Dutchottie

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

4G en iPhone 5 in Nederland?

Net terug uit de VS en daar met een AT&T kaartje prima gebruik gemaakt van het 4G LTE netwerk met mijn iPhone 5 op verschillende plaatsen.
Dus in Nederland kijken naar de status van 4G.
Dan zie ik geen iPhone 5 erbij staan?? Kan iemand mij uitleggen waarom Vodafone geen 4G ondersteund voor een van de populairste telefoons?
Vervolgens staat er, impliciet (=niet duidelijk), dat je alleen 4G kunt gebruiken met een Red abbonement. Heb ik 10GB per maand te verbranden mag ik alleen 3G doen met mijn
52 Reacties 52
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo allemaal, ik heb zojuist een update gepost mbt 4G op de iPhone 5. Check hiervoor even het volgende topic.
danterzo

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
een maat van mij die speelt met de beta van ios7. en heeft geen 4g mogen ontvangen. ook hij is klant bij vodafone en ondervind dezelfde frustratie. dus hoe komt men hierbij? zonder dat het getest is op de huidige beta?
ik ben benieuwt maar heb er nie veel vertrouwen in
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Danterzo, het lijkt me ook niet logisch dat jouw vriend nu al gebruik kan maken van het 4G netwerk icm de iPhone 5, terwijl deze mogelijkheid er pas na 18-09 komt. Nog even geduld dus..
Hunty

Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Goed nieuws! Ik overweeg dan over te stappen op een 4G abo om maar van m'n 3G downloadsnelheidsprobleem, mits 4G wèl goed werkt uiteraard.@Vodafone: Kan dat gegarandeerd worden in m'n postcodegebied? (1055 KB)
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Hunty,

Zo te zien is er volop 4G op jouw locatie:D!

Kijk even op de dekkingskaart
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Bel even de klantenservice om te vragen of het bij jouw abonnement ook mogelijk is om een 4G-blox aan te sluiten, dat is misschien goedkoper voor je.

4G heeft op de plekken waar het is vaak betere dekking binnen dan 3G, dus win-win!
Hunty

Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb inmiddels de 4G blox alvast aangezet. Dank voor de tip!
cschurink

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beetje vroeg, maar ik hoorde net zelfs op Slamfm al een reclame van Vodafone dat de Iphone 5 NU ''gewoon'' op het 4G netwerk te gebruiken is!
kattuk47

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
wanneer komt er overal in nederland 4g ik woon bijvoorbeeld in 2225 en daar is het nog rood? enig idee wanneer het word uitgebreid?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Dat weten we helaas nog niet kattuk, als het beschikbaar is wordt dit op vodafone.nl/4g zichtbaar gemaakt.
Herman123

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Toen ik mij Red Abonnement afsloot werd bij de aanschaf van mijn Iphone5 gemeld dat zodra 4G beschikbaar zou zijn ik automatisch daarop zou worden overgezet. Per 1 oktober 2014 - zo zegt Vodafone - zit heel Nederland op 4G. Nou, echt niet. Hier en daar (o.a. rondom Utrecht Centraal) heb ik 4G, maar in grote delen van Nederland 3G en zelfs hier en daar nog GPRS of zelfs geen verbinding. Het Vodafone netwerk is nog lang niet optimaal. Onlangs twitterde ik met Vodafone en toen werd doodleuk gemeld de Iphone5 niet echt geschikt is voor 4G. Ik ben bij de aanschaf van mijn Iphone 5 dan wel belazerd door Vodafone. Ik sluit niet uit dat dit gevolgen zal hebben voor mijn volgende abonnement. Vodafone zou er goed aan doen om eerlijk te zijn naar de klanten en benadeelde klanten tegemoet te komen, nu blijkt dat de 4G belofte voor Iphone 5 niet nagekome kan worden.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Herman123 ,

Inderdaad de iPhone 5 is niet overal in Nederland te gebruiken met het netwerk van 4G...
Dat met de frequenties en de chip aan boord van de iPhone.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Het heeft inderdaad te maken met frequenties. De iPhone 5 zit op een andere frequentie dan de meeste andere toestellen. Ook deze frequentie wordt op steeds meet plekken aangeboden. Op de dekkingskaart is er een aparte modus van de iPhone 5 gecreëerd, zodat je dit kunt nakijken. Het toestel is dus wél geschikt voor 4G, zij het via een andere frequentie.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic