Ik kom regelmatig topics tegen over het 4G bereik in Duitsland en dat niet automatisch het juiste netwerk wordt geselecteerd (sommige van jaren geleden). Vorige week in Duitsland en hetzelfde probleem, kortstondig 4G of 3G maar meestal E en heel traag internet. Waarom is dit nog steeds niet opgelost?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi @RB69
Een hele goede vraag, maar voor de Nederlandse Vodafone medewerkers niet te beantwoorden. Weet dat we hier in Nederland een zeer goed netwerk systeem hebben, alles vlak is en je bijna overal op WiFi kan.
In het buitenland is dat echt heel anders. Zo ie zo zou je dan de vraag moeten stellen aan Vodafone Duitsland en daar heb je veel bergen, niet veel masten die het bereik kunnen overlappen en minder WiFi (overigens, WiFi komt nu ook wel wat meer dan normaal). Er zijn veel factoren waar het dus aan kan liggen.
Beetje lastig om daarop antwoord te geven omdat het niet vanuit Vodafone Nederland is. Waarschijnlijk niet het antwoord dat je wenst, maar zo zit het jammer genoeg wel. Mijn advies is om deze pagina van Vodafone te lezen en als je dan weer eens daar bent met minder bereik, volg dan de info op die pagina.
Succes in ieder geval en alvast een fijne jaarwisseling ?
Hoi @RB69
Een hele goede vraag, maar voor de Nederlandse Vodafone medewerkers niet te beantwoorden. Weet dat we hier in Nederland een zeer goed netwerk systeem hebben, alles vlak is en je bijna overal op WiFi kan.
In het buitenland is dat echt heel anders. Zo ie zo zou je dan de vraag moeten stellen aan Vodafone Duitsland en daar heb je veel bergen, niet veel masten die het bereik kunnen overlappen en minder WiFi (overigens, WiFi komt nu ook wel wat meer dan normaal). Er zijn veel factoren waar het dus aan kan liggen.
Beetje lastig om daarop antwoord te geven omdat het niet vanuit Vodafone Nederland is. Waarschijnlijk niet het antwoord dat je wenst, maar zo zit het jammer genoeg wel. Mijn advies is om deze pagina van Vodafone te lezen en als je dan weer eens daar bent met minder bereik, volg dan de info op die pagina.
Succes in ieder geval en alvast een fijne jaarwisseling ?
Ook in de stad op hotelkamer, op het ene moment 4G en twee tellen later E (??)
Bellen met klantenservice van Vodafone en mijn info hierboven lezen. Anders kan ik er niets van melden. Alleen Vodafone kan je ermee helpen.
Het klopt inderdaad dat het netwerk in Duitsland minder stabiel is dan in Nederland. Daarnaast is het netwerk bij iedere provider afhankelijk van de bouw van een gebouw, de omgeving en waar de masten staan @RB69
Indien je op een netwerk een slechte verbinding ervaart, raad ik aan om een ander netwerk te selecteren. Daarnaast kunnen er altijd werkzaamheden of een storing ergens zijn. Ook bij providers in het buitenland. Helaas hebben wij geen inzicht in het netwerk van buitenlandse providers. Wij zien alleen het netwerk van onszelf (Vodafone Nederland) in.
Heb je hier nog vragen over @RB69 of heb je de stappen doorlopen zoals een ander netwerk selecteren etc.?
Gooi het topic maar dicht ?
Zal ik doen! Fijne zondag @RB69
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.