@BasT Ik ben ook aan het testen geweest. Locatie Kampen, tijdens het testen gebruik gemaakt van de Vodafone server te Utrecht. Ik heb een SO Bel+SMS+Web-2 Altijd €35 abonnement met 4G blox.
Deel I - 3x de speedtest op 3G only
Zoals te verwachten ben ik afgeknepen op 14.4Mbs
Deel II - 3x de speedtest over 4G !!Maar éérst verbinding gemaakt met 3G!!
Lijkt over 4G nog steeds afgeknepen tot 14.4Mbs
Deel III - 3x de speedtest over 4G !!Direct vanuit vliegtuigstand, niet eerst verbinding gemaakt met 3G!!
3x een snelheid die ver boven de 3G cap van 14.4Mbs ligt.
Mijn conclusie; de maximale snelheid van 30Mbs haal ik met mijn 4G blox in de praktijk nooit, want tijdens een normale dag valt mijn toestel altijd wel even terug op 3G waardoor de 14.4Mbs cap hapt in mijn 4G blox.
Ga ik vanuit vliegtuigmodus direct naar 4G dan lijkt de maximale cap van 30Mbs wel correct te werken, in andere steden haal ik dan soms wel snelheden van rond de 30Mbs.
In verband met de
Telefoon als Modem Smart blox, kan ik gebruik maken van live.vodafone.com en de office.vodafone.nl APN. Voor bovenstaande tests heb ik gebruik gemaakt van office.vodafone.nl.
In het verleden heb ik dezelfde resultaten behaald over live.vodafone.com APN, dit nu niet getest omdat ik 622MB wel weer genoeg vond voor vandaag
😉 Ik stuur je nog even een privébericht met mijn telefoonnummer.
@NetwerkFreak wat mij betreft kan de Vodafone host dus wel snelheden boven de 15Mbs aan. Ik ben benieuwd wat voor uitslagen jij krijgt wanneer je de tests op mijn manier doet. Of zijn je mb's al op?
😄