Murat27

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

4814 TJ - Geen bereik thuis

Ik heb nu volgens mij al een maand of 2 geen tot minimaal bereik thuis. Continue 1 streepje, krijg af en toe smsjes dat ik een oproep heb gemist. Tijdens gesprekken valt de verbinding weg etc. Het is echt niet te doen. Kunnen jullie kijken wat er aan de hand is

Postcode: 4814 TJ
5 Reacties 5
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hey Murat27,

Welkom op het Vodafone Forum.
Op de postcode die jij aangeeft zijn momenteel geen storingen of werkzaamheden bekend. Heb je alleen problemen op deze locatie? Heb je al geprobeerd of het verschil uitmakt als je je simkaart in een ander toestel plaatst?

Murat27
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het inderdaad ook via een andere telefoon geprobeerd maar het blijft zo. Ik had laatst bezoek met een vodafone abbo en die had bij mij thuis ook hetzelfde.

Ik vermoed dat het volgende aan de hand is:

Als ik 3g uitschakel (en dus een rondje krijg) dan heb ik continue 3/4 streepjes en lijkt er niks aan de hand. Als ik 3g aan heb staan(standaard natuurlijk) dan heb ik of 1 streepje 3g of valt hij af en toe weg naar 3/4 streepjes zonder 3g en weer terug naar 1 streepje met 3g.

Zou dat de oorzaak kunnen zijn? Zo ja, hoe kan dat opgelost worden? (en elke keer als ik thuis kom 3g handmatig uitschakelen werkt natuurlijk niet). Zo nee, wat is er dan aan de hand?

Hoor graag van jullie!
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi Murat27,

Volgens onze systemen is de 3G dekking voldoende, maar niet optimaal op jouw postcode. Je geeft aan dat je soms 3/4 streepjes 2G/GPRS hebt en soms 1 streepje 3G. Je toestel kiest automatisch het best beschikbare netwerk. Op het moment dat het 3G signaal te zwak is, dan wordt er automatisch overgeschakeld naar 2G. De binnendekking van 2G is over het algemeen iets beter; hierdoor ontvang je wel 3/4 streepjes zodra je verbonden bent met 2G. Het 2G netwerk is prima geschikt om te bellen/sms'en, en ook WhatsApp werkt vaak zonder problemen. Om snel te kunnen internetten, heb je wel een 3G signaal nodig. Ik vermoed dat de afstand tot de mast net iets te groot is. Daarnaast is de dekking binnen in de meeste gevallen iets lager dan de dekking buiten. Ik heb gecontroleerd of er nieuwe masten in de planning staan in deze regio, maar op korte termijn zie ik helaas geen verandering. Om de 3G dekking binnenshuis te verbeteren bieden we SignaalPlus aan. Ben je bekend met SignaalPlus?
Murat27
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb wel iets gelezen over signaalplus, (iig dat je het op je modem kan aansluiten en dat het 3g signaal daarmee versterkt wordt als ik me niet vergis)

Ik zou het graag willen proberen, het klinkt als een goede oplossing in ieder geval. Maar om met de deur in huis te vallen, ik wil niet voor de kosten opdraaien voor een probleem wat door vodafone wordt veroorzaakt terwijl ik hoge bedragen betaal per maand voor juist de capaciteit/bereik, wat ik nu niet geleverd krijg.

Hoor graag van jullie
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hallo Murat27,

Signalplus zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Als je er meer over wilt weten kun je dat hier nalezen.
Leg je verzoek even bij Vodafone neer via Facebook of Twitter. Via het Forum kan ik dit niet voor je beoordelen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic