Williamvanoord

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

4273 Hank

Sinds een paar dagen weinig tot geen bereik/ geen service (iPhone 5 en iPhone 4s)

Zou fijn zijn als dit hersteld wordt.
7 Reacties 7
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Het is erg vervelend dat u geen bereik heeft op u adres. Allereerst wil ik u alle informatie over uw dekking aanbieden.

Om te zien in wat voor dekking gebied u adres valt, kan u terecht op de dekkingskaart:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Om te zien of er storing op u adres is, kan u de volgende lijst met postcodes bekijken:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/bd-p/Vodafone_Storingen

Om te kijken of er momenteel verbeteringen aan u antenne wordt doorgevoerd, kunt u de volgende lijst met postcodes bekijken:
http://forum.vodafone.nl/t5/Fast-Forward/bd-p/Fast_Forward

Als dit allemaal niet het geval is, kan ik u het volgende aanraden:
1. Start u telefoon opnieuw op. Het liefst door het uitzetten van de telefoon, het verwijderen van de batterij en het verwijderen van de simkaart.

2. Plaats een werkende sim in jouw telefoon en plaats jouw sim in een andere telefoon. Doe dit bv door sims te ruilen met een vriend of familielid. Hierdoor controleer je of het probleem niet in de simkaart of telefoon zit.

3. U kunt u telefoon op 2G zetten, om te kijken of dit het probleem oplost.

4. Controleer of uw de mobiele data wel aan heeft staan:
Iphone: (Instellingen -> (Algemeen) -> Mobiel netwerk -> Data inschakelen)
Android: Instellingen -> Meer… -> Mobiele netwerken - >
Gegevens toegang aan.

5. Controleer de APN instellingen
Iphone: (Instellingen -> (Algemeen) -> Mobiel netwerk -> Mobiel data netwerk)
Android: Instellingen -> Meer… -> Mobiele netwerken - >
Namen toegangspunten
Controleer of hier het vodafone profiel de volgende instellingen heeft:
Office.vodafone.nl / live.vodafone.com . Zonder gebruikersnaam of wachtwoord.

6. Het kan zijn dat u APN (live.vodafone.com) bij Vodafone geblokkeerd staat i.v.m. je vorige abonnement zonder databundel (die hebben een datablokkade uit voorzorg). Stuur eens DATA AAN naar 4000 en start vervolgens je toestel opnieuw op.

Als er geen storing is op uw locatie, en u heeft alle volgende instellingen goed staan. U heeft op andere locaties wel gewoon internet met uw telefoon, dan betekent dit dat u helaas op u adres geen goede dekking heeft.

Alleen gelukkig kan nu met de komst van SignaalPlus dit probleem opgelost worden. Dit apparaatje sluit u zelf gemakkelijk aan op uw router / internet thuis. Vervolgens heeft u een eigen Vodafone 3G antenne in uw huis. Deze zorgt voor een optimale 3G dekking. Deze signaalplus is eenvoudig aan te schaffen via de onderstaande link:
https://www.vodafone.nl/zakelijk/shop/mobiel/extra/signaal-plus.shtml

Hier vindt u ook meer informatie over het product!

Williamvanoord
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil het even omdraaien, als jullie nou eens lekker gaan uitzoeken welke mast er defect is, dan wacht ik het even af. Opstarten, sim eruit, erin geen resultaat.
Lijkt me sterk dat 2 prima werkende toestellen opeens op hetzelfde moment stuk gaan.

Toch bedankt voor je standaard antwoord
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Williamvanoord ,

Laten we het dan nog even een keer omdraaien. Als jij nu eens bij het juiste kanaal je vraag stelt.
Fijn dat je de moeite hebt genomen om uit te zoeken dat op het forum onafhankelijke expert zitten. Zij kunnen niet in de vodafone systemen. Dus je kan deze toon lekker tegen ene vodafone medewerker aanslaan: hier dus!

En als je even mijn antwoord had gelezen en gevolgd. had je gezien dat er werkzaamheden bezig waren: hier dus!
fijn dat een standaard antwoord, ook deze zaak weer op kon lossen... Goh wat zijn die antwoorden toch handig...

Williamvanoord
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij de werkzaamheden staat opgelost. En deze zijn van 4 maart. Helaas nog niet opgelost. Jammer.

Ik zal je in 1 ding wel gelijk geven, ik heb inderdaad niet de moeite genomen om uit te gaan zoeken of degene die mij gaat antwoorden wel of niet bevoegd is om in de Vodafone systemen te kijken. Op het moment dat ik op de Vodafone website een probleem ga voorleggen ga ik er vanuit dat degene die mij gaat antwoorden mij ook kan helpen.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Williamvanoord ,

Ook hier, weer beter lezen. De werkzaamheden zijn begonnen op : 4 maard inderdaad. Maar u geeft ook aan dat u al een tijdje last van heeft.
Maar als u naar onder ging ziet u dat het op ‎06-03-2014 03:41 AM pas is verholpen. Dit is dus vandaag. Dus momenteel zou het technische team metingen uitvoeren op locatie. Wanneer deze iet 100% dekkend blijken te wezen, zouden ze nog aanpassingen verrichten.

Meestal kan het even duren voordat de mast weer volledig functioneerd. Soms kan het helpen om even op je netwerkinstellingen te resetten. Op een iphone doe je dit als volgt:

Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen

U kan hier uiteraard terecht met vragen over vodafone systemen. Alleen ook met vragen over u telefoon en dergelijke.

Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Williamvanoord @NetwerkFreak ,
Hetgeen @NetwerkFreak aangeeft is normaal gesproken de correcte gang van zaken op het moment dat wij geen storing constateren in de postcode.
Hij is uit gegaan van de informatie die hem bekend was.

We hebben net de melding gekregen dat er in Werkendam herstelwerkzaamheden moeten plaatsvinden. We hebben de werkzaamheden gelijk op ons forum gezet.
In ieder geval excuus voor de overlast. Hopelijk is het snel weer allemaal up&running. Voor meer info over deze werkzaamheden zie ook:
http://voda.fo/ne/bbpy7
Williamvanoord
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je hulp.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic