WilliamL

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

4223 4G slecht bereik

Ik heb sinds een tijdje een Galaxy S5 en gebruik deze met 4G, maar nu is mijn bereik thuis maar 1 streepje als ik mijn toestel instel op automatisch lte netwerk. Als ik mijn toestel instel op automatisch gsm dan heb ik wel volledig bereik. Wordt dit nog verbeterd of blijft dit zo? Anders moet ik mijn toestel steeds aanpassen aan waar ik ben.
3 Reacties 3
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo William,

Allereerst welkom op het forum.

De 4G (binnen)dekking is bij jou thuis blijkbaar niet optimaal. Dit kan onder andere komen door externe factoren zoals isolatie, gebruikte bouwmaterialen en de omgeving. Er zitten namelijk verschillen in de frequenties van verschillende netwerken zoals GSM (2G) - 3G en 4G. In dit geval kun je dus het beste je toestel handmatig instellen om handmatig het beste dekking te selecteren.
WilliamL
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Serkan,

Allereerst bedankt voor je reactie. Maar dat betekent dus dat ik dat elke keer aan moet passen, wil ik mijn telefoon buitenshuis wel op 4G gebruiken. Wordt de dekking binnenkort verbeterd?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @WilliamL ,

Zoals je weet wordt het netwerk altijd op zijn best aangepast! Soms kan dit tijdelijk minder bereik hebben maar kan het resultaat daarvan mooi zijn.

Maar als je naar Mobiele netwerken gaat en dan gaat naar netwerkmodus zie je bovenaan de optie voor 4G maar daarbij zou deze automatisch moeten overschakelen naar 3G. Zo heb ik dit wel gewoon op mijn eigen toestel de Galaxy S4. Wanneer je signaal voor 4G te weinig is zou deze automatisch moeten switchen naar 3G.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic