mnierop

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

4 streepjes met uitroepteken

Vandaag erg slechte data verbinding.. terwijl de signaal sterkte gewoon goed is.. 4 of 5 streepjes

Indicator meestal wel goede sterkte (4 of meer streepjes), maar met uitroepteken als indicatie dat er geen data verbinding is. Ik gebruik mijn telefoon voor navigatie met appje Waze, wat verbind met een server via mobiel internet zodat deze up to date verkeersinfo kan verwerken.. erg handig met al die files.. Alleen vandaag werkte dat niet of nauwlijks, de indicator gaf steeds een uitroepteken, met in de waze app de waarschuwing "zoekt netwerk verbinding" heel af en toe was er dan wel verbinding (uitroepteken weg) maar een paar seconden later.. viel de data verbinding weer weg (uitroepteken terug). Uiteindelijk vandaag denk ik zo'n 80-90% van de tijd zonder data verbinding gezeten. Of bellen wel werkt heb ik niet kunnen testen, ik ben niet gebeld en hoefde zelf ook niet te bellen (het gaat hier over mijn prive telefoon, voor werk heb ik een andere)

[EDIT} Het gaat hier overigens om een 4G verbinding.. en dat blijft zo, de telefoon schakelt niet terug naar 3G of zo.. ondanks het uitroepteken blijft de verbinding 4G (normaal gebeurd dat wel eens dat de telefoon terug schakelt naar een minder snel netwerk als 4G erg slecht bereik heeft.. maar dat is hier dus helemaal niet het geval)

Wat ik heb geprobeerd om het op te lossen:

Soms helpt het om de waze app opnieuw op te starten, paar keer geprobeerd, maar werkte niet
Telefoon uitgezet en weer aan gezet.. hielp niet
Geprobeerd ander netwerk provider aan te zetten... werkt niet, de telefoon blijft maar zoeken, maar kan geen aanbieder vinden
Telefoon op vliegtuigmodus en weer terug.. geen effect.

Dit gebeurde allemaal onderweg over de A9 tussen Schiphol en Heerhugowaard, eenmaal thuis in Heerhugowaard werkt het weer beter, op mijn werklocatie op schiphol Oost echter ook vaak dat de data verbinding wegvalt, maar minder vaak dan onderweg.

Ik heb sinds twee weken ongeveer een ander sim only abbo, maar tot en met gisteren werkte het gewoon prima, en eigenlijk altijd goede verbinding, waarom het nu ineens zo slecht is geworden is mij een raadsel.. iemand een idee? Maar belangrijker wat kan ik er aan doen? of ligt het toch bij Vodafone?

Telefoon is een Google Nexus 5X (door LG) met de laatste Android versie.. Android 7.0

Meer mensen last van? Uw hulp en reactie wordt gewaardeerd, alsvast bedankt

Marco
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anonymous
Niet van toepassing
Op dit moment speelt er een issue betreft het internet.
Wat er altijd gedaan kan worden is het volgende: Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen u daar graag verder. Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.

Ik raad u ook eens aan om de dekking te controleren in uw omgeving via: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Werkt het daarna nog niet dan kan er een onderzoek aangemaakt worden via de klantenservice.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Hermania01

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi.
Ik heb precies het zelfde heb een Vodafone start sim only abonnement.
Ben bij Vodafone langs geweest ze zijn er mee bezig is mij verteld.
Wel raar dat mijn vriendin het zelfde abbo heeft en geen problemen.
Haar sim doet het wel in mijn telefoon en mijn sim werkt dan weer niet in mij telefoon..Gewoon even afwachten denk ik.
Het probleem zit echt bij Vodafone.
Anonymous
Niet van toepassing
Op dit moment speelt er een issue betreft het internet.
Wat er altijd gedaan kan worden is het volgende: Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen u daar graag verder. Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.

Ik raad u ook eens aan om de dekking te controleren in uw omgeving via: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Werkt het daarna nog niet dan kan er een onderzoek aangemaakt worden via de klantenservice.
mnierop
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor de tips, ik ga morgen wel even langs de vodafone winkel, vandaag was het nog erger dan gisteren, eigenlijk gewoon de hele dag geen data verbinding.
Anonymous
Niet van toepassing
Is het nog opgelost door mijn collega's in de winkel mnierop?
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Geen nieuwe reactie. Topic wordt binnenkort gesloten.
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic