TM.

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

4/5g verbinding in de trein en in het buitenland.

Goedemiddag,

 

Ik heb sinds lange tijd erg veel last van een instabiele 4/5g verbinding als ik in de trein zit of in het buitenland ben. Natuurlijk snap ik dat het vrij normaal is als je in de trein of in het buitenland zit dat de verbinding niet perfect is, al helemaal niet als de trein vol zit. Nu merk ik toch dat op een aantal plekken de verbinding gewoon "normaal" is en op een aantal plekken mijn hele netwerk er gewoon uit ligt. Ongeacht de drukte. Ik zal dit toelichten:

 

Ik pak x aantal keer in de week de trein van Enschede naar Den Haag HS, de vaste verbinding. Je komt dan langs: Den Haag HS - Den Haag Centraal - Gouda - Utrecht Centraal - Amersfoort Centraal - Apeldoorn - Deventer - Almelo - Hengelo - Enschede. 

 

Tussen Den Haag Centraal en Apeldoorn ligt voortdurend mijn 4/5g verbinding er compleet uit. Wat mij is opgevallen is dat T-Mobile en KPN hier toch echt functioneren. Ook niet optimaal maar wel werkend, terwijl mijn 4/5g verbinding compleet verdwenen is. 

 

Ik heb dit de afgelopen maanden ook heel erg gemerkt in het buitenland, ik heb een aantal grote en kleine steden bezocht van Noord-Frankrijk tot aan Zuid-Frankrijk. Tot mijn verbazing viel mijn 4/5g verbinding op veel plaatsen ook compleet weg, terwijl de mensen waarmee ik was, die gebruik maken van het netwerk van T-Mobile en KPNNetwerk, hier een goede verbinding hadden. Iedereen waarmee ik was maakt gebruik van een iPhone 13 Pro of hoger, daar zal dit niet aan moeten liggen, lijkt mij. Het duurt daarnaast ook echt heel lang voordat de verbinding weer hersteld is. Ook kom ik dagelijks niet boven twee streepjes verbinding en fluctueert mijn downloadsnelheid tussen de 20 Mbit/s en de 40 Mbit/s en mijn upload is tussen de 1,0 Mbit/s en de 2,0 Mbit/s. Nu woon ik in hartje Enschede waar het bereik optimaal moet zijn, volgens jullie dekkingskaart. Ik vind het maar gek.

 

Om het samen te vatten:

 

  • Is het 4/5g Netwerk van Vodafone dan zo instabiel?
  • Is de enige optie overstappen?
  • Zijn de masten dan zoveel beter van T-Mobile en KPNNetwerkNL?
  • Kan hier nog iets mee gedaan worden of moet ik het tot einde contract maar voor lief nemen?

 

Hoor het graag!🙂

 

 

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hi @TM. 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Aan je naam te zien sta je al met 1 been het liefst bij een andere provider 🤭🫣. Het is natuurlijk heel vervelend wanneer je geen goed bereik hebt. Tip die ik kan geven is het laten omruilen van je simkaart. Het zou kunnen dat je een oudere simkaart hebt en dat een nieuwe het wel beter doet. Deze kan je ophalen bij een Vodafone winkel (neem je pinpas mee van welke bank Vodafone je abonnement afschrijft, dit is voor controle). 

Wil het dan helemaal niet lukken, doe de Vodafone Network check en dan helpen ze je verder. Er moet eerst een onderzoek worden gedaan voor ze reactie kunnen geven op je vragen. Kom je er helemaal niet uit, dien dan een klacht in via het klachtenformulier en dan maken ze er een case van en gaan op onderzoek uit. Geef Vodafone de kans om dit probleem op te lossen, mocht het dan niet aan je simkaart liggen. Zelf heb ik geen last van uitval met mobiel gebruik in de trein, alleen als ik met de trein door bossen heen ga. In het buitenland is ook de provider daar verantwoordelijk voor je bereik en daarom lastig te zeggen waar dit aan kan liggen. Handmatig wisselen van provider kan een oplossing zijn of je telefoon even in vliegtuigmodus zetten en terug weer online komen. Maar het bellen naar de klantenservice van Vodafone (of chatten op de klantenservice pagina) kan ook tot een oplossing tot gevolg hebben (ze kunnen op dat moment mee kijken wat je bereik is en wat dan te doen). 

Dit is waar ik je mee kan helpen. Ik hoop dat je er samen uit komt en dat het overstappen niet nodig is. Je weet, afkopen van je contract kan altijd, mocht je toch willen overstappen. Ter info: 
Opzeggen kan door te bellen met 1201 en dan voor de optie opzeggen te kiezen. Wil je het nummer meenemen naar een andere provider, dan dien je in plaats van op te zeggen, nummerbehoud bij de desbetreffende provider aan te vragen. Mocht je dit willen, dan dient Vodafone aan te geven bij je abonnement dat je het abonnement wilt afkopen en wilt overstappen naar een andere provider. Je krijgt dan 1 factuur met alle kosten van je abonnement (en eventueel toestel) tot aan de einddatum.

TM.
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je snelle reactie @Energieboy!

 

Je zou bijna denken dat het voor T-Mobile staat haha! Dit zijn echter mijn eigen initialen 🙂

 

Een simkaart swap was inderdaad ook mijn eerste gedachte. Ik heb sinds +/- 3 maanden een gloednieuwe simkaart in mijn telefoon zitten. Daar kan het dus niet aan liggen...

 

Ik heb zojuist de Netwerkcheck gedaan, alle stappen die hier worden genoemd voer ik ook elke keer uit als mijn verbinding wegvalt. Nu heb ik het formulier ingedient en gaan ze het onderzoeken. Hopelijk kunnen ze de informatie ook daadwerkelijk terughalen.

 

Het is inderdaad lastig om te zeggen waar het aan ligt. Hopelijk kunnen zij mij wat meer duidelijkheid bieden.

 

In ieder geval bedankt voor je volledige reactie. Ik wacht het formulier af.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic