Gertje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

3G werkt niet meer na trip in buitenland

Ben in Oostenrijk geweest. Mobiele data en dataroaming uitgezet voor ik grens over ging. Bij terugkomst in Nederland deze weer aan gezet. Krijg geen mobiel internet meer op iPad. Heb iPad al paar keer uit gezet en weer aan, sim kaart eruit gehaald en weer terug gedaan, 20min op vliegtuigmodus en daarna deze weer uitgeschakeld. Ik weet het niet meer.....
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gertje
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Had ik al geprobeerd, werkte niet. Uiteindelijk Vodafone gebeld ( had ik eerder kunnen doen). Probleem leek heel simpel te zijn..... Databundel ruim overschreden, dan wordt je dus automatisch "geblokkeerd". Nadeel is dat je hier op je iPad geen bericht van krijgt, dus weet je dat niet.
Advies: installeer een app om direct je dataverbruik te zien.
Wel opgelost.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Gertje
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nog even een toevoeging, internet via wifi thuis lukt wel.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Heb je al naar netwerken gezocht op je iPad? (handmatig)
Eventueel heb je in Oostenrijk handmatig een netwerk gekozen dat hij nu (in Nederland) niet meer kan vinden.

Handmatig zoeken of hem op automatisch zoeken zal dat probleem oplossen.
Gertje
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Had ik al geprobeerd, werkte niet. Uiteindelijk Vodafone gebeld ( had ik eerder kunnen doen). Probleem leek heel simpel te zijn..... Databundel ruim overschreden, dan wordt je dus automatisch "geblokkeerd". Nadeel is dat je hier op je iPad geen bericht van krijgt, dus weet je dat niet.
Advies: installeer een app om direct je dataverbruik te zien.
Wel opgelost.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic