gwjans

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

3G verbinding bij Henschotermeer en Maarn

Wanneer kan ik een 3G verbinding In Maarn verwachten van Vodafone?
Wij hebben een vakantie woning op het vakantie Park Laag Kanje in Maarn. Ook bij het druk bezochte henschotermeer in Woudenberg is geen 3G verbinding. 
Ook de 2G verbinding laat te wensen over en valt regelmatig weg qua internet.
6 Reacties 6
gwjans
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
KPN is hier overigens de enige werkende 3G. Maar geen optie aangezien wij van het werk allemaal een Vodafone sim meekrijgen.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi gwjans,

Ik kan me zo voorstellen dat het vakantiepark zich in een nogal natuurlijke omgeving bevindt. Wist je dat een boom op nummer 1 staat van objecten die mobiel signaal slecht doorlaten. Hier is voor een provider heel lastig rekening mee te houden. Waarschijnlijk zijn de omgevingsfactoren dus de boosdoener op jouw locatie. 2G zou wel goed moeten zijn, inderdaad is internet dan langzamer. We blijven ons netwerk altijd optimaliseren, maar wanneer dit op deze exacte locatie zal zijn kan ik je helaas niet doorgeven.
MvS1974

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Annabelle,

De problemen die geschetst worden heb ik ook. Bij mij gaat het zelfs nog een stap verder aangezien ik in en rond het huisje regelmatig überhaupt geen bereik heb, terwijl ik een iPhone 5S met een 4G abonnement heb.

Hoe kan het dat KPN wel 3G bereik heeft en Vodafone niet? En, hoe zit het met de slogan "altijd en overal"? Anno 2014 staat de techniek voor niets, er moet een oplossing bestaan. Zodoende vind ik je reactie teleurstellend. Wellicht kun je met een werkende oplossing komen?

Bij voorbaat dank,
Maarten
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @MvS1974,

Er zijn altijd locaties waarbij er een verschil zal zijn. Wij hebben goede dekking op bepaalde locaties, waarbij onze concurrent minder dekking heeft en andersom is dit op sommige locaties helaas niet anders. Hier zijn verschillende oorzaken voor, bijvoorbeeld wanneer de gemeente alleen één vergunning wil afgeven of wanneer we geen toestemming krijgen van de eigenaar van het betreffende perceel.

Onze officiële slogan is: 'Power to You'. De slogan 'Altijd. Overal.' is volgens mij van de NOS, maar wij staan in ieder geval altijd en overal voor je klaar ;).
MvS1974

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Marc,

Power to you? Hoe stel je dat voor zonder bereik? Uiteraard begrijp ik dat het bereik niet altijd en overal even sterk kan zijn en dat dit hier verschillende oorzaken aan ten grondslag liggen. Maar geen bereik is natuurlijk onacceptabel. Daarom zou ik graag een oplossing voorgeschoteld krijgen. Kun je die ook bieden?

Met vriendelijke groet,
Maarten

RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Volgens de dekkingskaart is er rondom het Henschotermeer in oktober wel 4G-dekking. Goede kans dat 3G ook beter wordt als ze aan de dekking gaan sleutelen.

KPN maakt tegenwoordig gebruik van nieuwe 3G-technieken (3G op 900 MHz band). Vodafone doet dat volgens mij nog niet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic