Dennis1985

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

3G storing

Er is geen 3G netwerk in de omgeving van Almere en Zeewolde
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik heb even al jullie vragen gebundeld. Het probleem zou inmiddels opgelost moeten zijn:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Nieuws/Storing-3G-mobiel-internet-8-4-14/m-p/150521/highlight/f...

Mochten jullie nog steeds problemen ervaren start dan even opnieuw op.

Bekijk in context

19 Reacties 19
cypher21

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is er een storing op 7333 NP Apeldoorn ?
Kan geen internet verbinding maken.
Telefoon herstart, geen succes.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste,

Let op: ik ben geen vodafone werknemer. Ik heb dus geen inzage in uw gegevens. Echter, ik kan u wel van een hoop kennis en opties voorzien, die zij vermoedelijk ook u aan zouden bieden.

Laat ik er mee beginnen dat ik het erg spijtig vind dat u weinig/geen goed bereik heeft. Dit is uiteraard niet de bedoeling, en hoop dat ik uw kan helpen om dit probleem te verhelpen.

U kan op de Vodafone Dekkingskaart zien in welke gebieden de dekking minder kan wezen. Deze dekkingskaart is hier te vinden:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml
U vind hier ook de verwachting van het 4G netwerk bij u in de omgeving. Dit is dus zeker het bekijken waard!

Uiteraard kan het zo zijn dat er werkzaamheden en/of een storing bij u in de omgeving is.
Wanneer er een storing bij u in de omgeving bekend is, staat deze hier vermeld:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/bd-p/Vodafone_Storingen
Wanneer er werkzaamheden bij u in de omgeving bekend zijn, staan deze hier vermeld:
http://forum.vodafone.nl/t5/Fast-Forward/bd-p/Fast_Forward

Daarnaast zou ik u willen vragen de volgende dingen te doen:
1. Uw telefoon aan en uit zetten. Dit kan er voor zorgen dat eventuele fouten in uw telefoon verholpen worden.

2a. Android : U kan de instellingen van u mobiele gegevens op de volgende wijze vinden.
Systeeminstellingen -> Meer... -> Mobiele netwerken.
Hier moet het vinkje achter "Gegevenstoegang aan" geactiveerd zijn.
Hier moet het vinkje achter "Gegevensroaming" geactiveer zijn als u gebruik wilt maken van internet in het buitenland.
Door het voorkeursnetwerktype te wisselen kan het mogelijk zijn dat u beter ontvangst krijgt.
Bij u Namen toegangspunten -> VodafoneNL moet u APN voor
* particuliere gebruikers op live.vodafone.com staan.
* zakkelijke gebruikers op office.vodafone.nl staan.

Tegenwoordig is inloggen niet meer verplicht, maar de volgende gegevens kunnen eventueel gebruikt worden:
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
Mobiele landcode: 204
Mobiele netwerkcode: 04
Verificatietype: PAP

2b. Iphone :
U kan de instellingen van u mobiele gegevens op de volgende wijze vinden. Instellingen -> Algemeen -> Netwerk
Schakel 3G in of uit. en controleer of dit het probleem oplost.
Mobiele Data moet hier geactiveerd staan.
Bij Mobiele Data -> APN kan u de APN instellingen veranderen. Hierboven onder het kopje android staat wat de gegevens zijn.

3. Wanneer dit allemaal niet helpt, kan u de Opensignal "App" installeren. Hiermee kan u controleren:
- Hoe sterk uw signaal is
- Waar de vodafone mast zich bevind
- Hoe snel uw data verbruik is
- Uit welke richting het signaal komt

4. Wanneer al het bovenstaande niet heeft geholpen, kan u er nog voorkiezen een Signaalplus module aan te schaffen. Dit is een persoonlijke zendmast die voor een optimale 3G dekking in uw huis zorgt. Meer hierover is op de volgende pagina te vinden:
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/signaalplus.shtml

Ik hoop dat u hiermee voldoende informatie heeft.
Gebruiker1870

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn iphone4 geeft wel aan dat hij verbing heeft met 3g alleen overal heb ik geen enkele internettoegang!
Is er iets mis met vodafone in de omgeving Terneuzen??
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste,

Let op: ik ben geen vodafone werknemer. Ik heb dus geen inzage in uw gegevens. Echter, ik kan u wel van een hoop kennis en opties voorzien, die zij vermoedelijk ook u aan zouden bieden.

Laat ik er mee beginnen dat ik het erg spijtig vind dat u weinig/geen goed bereik heeft. Dit is uiteraard niet de bedoeling, en hoop dat ik uw kan helpen om dit probleem te verhelpen.

U kan op de Vodafone Dekkingskaart zien in welke gebieden de dekking minder kan wezen. Deze dekkingskaart is hier te vinden:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml
U vind hier ook de verwachting van het 4G netwerk bij u in de omgeving. Dit is dus zeker het bekijken waard!

Uiteraard kan het zo zijn dat er werkzaamheden en/of een storing bij u in de omgeving is.
Wanneer er een storing bij u in de omgeving bekend is, staat deze hier vermeld:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/bd-p/Vodafone_Storingen
Wanneer er werkzaamheden bij u in de omgeving bekend zijn, staan deze hier vermeld:
http://forum.vodafone.nl/t5/Fast-Forward/bd-p/Fast_Forward

Daarnaast zou ik u willen vragen de volgende dingen te doen:
1. Uw telefoon aan en uit zetten. Dit kan er voor zorgen dat eventuele fouten in uw telefoon verholpen worden.

2a. Android : U kan de instellingen van u mobiele gegevens op de volgende wijze vinden.
Systeeminstellingen -> Meer... -> Mobiele netwerken.
Hier moet het vinkje achter "Gegevenstoegang aan" geactiveerd zijn.
Hier moet het vinkje achter "Gegevensroaming" geactiveer zijn als u gebruik wilt maken van internet in het buitenland.
Door het voorkeursnetwerktype te wisselen kan het mogelijk zijn dat u beter ontvangst krijgt.
Bij u Namen toegangspunten -> VodafoneNL moet u APN voor
* particuliere gebruikers op live.vodafone.com staan.
* zakkelijke gebruikers op office.vodafone.nl staan.

Tegenwoordig is inloggen niet meer verplicht, maar de volgende gegevens kunnen eventueel gebruikt worden:
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
Mobiele landcode: 204
Mobiele netwerkcode: 04
Verificatietype: PAP

2b. Iphone :
U kan de instellingen van u mobiele gegevens op de volgende wijze vinden. Instellingen -> Algemeen -> Netwerk
Schakel 3G in of uit. en controleer of dit het probleem oplost.
Mobiele Data moet hier geactiveerd staan.
Bij Mobiele Data -> APN kan u de APN instellingen veranderen. Hierboven onder het kopje android staat wat de gegevens zijn.

3. Wanneer dit allemaal niet helpt, kan u de Opensignal "App" installeren. Hiermee kan u controleren:
- Hoe sterk uw signaal is
- Waar de vodafone mast zich bevind
- Hoe snel uw data verbruik is
- Uit welke richting het signaal komt

4. Wanneer al het bovenstaande niet heeft geholpen, kan u er nog voorkiezen een Signaalplus module aan te schaffen. Dit is een persoonlijke zendmast die voor een optimale 3G dekking in uw huis zorgt. Meer hierover is op de volgende pagina te vinden:
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/signaalplus.shtml

Ik hoop dat u hiermee voldoende informatie heeft.
cypher21

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mooi standaard verhaal 😉
Daar heb ik alleen niets aan.
Bereik is prima, normaal werkt 3g ook prima, vanmorgen niet.
Inmiddels werkt alles gelukkig weer wel.
Toch bedankt voor de moeite
BasW

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb vandaag geen internet op mijn telefoon. Ik ben in Amersfoort (omgeving station). Ik zie geen meldingen van onderhoud of storing maar ik krijg geen verbinding. Vanochtend vroeg was er geen probleem
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@cypher21 ,

Vermoedelijk was er dan een storing. Als u dan op de storing pagina had gekeken die in de link stond. Stond die er vermoedelijk tussen
cypher21

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Daar had ik gekeken, en daar stond geen storing tussen. Vandaar mijn bericht in deze sectie van het forum
Daphnewekema

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo
Ik heb geen mobiel internet meer op mijn telefoon, meestal als ik hem uitzet en weer aanzet komt het weer,
maar nu komt het niet weer.
Hebben jullie een storing in de buurt van postcode 9936?
Gr Daphne
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste,

Let op: ik ben geen vodafone werknemer. Ik heb dus geen inzage in uw gegevens. Echter, ik kan u wel van een hoop kennis en opties voorzien, die zij vermoedelijk ook u aan zouden bieden.

Laat ik er mee beginnen dat ik het erg spijtig vind dat u weinig/geen goed bereik heeft. Dit is uiteraard niet de bedoeling, en hoop dat ik uw kan helpen om dit probleem te verhelpen.

U kan op de Vodafone Dekkingskaart zien in welke gebieden de dekking minder kan wezen. Deze dekkingskaart is hier te vinden:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml
U vind hier ook de verwachting van het 4G netwerk bij u in de omgeving. Dit is dus zeker het bekijken waard!

Uiteraard kan het zo zijn dat er werkzaamheden en/of een storing bij u in de omgeving is.
Wanneer er een storing bij u in de omgeving bekend is, staat deze hier vermeld:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/bd-p/Vodafone_Storingen
Wanneer er werkzaamheden bij u in de omgeving bekend zijn, staan deze hier vermeld:
http://forum.vodafone.nl/t5/Fast-Forward/bd-p/Fast_Forward

Daarnaast zou ik u willen vragen de volgende dingen te doen:
1. Uw telefoon aan en uit zetten. Dit kan er voor zorgen dat eventuele fouten in uw telefoon verholpen worden.

2a. Android : U kan de instellingen van u mobiele gegevens op de volgende wijze vinden.
Systeeminstellingen -> Meer... -> Mobiele netwerken.
Hier moet het vinkje achter "Gegevenstoegang aan" geactiveerd zijn.
Hier moet het vinkje achter "Gegevensroaming" geactiveer zijn als u gebruik wilt maken van internet in het buitenland.
Door het voorkeursnetwerktype te wisselen kan het mogelijk zijn dat u beter ontvangst krijgt.
Bij u Namen toegangspunten -> VodafoneNL moet u APN voor
* particuliere gebruikers op live.vodafone.com staan.
* zakkelijke gebruikers op office.vodafone.nl staan.

Tegenwoordig is inloggen niet meer verplicht, maar de volgende gegevens kunnen eventueel gebruikt worden:
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
Mobiele landcode: 204
Mobiele netwerkcode: 04
Verificatietype: PAP

2b. Iphone :
U kan de instellingen van u mobiele gegevens op de volgende wijze vinden. Instellingen -> Algemeen -> Netwerk
Schakel 3G in of uit. en controleer of dit het probleem oplost.
Mobiele Data moet hier geactiveerd staan.
Bij Mobiele Data -> APN kan u de APN instellingen veranderen. Hierboven onder het kopje android staat wat de gegevens zijn.

3. Wanneer dit allemaal niet helpt, kan u de Opensignal "App" installeren. Hiermee kan u controleren:
- Hoe sterk uw signaal is
- Waar de vodafone mast zich bevind
- Hoe snel uw data verbruik is
- Uit welke richting het signaal komt

4. Wanneer al het bovenstaande niet heeft geholpen, kan u er nog voorkiezen een Signaalplus module aan te schaffen. Dit is een persoonlijke zendmast die voor een optimale 3G dekking in uw huis zorgt. Meer hierover is op de volgende pagina te vinden:
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/signaalplus.shtml

Ik hoop dat u hiermee voldoende informatie heeft.
eric_agb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik heb geen internet op mijn telefoon (wel wifi). In de omgeving amsterdam.

Het staat wel aangevinkt bij mobiele netwerken... aan uit geprobeerd.. wat is er aan de hand?

BB

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
iPhone 5 geeft wel 3G aan, alleen als ik Safari open of een app probeer te openen krijg ik de melding "Mobiele datanetwerk niet mogelijk" Dit is nu ruim een uur geleden.
Mogelijk een storing??
MLC

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb sinds een half uur geen 2G internet meer op mijn mobiel. Ook niet als ik de SIM in andere mobiel test, dus ligt het aan Vodafone.
Ben in Arnhem op dit moment, waar ik woon. 3G werkt ook niet.
Kunnen jullie iets duidelijker aangeven of er een grote netwerkstoring (landelijk?) is, want dat lijkt er wel op?
Ik kan wel bellen.

MLC

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het lijkt nu weer te werken..vlak nadat ik hier mijn topic gepost had..hoop dat het zo blijft. MLC
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Helaas is er een landelijke 3G storing.
Houd de twitter van vodafone in de gaten van het laatste nieuws.
http://voda.fo/ne/n0ps4
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Bedankt @NetwerkFreak voor de melding. Ik zie dat je hem zelf had verwijderd.

Abonneer je even op dit topic voor alle info over de storing:
http://voda.fo/ne/n0ps4
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @eric_agb

Deze problemen zijn inmiddels bekend.
Lees meer in dit topic:
http://voda.fo/ne/n0ps4
niels110189

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb weer internet, dus het lijkt opgelost!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik heb even al jullie vragen gebundeld. Het probleem zou inmiddels opgelost moeten zijn:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Nieuws/Storing-3G-mobiel-internet-8-4-14/m-p/150521/highlight/f...

Mochten jullie nog steeds problemen ervaren start dan even opnieuw op.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic