-Andy-

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

3G sneller dan 4G op Galaxy S4 GT-I9505

Hoi, Aan 't begin na activering van 4G blox in januari 2014 op een BSW F&F abo haalde ik met gemak 50Mbit down en 15Mbit up met mijn Galaxy S4. Sinds een paar maanden word ik gecapped op 4G. Op 3G/H+ is de download snelheid altijd beter. Heb al van alles geprobeerd zoals accu en simkaart uit m'n telefoon halen e.d.

Zie bijgaand een speedtest op 3G als 4G. Dit is de beste snelheid die ik er uit heb kunnen halen op diverse locaties zoals Utrecht Centrum, Nieuwegein Centrum, Amsterdam Centrum etc.

Worden oud BSW abonnees inderdaad gecapped? Op deze manier heeft de 4G blox voor niet Red klanten helemaal geen nut. Ik kan 4G ook niet meer uitzetten in My Vodafone.

Ik hoor 't graag.

Grt Andy
4 Reacties 4
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi @-Andy-

Je wordt nooit gecapped, als je dit niet nadrukkelijk hebt aangegeven. Dit kan alleen bij sommige van de nieuwste abonnementen. Dat het een Friends & Family aanbieding was maakt geen enkel verschil:). Ik denk dus dat er even nagekeken moet worden wat er precies op jou van toepassing is. Het zou namelijk ook kunnen dat je simkaart aan vervanging toe is, of dat er iets mis is met het toestel. Dit kun je testen door je simkaart in een ander toestel te steken. Wat merk je als je dit doet?
-Andy-
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Annabelle,

Bedankt voor je reply. De simkaart heb ik getest in een andere S4 en krijg t zelfde resultaat. Heb ook een tmobile sim in mijn toestel gehad en haalde toen 30mbit down en 12mbit up.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Andy, het is via het forum zonder je gegevens erbij lastig te zeggen. Het kan altijd druk geweest zijn op die locaties, er kan op 4G wat minder dekking geweest zijn dan op 4G (het netwerk wordt nog steeds uitgerold) en er kunnen allerlei andere factoren gespeeld hebben. Het enige dat ik zeker weet is dat er niet gecapped wordt. Dat is op sommige oudere abonnementen met een losse 4G BloX enige tijd geleden per ongeluk gebeurd, die kwamen toen niet boven de 14,4 uit. Maar dat zou eigenlijk voor iedereen weer verholpen moeten zijn.

Doe toch eens even de volgende test: zet je toestel uit&aan terwijl je 4G bereik hebt en doe daarna een nieuwe test. Is die dan sneller?
Groeten, Bas
-Andy-
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Bas, bedankt voor de moeite die je hebt genomen. Helaas geeft de test op verschillende lkcaties geen aanzienlijke verbetering. Ik kwam op verschillende lokaties nu wel iets hoger uit > 14.0 down en 2.8 up. Vreemd dat toen ik de blox begin dit jaar net had ik op dezelfde lokaties rond 50 mbit zat.... Wellicht dat de cap voor mij nog wel aanstaat die jullie destijds per ongeluk voor oud abonnees was ingesteld.

Grt Andy
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic