Jikra

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

3G router tp-link mr3020 met huawei E353 usb modem

L.S. 
 
Ik heb een Huawei E353 usb modem, waarin mijn sim kaart van het data abonnement. Rechtstreeks in de laptop werkt het prima, mét pin en zonder pin.
Nu heb ik een tplink 3G routertje. Je hebt dan een mobiel wifi netwerkje. Via dat routertje zou je dan ook een internetverbinding via de Huawei modem moeten kunnen maken. Ik kom op de admin pagina, het modem wordt herkend (staat ook op de compatiblity lijst) er is zelfs een vooringevulde provider setting:
ASN: live.vodafone.com
dial number: *99***1#
username en password: vodafone.
 
Hij maakt echter geen verbinding. Kijk ik bij de settings als ik het usb modem rechtstreeks in de laptop prik, dan zijn die iets anders:
ASN: live.vodafone.com
dial number: *99#
username en password: leeg.
 
Resultaat is hetzelfde: hij blijft proberen een verbinding te maken, maar het lukt niet.
 
Nu las ik op het forum dat je een of andere linux aanpassing moet doen op het modem, omdat het ding óók als verwisselbare schijf wordt gezien, en je dat niet zou willen. Ik kan me dat echter niet voorstellen, want dan is het toch niet echt compatible. Daarnaast draai ik windows 7, en weet niets van linux.
 
(Her)kent iemand dit probleem, en beter nog, is er een oplossing, of suggesties die leiden tot een oplossing.
 
m.vr.gr.
Jikra
 
3 Reacties 3
ledgjqdx

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem met een K3765 en een K3770
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Ik denk dat ik je wel verder kan helpen.

Verander de APN eens van live.vodafone.com naar office.vodafone.nl

De APN office.vodafone.nl is voor zakelijke en mobiel breedbandaansluitingen.

De APN live.vodafone.com is voor de normale consumenten bel/data abo's

NLHeideroosje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
L.S. ook ik heb dit probleem met een K3770 modem ik hoop dat het ondertussen bij u is opgelost. Graag zou ik hier ook de oplossing van horen!
Met vriendelijke groet,
Arjen
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic