wil

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

3G niet uit te zetten in IOS 7

Na de update naar IOS 7 is de 3G knop veranderd in een 4G knop in de instellingen. Ik zet deze uit maar zie dat ik nu een 3G verbinding heb die ik dus niet kan uitzetten. Gevolg is dat dat batterij nu snel leeg is.
76 Reacties 76
JeeBee

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
@MaartjeBedankt voor je reactie. Is de melding wel in goede orde ontvangen en ingevoerd? Met welke urgentie is de melding geregistreerd? Jullie worden niet wekelijks op de hoogte gehouden? Wacht het incident misschien op een actie van Vodafone?
Jayare

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dit is bijzonder ongemakkelijk. Het 3G netwerk is hier al een paar uur overbelast. Connectie prima maar er gaat geen data of wat overheen. Bij het abonnement staat 4G niet geactiveerd. Oftewel: ik kan mijn telefoon niet gebruiken.

Wat kunnen en gaan jullie hier aan doen?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
We hebben op dit moment geen informatie dan wel indicatie dat er (op korte termijn) iets gaat veranderen aan deze functionaliteit. Zoals gezegd zijn we hierin afhankelijk van Apple en treft dit niet alleen onze gebruikers. Zodra er toch meer informatie bekend is zullen we dit uiteraard met jullie delen.
Jayare

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dat is nu juist de crux: het is bij een update vanuit Vodafone (carrier update) onlangs 'kapot' gemaakt, dus dan moet het ook weer te maken zijn door Vodafone. Ik snap dat Apple hier een rol in speelt maar het probleem is van Vodafone en niet van Apple.
Daarnaast treft dit wél alleen Vodafone gebruikers aangezien het met een KPN sim of T-mobile Sim wel werkend te krijgen is, maar met een VF sim niet.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Jayare, ik heb een aantal iPhone 5s toestellen van andere providers nagekeken, maar ook deze hebben alleen een 4G optie.
Jayare

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Maar bij andere providers is het handmatig nog aan te passen in de ipcc. Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1563760
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Dat het truukje nu toevallig niet meer werkt voor Vodafone zal vast met een andere instellingen in het carrier update profiel te maken hebben. Maar daar kan Vodafone denk ik niet bewust iets aan veranderen, Apple maakt die profielen.

En het is 'des Apple's' om keuzes te maken voor de gebruikers zodat ze hier zelf niet over hoeven na te denken en ze 'de beste ervaring' hebben. Niet negatief bedoeld maar als je echt lekker wilt tweaken aan je telefoon dan kun je beter Android nemen, daar is veel meer mee mogelijk. Bij Apple worden er gewoon keuzes voor je gemaakt en daar zul je het mee moeten doen. De meesten zullen wel gebaat zijn met de 4G schakelaar.
arno1980

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb spijt dat ik de upgrade naar ios7 gedaan heb.. al was het maar hoe lelijk het nu is.
Famous

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
robertwebbe Bij een android toestel kan je zelf inderdaad meer aan- en toepassen na je eigen smaak. Bij de iPhone apparaten wordt er juist nu een stuk functionaliteit afgenomen waar veel gebruikers niet op zitten te wachten en ook zeker niet vanuit gingen bij de aanschaf van een iPhone. Het argument "dan kan je beter Android nemen" slaat dan ook volkomen nergens op. Als Vodafone dit zelf aanbied; het omruilen voor een Android toestel, gratis, dan was het een ander verhaal geweest.
Dat een groot deel hiervan bij Apple ligt is nou eenmaal waar, maar Vodafone kan, als grote partij, hier vast wel wat in betekenen.


De meesten zullen ook niet gebaat zijn bij de 4G switch, waarom? Simpel omdat de dekking nog echt beroerd is om hiervoor de 3G switch op te geven. Als ik een KPN klant zou zijn was het een stuk minder storend gezien de veel betere dekking.
@Arno: Tot aan firmware nummer 7.0.1 was er geen probleem met de 3/4G switch. Dat je spijt hebt van de vormging kan je ook deels jezelf kwalijk nemen gezien het uiterlijk al een langere tijd was vrijgegeven voordat de definitieve update vrijkwam.
Jayare

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@robertwebbe, eens met je opmerking mbt het aanpassen van instellingen. Ook trek ik het algemeen nut van een 4G schakelaar niet in twijfel.

Ik ben echter van mening dat de stelling dat de meesten in dit geval gebaat zijn bij de 4G schakelaar, niet klopt. Daar is de 4G dekking van VF nog veel te beperkt voor. Zelf heb ik bv niets aan een 4G schakelaar omdat deze niet standaard in mijn abonnement zit. Ik zou de blox af kunnen sluiten maar zit niet in een deel van Nederland met ondersteuning. Dit geeft @Famous ook aan.

Idealiter zou er een schakelaar zijn voor 2G, 3G en 4G. Aangezien we nu alleen kunnen kiezen tussen 4G en 3G (en 2G automatisch geselecteerd zou moeten worden als 3G niet beschikbaar is). 2 problemen dus:
1) 4G is niet voor iedereen en overal beschikbaar
2) 3G geeft nogal eens signaal, maar geen datadoorvoer - waardoor 2G niet geselecteerd wordt en je dus effectief geen service hebt. Daarnaast is 3G ook niet altijd wenselijk vanuit het eerder genoemde batterij perspectief.

Apple bepaalt zelf niet welke netwerken providers mogen aanbieden, dat doet de provider zelf. Snap dat de update vanuit Apple uitgerold moet worden en dat er daardoor een afhankelijkheid is van Apple, maar dit zal vanuit de provider geinitieerd moeten worden.
JeeBee

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Plus het probleem dat 4G vaak gemiste telefoongesprekken genereerd ivm moeten terugschakelen naar 3G of lager voor spraak...

Ik wil het niet, ik kan het niet gebruiken in mijn huidige abbo zonder extra te betalen en er is geen fatsoenlijke dekking (3G is nog niet eens fatsoenlijk gedekt...)
Wainando

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog altijd heb ik ios 7.02 met de 3g carrier (kan dus 3g uitschakelen).

Hoe je het ook wendt of keert, ik kan er niet bij dat dit niet meer mogelijk is bij 7.03 en later, nog steeds niet! Op apple wachten en daardoor het probleem van je bord schuiven hanteren als enige optie vind ik ontzettend slap en gemakzuchtig van vodafone. Vodafone moet onafhankelijk van apple hier wat aan kunnen doen, hoe heb ik anders de 3g knop nog?

P
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
@Jayare Met 'algemeen baat' doelde ik het wereldwijde Apple publiek en niet alleen de Nederlandse Vodafone klanten. Op dit moment is Vodafone 4G nog zeer beperkt beschikbaar, vandaar ik ook wel snap dat niet iedereen blij is met deze keuze. En ik snap ook zeker dat velen graag ook de 3G schakelaar hadden gezien. Het is mij ook niet duidelijk waarom Apple dat besloten heeft.
JeeBee

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
@robertwebbe prachtig deze verheldering maar je maakt mij niet wijs dat Apple onderstaande quote van @Jayare bepaald en niet Vodafone...

Apple bepaalt zelf niet welke netwerken providers mogen aanbieden, dat doet de provider zelf. Snap dat de update vanuit Apple uitgerold moet worden en dat er daardoor een afhankelijkheid is van Apple, maar dit zal vanuit de provider geinitieerd moeten worden.


We worden hier van het kastje naar de muur gestuurd met allerlei loze reacties vanuit verschillende Vodafone medewerkers.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
We hebben vanuit Vodafone meerdere malen aangegeven dat klanten problemen ondervinden door deze schakelaar maar het antwoord blijft helaas: Nee, dit wordt niet veranderdVodafone wil wel maar krijgt het ook niet, daar lopen we dus op vast met zijn allen.
Wainando

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zo, en nu 4 maanden verder na de laatste verhelderende reactie vanuit vodafone, vraag ik mij als klant af: is er al iets veranderd, of is vodafone niet bij machte om iets dergelijks opgelost te krijgen?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @Wainando,

Spijtig genoeg is hier niets aan veranderd. Vodafone wil het wel, en heeft het ook aangegeven. Maar we zijn hierbij afhankelijk van een andere partij. Het is ook niet mogelijk om dit aan onze kant aan te passen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic