wil

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

3G niet uit te zetten in IOS 7

Na de update naar IOS 7 is de 3G knop veranderd in een 4G knop in de instellingen. Ik zet deze uit maar zie dat ik nu een 3G verbinding heb die ik dus niet kan uitzetten. Gevolg is dat dat batterij nu snel leeg is.
76 Reacties 76
bartleunen

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Famous schreef:
Had het inderdaad gezien op Tweakers. Net een dag te vroeg mijn iPhone hersteld ;).
 
Toch wil ik nog wel graag weten of er nog meer veranderd is behalve de switch?
Ik wilde vannavond ook de herstel gaan uitvoeren n.a.v. jouw bericht op tweakers  maar ga eerst dit even proberen 😛
wil
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook de 3G knop weer terug. En carrier update is niet altijd verplicht lees ik op de support van Apple.
 
Opmerking: een aanbieder kan af en toe een verplichte update uitbrengen. Dit type update toont alleen een 'OK'-knop in plaats van een 'Werk bij'-knop om u te verwittigen dat de update is gedownload en geïnstalleerd.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Famous schreef:

Toch wil ik nog wel graag weten of er nog meer veranderd is behalve de switch?

Nou, de carrier update zelf heeft niks anders veranderd dan dat hij je toestel geschikt maakt voor 4G op ons netwerk.

Verder is er uiteraard enorm veel veranderd, maar dat zijn puur de veranderingen die komen met iOS 7. Dat staat los van de update.

wil schreef:
Ik heb ook de 3G knop weer terug *knip*

Even uit pure nieuwsgierigheid: ik heb hier zo gauw geen toestel bij de hand om het mee te testen, maar ik neem aan dat je dus een oude carrier-versie er nu op hebt staan en dat het toestel dus ook geen 4G mogelijkheid meer heeft?

Als je niet in een 4G gebied woont is dat alleen maar handig natuurlijk, maar voor mensen die daar wel zitten is het nuttige informatie. Even de afweging maken 🙂

GuusZuid

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Even uit pure nieuwsgierigheid: ik heb hier zo gauw geen toestel bij de hand om het mee te testen, maar ik neem aan dat je dus een oude carrier-versie er nu op hebt staan en dat het toestel dus ook geen 4G mogelijkheid meer heeft?
 
Dat is correct.
Geen 4G meer.
Maar 4G boeit mij totaal niet, accuduur is king met de huidige stand v/d techniek.
4G zou mij moeten boeien als nerd (met een studie bedrijfkundige informatica en werk in de ICT). Niks is verder van de waarheid...
wil
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Aangezien ik in een gebied woon waar nooit 4G dekking gaat komen die de iPhone 5 kan ontvangen ben ik blij dat ik 3G weer kan uitzetten.
Ik verwacht tenminste niet dat Vodafone de 1800 band landelijk gaat gebruiken.
Bovendien kan ik mijn abonnement niet uitbreiden met 4G. T-Mobile stelt 4G wil beschikbaar voor al hun klanten zodra op hun netwerk 4G mogelijk is. Dat is toch wat vriendelijker dan over te moeten op een duur red abonnement bij Vodafone.
wil
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik merk net dat de carrier update meer doet dan de 3G knop veranderen in een 4G knop.
Met het terugzetten van de oude carrier is instelling noodmelding oveheid NL Alert niet meer aanwezig.
GuusZuid

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog zo´n batterijvreter.
Ook dat ben ik dus liever kwijt dan rijk.
De oude carrier settings worden beter en beter 🙂
hansm

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit is een geweldige verbetering! Briljant. Simpel uit te voeren, werkt onmiddellijk. En waarom weet niemand bij technical support van Vodafone mij deze oplossing te melden? Waarom gaat iedereen ervan uit, dat iedereeen altijd het allernieuwste wil hebben, en dat het voor iedereen beter is?
Geweldig, hoe snel 4G is. Super, voor mensen die dat willen, of nodig hebben.
Maar het overgrote merendeel van zakelijke gebruikers heeft dit volgens mij helemaal niet nodig. Voor mij: ik hoef geen streaming video's te bekijken, ik wil gewoon toegang hebben tot mijn email. En het is oneindig veel belangrijker dat mijn batterij een hele dag leeft, dan de mogelijkheid hebben iets te doen wat ik niet nodig heb, en velen met mij niet nodig hebben.
Tweede punt: mijn werkplek heeft op dit moment een extreem slechte verbinding. Met 3G komt de helft van de gesprekken niet aan, en die wel doorkomen zijn bijna onverstaanbaar. 2G werkt beter. Maar ja, iOS 7.... dus geen 2G meer, dus helemaal geen telefoon verbinding meer. 
 
Kortom: DANK voor deze oplossing (die Vodafone zelf niet kon aandragen...)
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik ben blij dat de gebruikers van het Vodafone Forum je van dienst konden zijn 😉
Kudo'tje is op zijn plaats toch?
Wainando

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hell yeah!!! GuusZuid, je hebt me gered.
 
Onbegrijpelijk dat Vodafone de 3G knop pardoes weg haalt.
Heb weken geleden direct na de ios7 update met ze gebeld; ze waren zooo in hun nopjes dat zij 4G aanbieden en, tja dan heb je geen 2G mogelijkheid meer in IOS7. Maar wat maakt dat uit; we hebben als 1 van de eerste in NL 4G!!. T-Mobile en KPN doen daar nog niet eens aan (via IOS7). Stond op het punt om dan maar over te stappen naar T-Mobile. Als ik fiets wil ik gps mappen kunnen laden, whatsapps en emails kunnen ontvangen. 2G is daar rap genoeg voor, 3G vreet batterij en is niet nodig, laat staan 4G. Kan nu eindelijk weer gewoon op het stabiele 2G met een normale batterij duur. 4G who needs it? Gewoon overal WIFI, dat zie ik meer zitten.
wil
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas kan je de oude carrier niet meer terugzetten na de update 7.0.3. Je zit dus vast aan de 3G verbinding ook al wil je dit niet.
ape

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dus ik heb update 7.0.3 op mijn iphone en dan kan ik onmogelijk nog 3g switch terugkrijgen? Als ik het eerder had gedaan wel? 
wil
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had de oude carrier weer teruggezet. Bij update naar 7.0.3 werd niet gevraagd of ik nieuwe carrier wilde maar werd wel geinstalleerd. Oude carrier installeren volgens de beschreven methode blijkt niet meer te kunnen als je 7.0.3 hebt geinstalleerd.
Wainando

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goed dat jullie dat melden 7.03 komt er niet in bij mij. Snap alleen echt vodafond hierin niet. Kan dus geen ios update uitvoeren omdat vodafone zo graag met 4g wil pronken. Batterij duur is heilig voor mij en bij vele anderen. Power to you ? Wat een bs
bartleunen

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kwam er pas na de update achter dat de 4G switch weer terug wa :@
 
Snap ook niet dat Vodafone hier niets mee doet. Op twitter gaf de websupport (geloof ik) aan dat ze niets gingen doen. Kwade kat
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Wij kunnen helaas niets aan deze update doen. Ik hoop dat het met de volgende ios update opgelost is. Dit verzoek kun je het beste bij Apple zelf indienen.
Wainando

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lekker makkelijk om weer naar apple te wijzen, verwacht toch als bedrijf dat vodafone dat zelf even opneemt met apple en dit niet bij de klant neer legt? De lakse houding en non-service van vodafone, wat een prachtbedrijf
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Wainando, zoals ik eerder al aangaf in dit topic hebben wij het verzoek bij Apple gedaan om de werking van de schakelaar te wijzigen.
Wainando

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je collega kwam met een ander idee...? Snap ook niet dat jullie de oude carrier in ios703 niet meer beschikbaar stellen zelfs na alles wat hierover geschreven is. Je kan zeggen wat je wilt maar oplossen doen jullie het niet.
wil
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij KPN en T-Mobile kun je de oude carrier wel terugzetten. Waarom bij Vodafone niet?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic