Scryden

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

3G netwerk op postcode 1782

Hallo,
 
Ik heb sinds september een bel+sms+web 400 abonnement.
Echter, nu twee maanden verder, heb ik al zulke slechte ervaringen met het 3G netwerk van vodafone. Ik heb letterlijk zo goed als nergens bereik. Ik woon in Den Helder, postcode 1782, maar het internet op mijn telefoon heeft hier thuis nog nooit gewerkt.
Ik woon niet in een bunker o.i.d. dus het slaat in mijn ogen totaal nergens op.
 
Verder werk ik in Hoofddorp en reis met de trein. Met de trein heb ik alleen op enkele plekken snel HSPA bereik, maar zelfs als ik door Amsterdam rijdt kan ik vaak niet eens een eenvoudige pagina laden of ik moet minuten lang wachten tot bijvoorbeeld hotmail.com is geladen en Whatsapp berichten worden soms gewoon pas een uur later bezorgd/ontvangen.
Hoe kan dit en wat kan hier aan gedaan worden of kan ik hier aan doen? En hoe zit het met de dekking op postcode 1782? Nergens in Den Helder heb ik fatsoenlijke dekking. Hier betaal ik toch geen peperduur abonnement voor?
 
Alvast bedankt voor alle reacties.
1 Reactie 1
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Scryden,

Het probleem is goed en duidelijk, je heb een dekking probleem op meerdere locaties en zo wat ik eruit kan maken krijg je alleen contact met een GPRS netwerk. Al is GPRS het minimaal wat we moeten leveren kan ik je achterliggende gedachte begrijpen dat je een betere verbinding wil hebben.

Dus hier is me vragen lijst:

  • Is het probleem opgelost als de simkaart in ander toestel geplaatst wordt? (Je kan ook dit testen in een Vodafone winkel)
  • Je zei dat je het probleem op meerdere locaties hebt, welke locaties (aub postcodes)
  • Sinds wanneer doet het probleem zich voor?
  • Is het probleem alleen op UMTS of GSM of beide?
  • Kun je me een Private Message sturen met je 06-nummer.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic