ts46

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

3G internet nooit aanwezig

Hallo,

sinds een tijdje heb ik een Huawei G525 telefoon, met een Vodafone abbonement. Het vreemde is nu dat ik eigenlijk altijd wel mobiel internet heb, maar erg traag. Daarbij vind ik het vreemd dat er er wel altijd een ´G´ boven in het beeldscherm staat, maar dat ervoor nog plaats is voor bijvoorbeeld een ´3´. Deze heb ik echter nog nooit gezien, terwijl mijn vorige Samsung, met dit abbonement dit wel gewoon deed..

Kortom; waarom pakt deze Huawei geen 3G internet e.d.?

met vriendelijke groet,

Thomas
4 Reacties 4
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi @ts46 ,

Als je geen 3G ontvangt kan dat meerdere oorzaken hebben. Laten we eerst kijken naar de netwerkdekking.Op welke postcode merk je dit? Of heb je dit probleem overal?
ts46
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb er overal last van, maar niet met mijn vorige Samsung telefoon...
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Dan lijkt het eerder een instelling op je toestel te zijn. Heb je misschien ingesteld dat je toestel geen mobiel internet verbinding mag maken?

Kijk even op handleidingen.vodafone.nl om je toestel in te stellen voor internet.
ts46
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat heb ik, allemaal gedaan toen ik de telefoon nieuw kreeg. Ik heb nu ook geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren. Dan selecteer ik vodafone 3G NL (o.i.d.). Vreemde is dat hij dan wel 3G internet pakt, alleen het bereik om te kunnen bellen en dergelijke is dan weer veel slechter, dan wanneer de telefoon alleen 1G internet pakt..

Een beetje vreemde situatie dus..
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic