Joellejansen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

3G geen internet, H+ wel?

Hoi,
 
Ik heb een Samsung Galaxy S2, deze heb ik al iets meer dan anderhalf jaar, en ik heb ook eigenlijk de hele tijd al problemen gehad met het mobiele netwerk. Op wifi heb ik geen problemen, maar zeker in mijn studentenkamer is het belabberd. Ik kan wel gewoon bellen en smsen, en ook de e-mail en whatsapp lijken het de hele tijd gewoon te doen. Maar als ik probeer te internetten op het mobiele netwerk, dan gaat het mis.
Hij switched de hele tijd tussen H+ en 3G (maar 90% van de tijd staat hij op 3G) en hij laad internetpaginas alleen als hij op H+ staat.
Na anderhalf jaar frustratie op mijn studentenkamer en in de trein (daar is het vaak ook belabberd) wil ik nu toch eindelijk wel eens weten waarom ik geen mobiel internet heb als ik verbinding heb met een 3G netwerk.
 
Hopelijk zit ik in het goede subforum en kunnen jullie me helpen! 😉
 
Groet,
Joëlle
6 Reacties 6
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi Joellejansen, vrijwel alle toestellen die HSDPA / HSUPA ondersteunen (dit zie je als H of H+, dit is ook een vorm van een 3G-netwerk, om precies te zijn: 3,5G of 3,75G), zullen het gedrag vertonen dat je beschrijft. De verbinding via H+ is de snelste techniek die nu beschikbaar is, echter je toestel bouwt pas een actieve verbinding op, op het moment dat dit nodig is. Dan zie je het H+ en ook de pijltjes oplichten. Als je geen gegevens gebruikt, zal je toestel weer 3G laten zien.
Joellejansen
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar waarom switched hij dan zo vaak naar 3G ook als hij internetpaginas probeert te laden?
Het klopt dat als hij op H+ staat dat hij dan ook oplichtende pijltjes heeft en dingen laad, maar waarom doet hij dit niet constant als ik iets probeer te laden?
Zeg maar, hij is dus vaak niet actief, ook op momenten dat dat wel nodig is.. ?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey Joellejansen,

Het is erg raar dat je niet kunt internetten als je verbinding hebt met 3G want als je verbinding hebt met 3G dan zou je gewoon een goede en snelle verbinding moeten hebben. Je telefoon is dusdanig ingesteld dat deze automatisch het snelste netwerk kiest. Op sommige momenten zul je merken dat je verbinding hebt met H+ (onze snelste verbinding op dit moment) en soms zal het toestel automatisch overschakelen naar 3G. Als je echter aangeeft dat je alleen pagina's kunt openen als je verbinding hebt met H+ dan lijkt er toch iets mis te gaan, want het zou ook zeker moeten lukken als je verbinding hebt met 3G.

Ben je misschien eens in de gelegenheid om je simkaart in een ander toestel te testen? Kun je dan wel pagina's openen als je met 3G verbinding hebt?
Joellejansen
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat dacht ik dus ook! 3G moest toch op zijn minst een redelijke verbinding zijn.
 
Zou het dan aan mijn simkaart kunnen liggen?
 
Ik heb helaas geen ander toestel om het op uit te proberen.
Zijn er misschien andere methodes om het te testen? Waarbij ik niet een ander toestel nodig zou hebben? 😉
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Je kunt in de Vodafone winkel een kruistest laten uitvoeren. Daarbij testen ze een andere sim in jouw toestel, en jouw sim in een ander toestel. Mocht het nodig zijn krijg je direct een nieuwe simkaart mee. Denk wel aan je ID bewijs en pinpas. Ter controle moet je 1 ct pinnen 😉
Joellejansen
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Okido, dan moet ik maar eens een vodafone winkel opzoeken!
Bedankt!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic