FORZA7777

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

3G en H+ werken wel maar geen internet bij E verbinding in Oostenrijk

Hoi, ik heb sinds kort een nieuwe samsung s6 en ervaar daar nu problemen in Oostenrijk. Ik kom veel in Oosenrijk en heb dit probleem voor het eerst.Vooral in de bergen heb je qua internet dan vaak een E verbinding. Ook nu staat die er en qua pijltjes en lijkt het zelfs dat hij upload en download, maar hij doet helemaal niks. Hij maakt geen enkele verbinding. Kan iemand mij helpen met dit probleem, want ik ben nu bij lange bergwandelingen ineens vrijwel onbereikbaar (qua internet)?
9 Reacties 9
Anonymous
Niet van toepassing
Hey FORZA7777

De e staat voor edge oftewel het 2g internet. Normaliter is het niet de bedoeling dat je daar mee internet. Edge is bedoelt voor te bellen en smsen. In dit geval is het enige wat je kunt doen; handmatig een ander netwerk selecteren. Mocht je een foutmelding krijgen dan dien ke dit 5* te doen omdat er dan een voorkeursnetwerk in staat.
FORZA7777
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Steven-

Bedankt voor je snelle antwoord. Het vreemde is echter dat ik in het verleden met mijn S4 wel kon internetten bij een E verbinding. Herken jij dat, of kun jij dat verklaren?

Grappig genoeg heb ik jouw actie gisteren gedaan toen ik dit probleem had. Ik ben netwerken gaan zoeken, hij vond er twee en ik selecteerde derhalve de andere, toen kreeg ik idd de foutmelding dat hij daar geen verbinding of zo mee kon maken. Bedoel jij die foutmelding, en moet ik die actie 5x doen?
Anonymous
Niet van toepassing
Jup dat is idd de foutmelding. Gewoon 5* achter alkaar een ander netwerk selecteren.
Heel af en toe kun je als je wilt met edge op het internet. Maar dat is zo traag dat het niet leuk is. Vandaar dat edge officieel voor bellen en smsen is.

Geniet van de wandeling en het uitzicht in Oostenrijk
FORZA7777
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas Steven-

Ik heb vandaag in de bergen het meer dan 5 keer geprobeerd om van netwerk te wisselen, maar tevergeefs. ik zat op A1, masr kon ook T mobile en Drei selecteren, maar daar weigert hij verbinding mee te maken...

Nog andere ideeen?
Anonymous
Niet van toepassing
Dan raad ik je echt aan om contact op te nemen met de klantenservice.
Zij kunnen zien of het simkaartje zich correct aanmeldt, er een blokkade etc op staat. Zie ook www.vodafone.nl/support/contact
Houd er wel rekening mee dat in het buitenland bepaalde netwerken alleen zijn bedoeld voor te bellen en smsen of juist alleen het internet. De netwerken zijn niet zoals hier in Nederland dat ze automatisch omspringen om te kunnen internetten etc.
FORZA7777
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Steven-

Ik heb een webformulier ingevuld. Hopelijk kunnen zij mij snel verder helpen.

Bedankt iig voor je tijd en snelle antwoorden.

Gr. Jeroen
Anonymous
Niet van toepassing
Geen dank, hoop voor je dat het snel wordt opgelost FORZA7777!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Aangezien dit verder een individueel probleem is heb ik het topic nu gesloten. Hopelijk is het snel opgelost via het webformulier.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic