richjakobs

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

3G / 2G verbinding Leerdam e/o

Enige tijd geleden hier een bericht geplaatst over de zeer slechte internet verbinding in en om Leerdam.
 
Er is toen geadviseerd om de proxy in de verbinding uit te zetten, dit scheen te werken. Echter nu is de verbinding slechter dan ooit.
Helemaal geen internet verbinding via het vodafone netwerk in mijn woonplaats en directe omgeving.
 
Op aanraden van een telefoonwinkel in de buurt van 3G naar 2G overgeschakeld maar alsnog geen verbinding.
 
Zijn er nog instellingen die ik kan doen?
Staan er verbeteringen van het netwerk gepland voor regio Leerdam?
 
Indien dit niet het geval is zal dit waarschijnlijk mijn eerste en laatste vodafone abbo worden, veel geld betalen maar geen internet is niet echt de dienstverlening waar ik op gehoopt had bij het aangaan van mijn contract.
 
 
10 Reacties 10
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Heya,
 
Volgens de werkzaamheden pagina is er geen gepland onderhoud. Jou probleem kan nog door drie dingen veroorzaakt worden.
 

  • Het Netwerk ( storing, overbelasting
  • Je toestel ( Defect toestel, kleine kans)
  • Je simkaart ( Defecte sim, redelijk aanneembaar)
Ik raad je aan je sim eens in een ander toestel te plaatsen om te zien of dit verbetering met zich meebrengt. Indien dit werkt als een tierelier, ga dan ff met sim en een ID bewijs naar een Vodafone winkel, je krijgt dan een nieuwe sim.
 
 
 
richjakobs
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je antwoord:
Echter dit geeft geen oplossing..
 

  • Het Netwerk ( storing, overbelasting)
      Probleem is al vanaf dag 1 van mijn abbo, nu ruim 1 jaar.
 

  • Je toestel ( Defect toestel, kleine kans)
      Nieuw toestel gekocht in augustus vanwege een klein zwaartekracht issue met de vorige.
 

  • Je simkaart ( Defecte sim, redelijk aanneembaar)
      gelijk met nieuw toestel simwissel gedaan.
 
 
dus nieuw toestel en nieuwe sim geven hetzelfde probleem.
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Is er wat veranderd bij jou in de buurt?
Is er een flat gebouwd misschien of zijn ze voor lange tijd aan het werken?
Is er opnieuw geisoleerd tegenover vorig jaar?

Ik was niet helemaal volledig in mijn vorige post. Natuurlijk zijn er ook factoren in de omgeving die meespelen.

Ik heb het letterlijk meegemaakt dat een vriendin van me in de zomer slechte dekking had en in de winter goede.

Na heel, heel veel uitzoekwerk en belletjes enz enz, kwam het antwoord dat het hoogstwaarschijnlijk lag aan de bomen bij haar voor de deur ( flat)

In de zomer staan die krengen in bloei waardoor de dekking onderuit kegelde.In de winter niet.

OT:

Indien dit allemaal niet van toepassing is, zou ik Vodafone een brief sturen.

Succes!

Royofzo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan je (helaas) niet helpen, aangezien ik zelf ook in Leerdam woon en exact hetzelfde probleem heb. Ik heb nu bijna 4 jaar een abbonement bij Vodafone, maar het lijkt alleen maar slechter te worden.
 
Ik denk er nu zelfs aan om de laatste 6 maanden van mijn abbonement maar af te kopen, omdat ik gewoon géén internet heb in de omgeving Leerdam. Ik ben echt afhankelijk van Wi-Fi hotspots van mijzelf en familie, maar dit moet toch eigenlijk niet kunnen?!
 
Vodafone, doe er is iets aan, anders verliezen jullie binnenkort weer een klant. En geloof me, ik ben niet de enige in Leerdam e.o....
Jerry2012

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, hier nog een Leerdammer met dezelfde problemen. Ik heb een zakelijk abonnement en kan dus niet switchen. Nergens in Leerdam 3G, maar ga je naar één van de gehuchten om ons heen (acquoy bijvoorbeeld) dan heb je perfecte dekking.
 
Volgens mij heeft hier al eens in het lokale suffertje gestaan dat Vodafone zoekt naar een locatie om een antenne te plaatsen, maar dat schijnt moeizaam te zijn.
 
Begint nu wel erg lang te duren...
Davek

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier problemen sinds kort met Vodafone in Leerdam. Zelfs geen bereik om te bellen of sms'en alleen noodoproepen...
Ik woon in Baarn en daar is niks aan de hand maar me vriendin komt uit Leerdam dus als we op bezoek zijn heb ik helemaal geen bereik. Het rare is dat ik al 8/9 jaar hier kom en nooit zoveel problemen heb gehad als de laatste tijd? Heb ook al zo'n beetje net zo lang een abbonement bij Vodafone? Het is altijd al niet super geweest hier maar laatste tijd is het echt heel erg.
 
Hoop voor mensen die in Leerdam wonen en Vodafon hebben dat er onderzoek komt zo niet lekker tmobile nemen die hebben wel bereik.
Rezjens

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik woon in Leerdam. En word helemaal gek van me vodafone abonnement. In leerdam heb ik al 2 weken (overdags/smiddags/savond) helemaal geen bereik. wat heb ik een spijt dat ik vodafone heb gekozen zeg. Slechtse provider in Nederland! en dan zeg ik nog niks over de waardeloze internet verbinding in leerdam. 
Met hun zogenaamde verkoop praatjes dat vodafone snelste internet heeft en overal goed bereik heeft. oplichters! 

en dat allemaal voor 50 euro per maand. jullie zijn niet eens 50 cent waard! 
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Allemaal,

Ik begrijp dat jullie allemaal last hebben van een slechte 3G dekking in Leerdam. De dekking is daar inderdaad niet optimaal, als het 3G betreft. Hierdoor kun je last hebben van traag internet en gesprekken die weg vallen. Ik wil jullie adviseren om het toestel op 2G in te stellen, zo heb je een stabielere verbinding zodat bellen en sms'en weer mogelijk is. Internet kan langzamer zijn op 2G netwerk. We zijn continu bezig het netwerk te verbeteren, er staat dan ook een nieuwe 3G mast in planning. Meer details heb ik daar op dit moment niet over, maar we zijn er dus wel mee bezig:). Als je niet weet hoe je 2G kunt instellen, geef dan even je type toestel door. Ik zal de instellingen dan aan jullie doorgeven.
WB

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het probleem met 3G is nog steeds niet opgelost (in ieder geval niet op het industrieterrein in Leerdam). Na twee mailtjes gestuurd te hebben naar Vodafone. Ben ik vandaag door een vriendelijke medewerkster terug gebeld.
Eindconclusie. Het is jammer dat ik geen 3g heb (en dat bij omschakelen naar 2G ik helemaal geen internetverbinding heb). Maar volgens haar staat in de algemene voorwaarden dat vodafone dit ook nooit garandeerd.
Kortom, pech hebben en wachten totdat een andere afdeling van vodafone besluit om een nieuwe/extra mast te plaatsen. Contact met deze afdeling is echter niet mogelijk volgens de medewerkster.
 
Wel jammer dat op het dekkingsoverzicht van vodafone nog steeds staat dat er 3G dekking zou moeten zijn....
 
 
 
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo WB,

Als je een postcode voor me hebt inclusief de letters dan kan ik het wat nauwkeuriger voor je nakijken. Op sommige locaties bieden we inderdaad alleen 2G. Echter is het vreemd dat je via 2G geen internet verbinding hebt. Met 2G kun je namelijk internetten via GPRS. Werkt internet op andere locaties wel via 2G?

Het klopt dat contact met deze afdeling niet mogelijk is. Echter is het natuurlijk altijd mogelijk om feedback hierover te sturen. Dat kan via deze site.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic