tombee

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

'blauw Scherm' Windows7 + Dongel

Hallo. Mijn buren hebben sinds enige tijd een laptop met Vodafone USB dongel. Vanaf het begin is het dramatisch gesteld met de snelheid maar dat is nog tot daar aan toe. Sinds afgelopen week echter knalt de laptop er spontaan uit met een blauw scherm, gevolgd door een reboot. Dit probleem doet zich alleen voor als de dongel in geplaatst. Wat kan ik hun het beste adviseren? Groet. Tom
2 Reacties 2
Dick99999

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zou een paar verschillende versies van de vodafone software proberen, dit ondanks het advies van de help desk om alleen de 'laatste' versie te nemen. Die op de USB-stick (lite) en de laatste, zie top post. Beide werken bij mij onder win 7, maar beide hebben (andere) onhebbelijkheden.
Margarine

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hmmm, tja die dongel.. Een bron van ergernis,

Blauwe schermen betekend meestal dat hardware en/of drivers zeer ERNSTIGE geheugenfouten veroorzaken, mischien hangt dit samen met het RAS conflict (Zie elders.. ) of.. U hebt de Windows versie opnieuw geinstaleerd of geupdate vanuit Vista/XP en Microsoft Update heeft niet de juiste drivers voor uw chipset gevonden.. Tevens hebben we anno 2010 kennelijk nog steeds te maken met omgeturnde XP/Vista drivers die zich op en legacy manier in 't systeem nestelen, anyways.. Ik (Win7 x64 Ultimate // Voda 10.0.201) heb ondertussen een flinke hoeveelheid USB apperatuur in gebruik (scanners, cam's, players, mobieltjes, etc.) en vind de Voda-driver.. Laat ik me vriendelelijk uitdrukken.. de meest BEROERDE driver van allemaal! Volgens mij is afdeling developement naar huis gestuurd! Bij mij geen blauwe schermen maar..

1. Het duurt een eeuwigheid voordat de stick überhaupt gevonden wordt.
2. Driver knalt er uit als een andere app. even wat meer resourses nodig heeft.

TIP: Als het echt niet will lukken, kunt u het proberen met een simlock-vrije Huawei E1750 (~EURO 100,-), deze stadaard fabrieks driver werkt (Hoewel NIET officieel gedocumenteerd.) beter onder Win7(x86 én x64!), of iets moderners zolang die de downloadsnelheid van 7Mb/s. maar aankan.. Maar eigenlijk vind ik dat Voda hier maar voor moet zorgen.. !

@moderator: Graag zou ik een wat actievere deelname van jullie willen zien op dit forum, andere gebruikers hebben hier ook geen antwoorden op, dat zou dit forum een stuk nuttiger maken , ik lees voornamelijk véél vragen maar slechts weinig antwoorden, 'n beetje jammer! Dus hier nog een paar..

1. Is er online een software wiki of een meldpunt voor software bugs (Behàlve de Voda-KS!), gezien de vele problemen geen overbodige luxe dacht ik..
2. Waar blijven de bug-fix UPDATES?!? Dit is geen werkversie maar een buggy 'Release Candidate/Béta Test' -versie!
3. Off-topic hier, maar hoe schakel ik die ellendige plaatjes compressie uit?

Vr. #3 omdat ik 'n nieuwe job heb als graphics/web-designer en de kwaliteit van m'n werk lastig kan beoordelen en geen hover-teksten kan zien zo. Tevens hoop ik nogmaals dat Vodafone behalve al die 'leuke toeters en bellen' niet vergeet ook deugdelijke software te leveren, 't spul moet toch érgens op draaien, niet waar?

Mvg., Bvd. M. !
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic