basv

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

3851 - Ermelo Slecht bereik

Sinds dat wij verhuist zijn hebben wij slecht tot geen bereik met onze vodafone toestellen.
Bellen gaat alleen als we echt bij een raam gaan staan op de 1e verdieping, verder is er een gprs verbinding welke net genoeg is om een mail binnen te krijgen.
 
Wordt de kwaliteit van het signaal op 3851 KW verbeterd?
11 Reacties 11
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi Bas,

Vodafone werkt continu aan het netwerk alleen kan ik niet zien wanneer die postcode aan de beurt is.

De dekking is op die locatie inderdaad erg wisselend, heb je buiten wel goed bereik met zowel 2g als 3g?
Helpt het om binnenshuis je toestel standaard op 2g in te stellen? Dit signaal zit op een andere frequentie en deze dringt dieper de woning binnen.
basv
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Arina,

Wanneer wij buiten staan blijft het bereik erg slecht. Daar wij de telefoon voornamelijk zakelijk gebruiken is dit erg vervelend.

Het instellen op 2g heeft helaas geen beter resultaat. Zijn er nog andere oplossingen te bedenken zodat wij weer verstaanbaar zijn aan de telefoon?
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
SignaalPlus-kastje. Als zelfs de 2G-dekking slecht is dan wordt het volgens mij bij zakelijke contracten soms kosteloos geleverd, maar aangezien ik niet bij Vodafone werk kun je dat het beste bij de klantenservice of via Special Services (SSV) navragen.

SignaalPlus-kastje heeft een bereik van zo'n 30 meter rondom het kastje via een 3G-signaal. Zowel data als spraak kan via het kastje gaan (normale tarieven blijven gelden). Het is een soort mini-zendmast die via de internetverbinding op kantoor loopt. Voordeel is ook dat je accu lekker lang meegaat zodra je op het kastje zit.
basv
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je antwoord.

Zo'n kastje zal wel een uitkomst zijn echter kost dat wel 85,-.
Komt erop neer dat ik extra kosten moet maken omdat Vodafone niet voldoende dekking heeft hier in de regio.
Daar worden we niet echt blij van.

Het vreemde is dat KPN en T-mobile hier wel goede dekking hebben.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Dan kun je het beste even contact met de klantenservice opnemen om samen met jou tot een oplossing te komen.
HaBa

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Volgens het Antennebureau en register http://www.antenneregister.nl staat er een UMTS mast zeer dichtbij.
Het gaat om deze: Hoofdsoort UMTS
Gemeente ErmeloX 171020Y 480844Postcode 3851SBId 1417586566 Deze antenne staat op 34 meter hoogte en zendt uit op verschillende UMTS frequenties.Is dit een antenne die door Vodafone gebruikt wordt?
Zo niet, kan dit de UMTS/3G signalen van Vodafone in de nabijheid van deze antenne wel verstoren?
HaBa

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Nog steeds geen reactie.
De onverschilligheid van Vodafone ergert mij nog het meest.
Ze bellen je wel vrijwel dagelijks op of je je abonnement wilt verlengen maar en technische oplossing wordt er niet geboden.
Nu zijn ze binnenkort niet één klant kwijt maar drie tegelijk omdat we meerdere abonnementen in het gezin hebben lopen. Na vele jaren een tevreden Vodafone klant raken ze dus toch klanten kwijt.

Het bereik is en blijf slecht op locatie 3851KW er verandert dus niets er is dus geen sprake van een kortstondige storing.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo HaBa, ik zie dat je reageert op een topic waarin sinds 21-11-2013 geen nieuwe reacties geweest zijn. Dat doet vermoeden dat de oorspronkelijke aanleiding voor dit topic een kortstondig probleem was. Wil niet zeggen dat er niks mis kan zijn natuurlijk :).

Direct al naar een mast kijken is denk ik nog een stap te vroeg. Zou je de stappen in het eerste topic uit dit netwerkvragen forum eens willen doorlopen? Dan hebben we helder wat je precies ervaart. Vanaf dat punt kunnen we gericht zoeken naar de oorzaak.
HaBa

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Beste BasT
Het probleem bestaat nog steeds, zie ook mijn "eigen" topic.
Je mag mijn berichten ook verplaatsen als dat duidelijker is.
http://forum.vodafone.nl/t5/Netwerkvragen/Slecht-bereik-Ermelo-3851KW/td-p/200369
RenevSt

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gezien de postcode ben ik de buurman van Bas met hetzelfde probleem.
De dekking is werkelijk bedroevend hier, moet meestal naar buiten om te bellen en dan nog slecht verstaanbaar..
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @RenevSt,

Dat is heel lastig. Het kan zijn dat de dekking slecht is of dat er iets anders aan de hand is. Via het Forum kunnen we dit niet onderzoeken. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Mocht het nodig zijn dan kan dit via onze klantenservice worden gemeld bij de technici.

Je kunt wel nog kijken of de stappen zoals vermeld in klantenservice uiteraard voor je klaar voor verder onderzoek.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic