rbfoto

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

3842 KE - Harderwijk - amper 3G in regio Harderwijk - 08-07-2014

L.s.

Voorheen viel het me niet op, maar tegenwoordig is er amper 3G internetbereik. Iedere keer staat er GPRS en als er 3G staat, dan is het met 1 streepje ontvangst met als resultaat dat het nog niet loopt.

Hoe kan dit in een wereld waar KPN landelijk 4G dekt en vodafone nog niet eens 3G landelijk heeft???
12 Reacties 12
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi, ik snap dat het onhandig is om weinig UMTS dekking te hebben. Ik kan wat je aangeeft alleen niet helemaal plaatsen als ik naar de dekking op die locatie kijk. Zou je de stappen willen doorlopen uit het eerste topic dat je in dit netwerkboard vindt? De informatie die daar uit komt gaat ons denk ik een eind op weg helpen naar de oorzaak 🙂
rbfoto
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Die stappen had ik al doorlopen voordat ik deze topic startte 😉

Meerdere mensen die vodafone hebben, hebben last van dit ongemak.
Ook hoor ik meer mensen klagen over hun internet op andere plaatsen. Het is net of er een hoop masten uitgezet zijn of dat de bandbreedte verkleind is en het begint te stropen.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Goed dat je ze al doorlopen hebt? Kun je aangeven wat de resultaten waren? Dus wat, sinds wanneer, etc. Aan de hand daarvan weten we waar we moeten gaan zoeken. Als het probleem nog bestaat tenminste.
rbfoto
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Het probleem is nog steeds gaande.
Eergisteren nog, gebeld worden en iemand niet te woord kunnen staan. Hij belde vanaf een vaste lijn en ik vanaf mijn huis met mijn mobiel. Het gesprek moeten verbreken en opnieuw moeten bellen om een normaal gesprek te kunnen voeren.

Internetten onderweg is nog steeds drama. Ik was eergisteren buiten het bereik van mijn thuisnetwerk en er stond weer GPRS als internetverbinding. Een emailtje binnenhalen met alleen tekst kostte zelfs moeite.

Alles getest en geen veranderingen.
rbfoto
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
En toen was het stil...

NaomiRosanna

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoi

ik begrijp jou helemaal zo irritant.
Plus Vodafone net zoals alle provider doen huren een deel van het netwerk van kpn dus je zou denken alles loopt goed niet dus.
Dit is al de zoveelste keer dat mensen klagen over Vodafone en ik doe er gezellig aan mee want er is ook altijd wat.
Hier in Almere zelfde probleem als in Harderwijk. Al 3 a 4 dagen.

En mobiel aan uit gezet op w c d m a en lte alles geprobeerd tot me stomme verbazing werkt 2g wel dat is gsm. Het is niet heel vlot maar je hebt tenminste even wat. Hoe bloed irritant het ook is daar niet van.
Ach ja.

Groetjes








rbfoto
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
En nog steeds radiostilte vanuit Vodafone.

Gisteren zelfs midden in Amsterdam. Sta je bij Artis, heb je slechts 1 blokje ontvangst en internet staat wel op 3G maar doet het amper.

http://www.koieagle.nl/~ronald/vodafonedrama.jpg
rbfoto
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Is er nu echt niemand die hier een fatsoenlijk antwoord op kan geven?
Duidelijk dus...
Doei Vodafone, welkom KPN.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @rbfoto ,

Ben niet bekend met dit Topic probleem maar misschien vinden we en antwoord op je vragen.
Je zou even het beste kunnen kijken tussen de storingen lijst en werkzaamheden lijst zo kun je zien waar hard wordt gewerkt om alles weer naar behoren te laten werken!

Storingen
Werkzaamheden

Staat/stond jou regio hiero tussen?
rbfoto
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Nee, alle mogelijke oplossingen die ik zelf kon vinden, zijn al uitgeplozen.
Het is een structureel probleem.
Ook een andere telefoon van een ander merk geeft dezelfde problemen.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Ik heb de dekking nagekeken. Zo te zien is de 3G dekking niet helemaal optimaal. Door de invloed van omgevingsfactoren kan het bereik dan niet voldoende zijn.

Uiteraard zorgen we er voor dan we ons netwerk blijven verbeteren. Op dit moment zijn we flink bezig met het innoveren van het netwerk, hopelijk ga je dit binnekort ook merken.
panter

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het g3 is idd bagger je kunt beter via wiffi werken dat gaat nog normaal.
ik zat bij tele 2 en ben net over gestapt omdat mij werd toegezegt dat vodafone beter zou zijn en beter bereik zou hebben . nou heb er nog niks van gemerkt
heb nu zo iets van was ik maar bij tele 2 gebleven.
wat een puinhoop allemaal. als ik al de berichten hoor
kun je er op uitmaken dat er mensen werken zonder hart. en overal om heen draaien..
het is wel zo je kunt ten allertijde je contrakt verbreken als je onder verkeerde voorlichting een contrakt bent aangegaan ....zonder extra kosten.
info ingewonnen bij advocaat.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic