mroberti

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[3544 KM] Geen bereik binnen

Ik ben begin dit jaar overgestapt op vodafone, maar ik heb altijd slecht bereik thuis. Soms 1 streepje bereik, maar vaak ook helemaal geen bereik. Volgens de dekkingskaart is er 14,4 Mbps beschikbaar. Wordt dit ooit nog verbeterd?
15 Reacties 15
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi mroberti,

Ik kan begrijpen dat dit vervelend is.

Ervaar je deze problemen als je verbonden bent met het 3G netwerk? Helpt het als je het toestel instelt op het 2G netwerk?
mroberti
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Linda, bedankt voor je reactie.
 
Ik heb de problemen met 3g en 2g. Gedurende de dag wisselt mijn bereik steeds tussen een of twee streepjes bereik, en dan weer een tijd geen service voor een tijd. Op mijn werk heb ik hier geen last van. Op mijn vorige telefoon had ik het probleem ook.
 
Wat screenshots:
 
http://postimg.org/image/wwsgddj5d/
http://postimg.org/image/co52rnju9/
http://postimg.org/image/n0rddqddd/
http://postimg.org/image/tsmdubrqp/
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hallo mroberti,

Ik wil graag voor je kijken wat er aan de hand is. Heb je voor mij de postcode waar je dit ervaart?
Dan kijk ik een en ander voor je na.

mroberti
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De postcode staat in de topicnaam: 3544 KM.
 
Alvast bedankt voor het kijken.
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes

Mijn excuses, het was vanochtend schijnbaar nog wat vroeg 😉

Ik zie dat de 3G dekking op die locatie inderdaad niet optimaal is.
Kun je je toestel een "vast instellen" op het GSM/2G netwerk via de toestelinstellingen?
Volgens onze metingen is het 2G bereik goed en zal dit verbetering moeten brengen.
Ik hoor graag van je of het geholpen heeft.





mroberti
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat lijkt wel iets beter, maar ook dan meestal maar 1 streepje bereik en heel soms (wel veel minder) geen service.
 
Wordt de 3g ontvangst in mijn buurt nog verbeterd?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
mroberti schreef:
Dat lijkt wel iets beter, maar ook dan meestal maar 1 streepje bereik en heel soms (wel veel minder) geen service.

Wordt de 3g ontvangst in mijn buurt nog verbeterd?
Ik zie dat er nog op die specifieke postcode geen nieuwe masten op de planning staan. Er staan in die regio wel nog masten op de planning, maar die staan iets verder weg van jouw locatie.
KalkJE

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik ben woonachtig in dit postcode gebied en heb een vergelijkbaar bereik als de topicstarter. Toch kon ik altijd bellen en waren er nooit connectieproblemen ondanks dat er maar maximaal 2 streepjes zichtbaar waren op mijn iphone. Echter, sinds ik afgelopen vrijdag van vakantie ben teruggekomen maakt mijn telefoon geen tot heel zelden nog connectie als ik een nummer bel. Als mensen mij bellen krijgen zij continu mijn voicemail ondanks dat ik ook nu 2 streepjes zie in mijn iphone. Obv de info van dit topic heb ik mijn 3G uitgezet en wat blijkt; ik kan dan wel met elk nummer connectie krijgen.
Mijn sterke vermoeden is nu dat er de afgelopen 3 weken iets veranderd is door Vodafone wat betreft de zendmasten bij ons in de buurt van postcode 3544. Wellicht het introduceren van 4G wat een probleem oplevert voor 3G??!!
Ik ben geen techneut maar kan wel logisch nadenken en volgens mij is in dit geval 1+1=2. Kortom, Vodafone, wat hebben jullie gedaan waardoor de 3544 woonachtigen sinds een 3 weken niet meer kunnen bellen op het moment dat zij 3G hebben aanstaan op hun smartphone??
Jaap12345

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds vorige week vrijdag heb ik 's middags en 's avonds geen bereik meer op postcode 3544 PX. 's Ochtends vroeg komen gesprekken nog wel door. Als ik later op de dag gebeld wordt gaan die meteen naar voicemail, ik kan zelf niet bellen, smsjes komen niet aan en kan ik niet versturen. Ik krijg dus ook geen bericht dat ik voicemail heb, omdat ik geen bereik heb. Smsjes komen om 1 uur 's nachts binnen, blijkbaar heb ik dan weer bereik. Het lijkt alsof de mast overbelast raakt of dat de mast verstopt raakt oid.
 
Ik heb alle streepjes en 3G. Telefoon opnieuw opstarten of 3G uitzetten helpt niet. 
Vriendin heeft dezelfde issues en hoorde gister iemand bij de bushalte voor de deur die ook niet kon bellen.
 
Graag snel een oplossing aangezien problemen nu al een week aanhouden.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey KalkJE,

Ik zie dat de 3g dekking op 3544 KM juist verbeterd is. Ook zou 4g juist een positief effect moeten hebben op 3g.
Hoe meer mensen van het 4g netwerk gebruik maken hoe meer ruimte er vrij komt op de 3g mast en hierdoor kan het bereik iets groter worden.

Ondanks de verbeterde dekking zijn er op dit moment wel problemen op die postcode met een mast, hierdoor kun je wisselende dekking ervaren. Zodra dit opgelost is zou je verbetering moeten merken. Excuses voor het ongemak.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Jaap, ik heb je topic met deze samengevoegd. Lees even mijn reactie hierboven. Betreft helaas een storing.
KalkJE

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Arina,
 
Hartelijk dank voor je reactie. Tot op de dag van vandaag is het zo dat als ik mijn 3G aanzet in dit postcode gebied ik niet tot nagenoeg niet bereikbaar ben en slechts heel(!!!!) zelden een keer kan bellen. Zodra ik 3G uitzet dan kan ik wel direct bellen en gebeld worden. Ik ben heel erg benieuwd wanneer de door jou genoemde mast gerepareerd is want dit is natuurlijk echt geen doen, het continu aan en uit moeten zetten van 3G om bereikbaar te zijn. Als ik dit vergeet krijgen mijn klanten mijn voicemail vaak op het moment dat ik hun juist dringend nodig heb.
Kortom Vodafone, hoe gaan jullie de 3544 bewoners helpen anders moet ik gaan overstappen naar een provider die wel voorkomt dat niet bereikbaar zijn mijn business schaadt? Het mag duidelijk zijn; het lijkt mij niet dat overstappen de gewenste oplossing zal zijn.
Ben benieuwd......
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Het gaat hier uiteraard niet om een dekkingsklacht maar om een storing op de mast. Het probleem wordt dus zo snel mogelijk verholpen. Echter is een probleem soms lastiger om op te lossen dan we zouden willen, wij willen ook iedereen zo snel mogelijk weer een topservice bieden.

Ik zou je willen vragen het nog even af te wachten, nogmaals excuses voor het ongemak.
KalkJE

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het werkt inmiddels weer goed, nogmaals dank voor de info. Wellicht wel handig voor toekomstige situaties dat dit proactief gemeld wordt. Desalniettemin, fijn dat ik weer bereikbaar ben.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Sinds kort vermelden we storingen en werkzaamheden in het netwerk board. Fijn om te horen dat het weer werkt in ieder geval.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic