Medler

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

30 km van de Belgische grens, worden overgeschakeld naar Proximus?

Hallo,

Vandaag wandelde ik ten noorden van Valkenburg (zo'n 30 km van de Belgische grens) en werd ik overgeschakeld naar Proximus. Als klap op de vuurpijl werd ik gebeld, met extra onterechte kosten van dien. Als je in het grensgebied loopt, snap ik dat het kan gebeuren dat een Belgische zendmast je signaal oppikt en je kostentechnisch de pineut bent. Ten noorden van Valkenburg is geen grensgebied en ben ik de mening toegedaan dat de te hoge kosten die mij onrechtmatig in rekening zijn gebracht.

Wat is hierin het officële standpunt van Vodafone, worden de onterechte kosten in deze aan mij gecompenseerd?
Zo ja, hoe regelen we dat?
3 Reacties 3
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Medler Je hebt zelf de mogelijkheid (en de verantwoordelijkheid) om ervoor te zorgen dat de instellingen van je toestel dusdanig staan ingesteld dat je niet voor onvoorziene kosten komt te staan. Je hebt de mogelijkheid om een netwerk handmatig te selecteren zodat je telefoon niet kan overschakelen naar een buitenlands netwerk. Er zal in dit geval dus ook geen compensatie plaatsvinden. Het is zo dat er in grensgebieden (waaronder Valkenburg ook nog valt) af en toe overgeschakeld kan worden naar een buitenlands netwerk. Zo is het mij persoonlijk ook wel eens overkomen dat ik ver over de grens in Duitsland nog Nederlands netwerk kon ontvangen. Als die Belgische mast zo sterk is dat deze tot ver reikt dan kun je ook nog verderop in Nederland dat signaal ontvangen.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
30 km? Waar dan? Valkenburg ligt iets meer dan 10 km van de grens vandaan. Als je je telefoon in je broekzak hebt en tussen de heuvels in zit daar met heuvels tussen alle NL zendmasten maar niet tussen de BE zendmasten, dan kan dat je met elke provider gebeuren in Limburg, weet ik uit ervaring.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Klopt inderdaad @RuudNL . Dat hoeft dus niet altijd negatief te zijn. Zo hoefde ik bijvoorbeeld niet te roamen als ik langer het Nederlandse netwerk kon ontvangen. Ook handig 😄

@Medler Is het ondertussen gelukt met het instellen van je toestel?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic