Kockie

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

3 jarig Abbonement met hetzelfde toestel?

Beste Vodafone-forum,

Op 25 november 2010 mocht ik bij hoge uiitzondering mijn contract vroegtijdig verlengen i.v.m.
een telefoon die niet meer functioneerde en al 2x naar de fabrikant was teruggeweest ter reparatie.
Ik mocht een nieuw toestel uitzoeken en dat is de BB Torch geworden.

Er is toen een contract aangegaan van 24 maanden, Echter zou ik na gebruik van 2 jaar van het toestel, hiervoor als dit wenselijk was een nieuw toestel mogen uitzoeken,als uiteraard het wettelijke termijn van 24 maanden was verstreken.

Van de zomer heb ik weer contact gelegd wanneer ik mijn nieuwe toestel/aanbieding uit mocht zoeken,
en toen kreeg ik van de medewerkers van Vodafone te horen dat het abbonement niet tot december 2012 geldig was, maar tot 2013!!!

Ik heb via My Vodafone, het BB contract gekopieerd, en hier stond ook duidelijk de datum 29/12/2012,
dit is nu inmiddels doorgezet naar 2013, wat absoluut dus niet de bedoeling is.

Vodafone BlackBerry Plus

Haal automatisch je e-mails binnen op je BlackBerry voor 10 euro per maand
€ 7,62 per maand.
activeStaat aan
geldig tot 29-12-2012

Order referentie: 60871722
Uw klantnummer: *MOD edit - verwijderd*
Order datum: 14-12-2010

Hier kunnen jullie zien dat het gaat om een abbonement van circa 2 jaar en geen 3 jaar. Jullie hebben het abbonement met een jaar verlengd en er is geen mogelijkheid gegeven voor een ander toestel of het bijverzekeren van mijn huidige toestel, gezien nog een extra jaar gebruik meer risico's met zich mee brengen. Destijds heb ik mijn telefoon hier niet voor laten verzekeren omdat ik niet op de hoogte zou zijn, dat mijn abbonement extra verdubbeld zou zijn.

Ik heb via het contactformulier nog steeds geen duidelijk antwoord gekregen, alleen dat ik hiervoor persoonlijk toestemming zou hebben gegeven voor een extra jaar verlenging (Wat ik nooit gedaan heb) en er is dus nog niet naar een oplossing gezocht.

Mijn BB torch is inmiddels in dusdanige staat dat hij niet 100% meer functioneert, scherm valt vaak uit of weg, knoppen vertonen slijtageproblemen.

Ik heb de mails van de destijdse orderbevestiging nog bewaard ter inzage voor jullie.

Ik ben al jaren een tevreden klant bij jullie, en ik hoop toch dat we hier samen uit gaan komen.

Mvg,

M. Kock
5 Reacties 5
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Kockie, ik maak uit je bericht op dat je je abonnement eerder mocht verlengen. Dat betekent dat er een nieuwe contractstermijn wordt toegevoegd aan je lopende abonnement. Wanneer je abonnement dus tot eind 2011 liep en je met 2 jaar hebt verlengd, is deze datum naar eind 2013 verschoven. BlackBerry Plus voor € 7,62 is een actietarief. Veel actietarieven lopen een bepaalde periode, bijvoorbeeld 2 jaar. Dat staat echter geheel los van de contractstermijn die je hebt. Na de actieperiode zal voor het normale tarief de BlackBerry Plus verder lopen gedurende de rest van je contract.
Kockie
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Klopt, hij is verlengd zonder akkoord door de klant en zonder goed tegenbod vanuit de provider m.b.t bijverzekeren van huidige toestel doordat de gebruiksduur een jaar langer doorloopt dan gebruikelijk is, de huidige telefoon niet meer functioneert en er niet concreet meegedacht wordt naar een oplossing.... Hier moet een protocol voor zijn, zo niet, dan is het een zaak voor de consumentenbond en rechtsbijstand. Iets waar ik maandelijks veel geld voor betaal, moet functioneren, in goed overleg met de klant, en naar tevredenheid worden opgelost, en dat gebeurd nu niet, de communicatie is niet juist geweest. Jullie verhaal is vaag, niet volledig, ik wordt als klant niet serieus genomen, ik ben als klant niet geholpen, dus ik moet via andere partijen mijn gelijk/verhaal proberen hard te maken.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Beste Kockie,
 
je geeft aan dat je in 2010 een niet functionerend toestel had en dat er een uitzondering gemaakt is om je alvast een nieuw abonnement af te laten sluiten om je dan meteen van een nieuw toestel te kunnen voorzien.
 
En jouw conlusie is dat er niet me je meegedacht is en dat je als klant niet geholpen bent.....
 
Maar volgens mij is dat nu net de reden dat je die vervroegde verlenging hebt gekregen, of sla ik nu de plank helemaal mis?
 
Normaal gesproken zijn er geen mogelijkheden om dit voor elkaar te krijgen, als je toestel defect is, je geen verzekering hebt die dat dekt en het valt niet onder garantie, dan is de boodschap heel zwart/wit gezien: "Dan zult u los een nieuw toestel aan moeten schaffen.".
 
In dit geval heeft Vodafone echter reden gezien om een utizondering te maken. Maar in dat geval geldt altijd de volgende regel: Het nieuwe abonnement gaat per direct in, vult eerst de looptijd van het huidige contract en vervolgens een nieuwe contractsperiode van 2 jaar.
 
En eigenlijk verschilt die regel dus niets van de regels omtrent de "normale" vervroegde verlenging: Ook daarbij mag je iets eerder dan de officiële verlooptdatum verlengen (max. 4 maanden), loopt eerst je normale contractsperiode nog door en daarna een nieuwe periode van 2 jaar.
 
Ik probeer te begrijpen waar je nu zo boos over bent, maar kan er gewoon nog geen vinger op leggen: Vodafone heeft met je meegedacht en je voorzien van een nieuwe telefoon terwijl je daar nog geen recht op had en nu ben je boos dat je aan de contractsperiode gehouden wordt.
Had Vodafone niet met je meegedacht, dan had je in 2010 een werkend abonnement gehad, maar geen telefoon, en was je daar boos over geweest.
De derde optie is dat Vodafone van je contract af was gebleven en je een telefoon kado had gedaan, maar die vind ik weer niet logisch klinken. Zou een beetje krom zijn tegenover de miljoenen andere klanten die gewoon netjes hun contract uit dienen, vind je ook niet? 😉
 
Kortom, ik wil graag met je meedenken, maar probeer dan toch nog eens duidelijk uit te leggen waar Vodafone je dan zo in de steek gelaten heeft, want zoals ik het tot nog toe lees, hebben ze je in 2010 juist uit een lastige situatie geholpen.
Kockie
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Martin,
 
ik waardeer je interesse en je inleving in deze situatie, echter hoef je het verhaal niet om te draaien en mij te refereren aan de vroegtijdige verlenging van 2010. Er zijn fouten gemaakt destijds met communicatie via de afdeling loyalty, ik mocht bij hoge uitzondering een nieuw abbo uitzoeken tegen een 2 jarig duurdere abonnement incl nieuw toestel. ( geweldige service)
 
er is nooit sprake geweest  van een 3ejaars verlenging van dit type toestel.
 
Ik heb een screenshot van mijn online diensten, waar ook de datum 29-12-2012 gecommuniceerd staat ( dit is inmiddels gewijzigd doordat ik jullie hierop attent heb gemaakt.)  dus ik ben blij dat ik die nog heb gemaakt vooraf.
 
Ook in de bevestigingsmail staat deze datum genoemd. Dit is voor mij leidend, en dus niet de datum ineens doorschuiven van een oud lopend abonnement omdat dit nog niet is afgelost. Dit jaar is nooit ter sprake geweest.
 
Noch die bevestigingsmail als de online datum hadden nooit zo gecommuniceerd mogen worden, dit is op deze manier misleidend geweest.nu zit ik en met een half werkend toestel waar ik geen gebruik van kan maken en nog eens een jaar mee moet stellen.
 
gr.
 
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
De situatie kan ik enigzins inkomen.

Vodafone heeft jou toen met zeer hoge uitzonderiing geholpen met een nieuwe toestel/abbonement, (dit doen ze normalitier nooit)
Dat het toestel niet meer werkt is gewoon onmogelijk na 1/2 jaar, neem dan mocht je er uit komen een fatsoenlijk toestel, blackberry's staan er eenmaal bekend om dat ze snel kapot gaan. 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic