Paulus1969

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

2e SIM voor reserve toestel

Hi,

Ik wil graag een 2e SIM kaart voor mijn reserve toestel bestellen. Dit toestel (een oude Nokia) neem ik vaak mee met mountain biken bijv. Ik wil dan niet mijn smartphone hoeven meenemen, maar het is wel handig een telefoon bij je te hebben als je met een gebroken poot in het bos ligt 🙂

Bij T-mobile kon je voor 10 euro meen ik eein 2e sim erbij bestellen.

Weet iemand of dit online te regelen is ? (ik woon niet in de buurt van een winkel)
7 Reacties 7
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Paulus, kan ik me prima voorstellen (beter dan je denkt, ik heb familie die uitgebreid mountainbiked en wel eens op zijn plaat gaat ;)).

De oplossing is denk ik een duo-sim. Die kan in je andere toestel blijven. Zet wel altijd het ene toestel uit als je het andere gebruikt. In het kort: beide sims hebben hetzelfde nummer, waardoor je één mobiel nummer met beide sims kunt gebruiken. Maar als ze beiden aan staan weet je nooit 100% zeker waar het gesprek nou binnen gaat komen. Dus vandaar, gebruik je de één, dan zet de ander uit.
Bestellen kan via de klantenservice 🙂
Paulus1969
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Bas,

Bedankt voor je feedback..

Een duo sim kost 30 euro. Dat is nogal aan de prijs en niet in verhouding met de kosten als je het mij vraagt..
Dit is trouwens de link https://www.vodafone.nl/support/toestel/simkaart-bestellen.shtml

Wat is het verschil met de 20 euro voor een nieuwe SIM kaart ? (Bij T-Mobile kost dat 5 euro zag ik net op de website).

Ik heb van mijn T-mobile abonnement (in gebruik door mijn zoontje) nog een tweede SIM liggen. Ik denk dat ik die maar gebruik als ik ga fietsen. Weer 30 euro uitgespaard...

Gr.,
Paul
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Bij een duo simkaart krijg je 2 simkaarten met een identiek nummer. Je krijgt dus 1 simkaart meer dan met een gewone simkaart vandaar dat het 10 euro duurder is.
Paulus1969
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar ik heb al een Sim Arina. Ik heb er maar 1 extra nodig en dat kost bij T-Mobile 5 euro.
Kan dit bij Vodafone ook ?
Wat kost het
Waar bestel ik het (graag een exacte url)
Thanks
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Paulus1969

Één simkaart bestellen kan natuurlijk ook, maar het probleem is dan dat deze simkaart jouw huidige simkaart zal vervangen. Een aparte nieuwe simkaart kopen en daar jouw nummer op activeren zodat je die simkaart naast je eigen simkaart kunt gebruiken is niet mogelijk. Je moet dan echt een duo-simkaart kopen. Een duo-simkaart wordt namelijk zowel aan elkaar als aan jouw nummer gekoppeld.
Paulus1969
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En dat is blijkbaar technisch niet op te lossen door een bestaande sim te koppelen aan 1 nieuwe SIM en dat dan als "duoSIM" in jullie systemen te zetten. In plaats daarvan moet je "duo"SIM bestellen en 1 SIM weggooien ?

Klanten moeten maar meteen de goede keuze maken en anders gewoon een beetje meer betalen.

Nou ik heb al een oude nokia in de la gevonden en ga daar, zoals gezegd, mijn extra T-mobile SIM daar maar in doen....

Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
We kunnen maar 1 simkaartnummer registreren in het systeem, 2 losse simkaarten hebben 2 losse nummers. Bij een duo simkaart hebben beide simkaarten hetzelfde simkaartnummer, hierdoor kun je ze als 1 kaart registreren maar je hebt er 2.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic