Ger2019

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

2e IMEI meld zich niet aan

Sinds een week doet mijn 2e IMEI nummer het niet meer. Wat kan hier het probleem mee zijn, en hoe is dat op te lossen. Opmerking ik verblijf veel in het buitenland, Turkije. Heb 2 Nederlandse kaarten en gebruik ook een Turkse kaart.

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Ger2019 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik ben niet werkzaam bij Vodafone maar we kunnen samen wel een beetje meer informatie verstrekken aan iemand van Vodafone om je te helpen. Want je zegt dat je een 2e IMEI nummer hebt, dat begrijp ik niet. Ik neem aan det je een 2e SIMkaart hebt en die wil het niet doen? Je kan in elke toestel soms 2 SIMkaarten steken en dat verschilt tussen een eSIM en SIMkaart of 2x een SIMkaart maar 2x een eSIM heb ik nog niet vernomen in een toestel. 

Wat bedoel je? Normaal gezien kan je in een toestel, als die er geschikt voor is, 2 verschillende kaarten in steken en gebruiken. Een 3e is niet mogelijk in 1 toestel. 

Ger2019
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat drie kaarten niet kan, snap ik maar ik heb er wel drie,die ik wissel. Alle kaarten werken in andere toestellen. Alleen in mijn S10 werkt de 2 IMEI niet welke kaart ik ook probeer. Ruim 19 maand geen probleem gehad. Nu krijg steeds de melding niet aangemeld op het netwerk.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Nou, ik denk dat deze informatie je misschien verder kan helpen:
https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s10e-s10-s10/simkaart-niet-toegestaan-samsung-s10-dualsim... 

Hier gaat het ook over iemand die vaak in Turkije zit en heeft daar ook een vraag over en is opgelost. Dus misschien heb je daar iets aan?!

hdhv

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

In Turkije heb je 120 dagen de tijd om je IMEI-nummer te registreren bij de Turkse overheid tegen een bepaald geldbedrag. Daarna wordt alles geblokkeerd via dat IMEI-nummer. Volgens mij alleen in Turkije. Ik weet niet of dit kan helpen? Hier is i.i.g. de site van de Turkse overheid waar alle info staat: https://tuketici.btk.gov.tr/merkezi-cihaz-kayit-sistemi 

Ger2019
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat klopt die 120 dagen maar ik ga geen 2000 lira betalen. Maar als ik in Nederland ben of een ander EU land, ik zit dicht bij Samos dat netwerk kan ik ontvangen, echter blijft die geblokt sim 1 heb geen probleem mee trouwens. En dit alles na 19 maanden pas.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic