Wouter83

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

2641 MB, alleen gprs?

Volgens de dekkingskaart zit ik hier op de rand van een 4G gebied maar de verbinding blijft op gprs staan (ook als ik buiten sta). Reboot, sim eruit en erin bieden geen oplossing. Beetje zonde van een duur RED abonnement als ik thuis alleen 4G bereik heb.

Kunnen jullie meer duidelijkheid geven over de snelheid die ik hier zou moeten halen?
17 Reacties 17
Wouter83
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Thuis alleen gprs bereik, zeker geen 4G. Staat verkeerd hierboven helaas
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi Wouter83,

Welkom op het Vodafone Forum 😄

Jouw postcode geeft inderdaad geen positieve indruk van de netwerkdekking die je thuis kunt ontvangen. Zeker niet als het druk is op het 3G-netwerk. Hoe lang maak je al gebruik van je abonnement?
Wouter83
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik gebruik dit abonnement sinds 2 dagen. Centrum Pijnacker komt ook niet verder dan gprs. Op m'n werk, postcode 2595 AK haal ik hsdpa, maar ook geen 4G.

Het vreemde is wel dat ik thuis en in het centrum zo goed als vol bereik heb maar dus niet verder kom dan gprs.
Wouter83
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
M'n vrouw heeft al een paar jaar een abonnement bij Vodafone en haalt thuis ook alleen maar gprs. Ik weet niet of dat in het verleden anders is geweest. Blijft wel vreemd dat ik op 1 streepje na vol bereik heb en niet verder kom dan gprs
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Wouter83 schreef:
Ik gebruik dit abonnement sinds 2 dagen. Centrum Pijnacker komt ook niet verder dan gprs. Op m'n werk, postcode 2595 AK haal ik hsdpa, maar ook geen 4G.

Het vreemde is wel dat ik thuis en in het centrum zo goed als vol bereik heb maar dus niet verder kom dan gprs.
Hi Wouter,

Op die postcode die je doorgeeft kan dat inderdaad wel kloppen want de 3G dekking is daar niet optimaal. Dan is het inderdaad wel mogelijk dat je daar alleen verbinding kunt maken met GPRS.

Wat betreft 4G.. Heb je wel een toestel dat geschikt is voor 4G? En ben je ook al eens in een gebied geweest waar 4G dekking is en zag je het daar ook niet? Heb je wel de mogelijkheid in je toestel om verbinding te maken met 4G (LTE)?
Wouter83
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een Samsung S4 (aangeschaft via jullie), deze staat ingesteld op LTE. Zou postcode 2595 AK geen 4G moeten hebben? Ik heb nog niet eerder gezien dat ik met 4G verbonden ben geweest.

Staan er verder nog verbeteringen op het programma voor 3G bereik op m'n huisadres, 2641 MB?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
hey Wouter,

Op 2595Ak is inderdaad 4g signaal, dit verschijnt niet in je beeld als je op die locatie bent?
Wellicht kun je het beste even langs een Vodafone winkel gaan om je toestel voor 4g correct in te laten stellen. 🙂
Wouter83
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Staan er verder nog verbeteringen op het programma voor 3G bereik op m'n huisadres, 2641 MB?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé Wouter83,

Ik zie op dit moment geen masten in aanbouw/gepland staan in jouw omgeving. Het is lastig te zeggen of en wanneer er verbetering komt. We blijven ons netwerk uiteraard continu verbeteren en optimaliseren. Ik zou het toestel op 2G instellen voor een stabiele belverbinding. Hoe zat het met 4G? Kun je de vraag van Arina beantwoorden?
Wouter83
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het toestel is goed geconfigureerd maar heb geen 4g signaal op m'n werk. Collega met dezelfde telefoon en abonnement heeft hetzelfde, hoewel verderop wel 4g bereik schijnt te zijn op zijn telefoon.

Thuis 2G instellen heeft weinig zin. Heb zo goed als vol bereik, alleen blijft data op gprs snelheid hangen.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Wellicht is er in de omgeving van je werk iets dat het signaal blokkeert, aangezien je verderop wel 4g hebt.

2g is vooral bedoeld voor bellen, ik weet niet of je thuis wifi hebt? Zo ja, dan kun je misschien beter wifi gebruiken voor internet en dan bespaar je meteen je bundel uit.
djvdorp

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ongeveer hetzelfde probleem hier, 2642BH in Pijnacker. Ik val wel wat meer buiten het 4G gebied dan@Wouter83, maar zou dan toch wel verwachten nog redelijk tot goed 3G of HDSPA te ontvangen. Echter, in de praktijk ontvang ik enkel GPRS en dan slechts met 1-2 (van de 5) signaalstreepjes op mijn Nexus 4, en van ellende valt de verbinding binnenshuis nog vaak helemaal weg ook.
 
Uiteraard kan ik binnen internetten over WiFi, maar het is wel storend dat ik uberhaupt niet gebeld kan worden soms in mijn eigen huis, en dat als de WiFi ooit storing heeft (internet eruit), dat ik dan helemaal niets aan mijn databundel bij Vodafone heb. Ik hoop dat hier iemand mij verder mee kan helpen.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Djvdorp, de 3G dekking op die postcode is helaas niet optimaal. Je kunt er eventueel voor kiezen om gebruik te maken van SignaalPlus. Hiermee kun je de 3G dekking op een specifieke locatie versterken.
djvdorp

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo SeR,
 
dank je voor de reactie maar dat is wat mij betreft een beetje een vreemde optie. Vooral aangezien ik een forse data bundel heb (4gb) op 3g/hdspa snelheid, en ik niet echt zit te wachten op extra kosten voor de aanschaf van de SignaalPlus zoals je wellicht kunt begrijpen. Ik hoop dat we wellicht een andere oplossing kunnen vinden.
 
 
 
Hartelijke groeten,
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé djvdorp,

We kunnen helaas niet overal 3G dekking garanderen. Ook omgevingsfactoren spelen hierbij een belangrijke rol. Je geeft aan dat de op deze specifieke plek geen goede 3G dekking hebt.Op andere plekken kun je wel gebruik maken van 3G. Om een stabielere belverbinding te ervaren kun je je toestel dan beter op 2G zetten. Natuurlijk is de optie van SeR, een SignaalPlus aanschaffen, ook een optie.
Pellebel94

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik baal hier ook van. Alleen maar gprs thuis met een Red abonnement. Wat kan ik hier mee?? Kan ik terug naar de winkel?? Bij de iphone 4 gewoon 3g. Nu met nieuwe abo en iphone 5c geen 3g en geen 4g thuis...
Pellebel94

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Correctie: Iphone 5s
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic