befresh

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

2631 PJ - Nootdorp - internet connectie valt weg sinds juni 2013

Sinds begin dit jaar ben ik overgestapt naar Vodafone omdat ik met T-mobile op veel plekken geen of zeer traag internet had. Het Vodafone netwerk was in het begin super snel (ik heb Vodafone fastforward gekozen, voordat 4G uitkwam). Sinds begin zomer merk ik dat er op delen van mijn woon-werk verkeer geen internet verbinding meer is, terwijl ik wel 5 streepjes ontvangs bereik heb! Je ziet eerst dat het netwerk H+ aangeeft, dan overstapt op 3G, dan alleen G en vervolgens helemaal niks meer. Zie hier een kaart
 
Ook merk ik dat de beloofde snelheid van 14.4 Mbps de laatste paar maanden nooit gehaald wordt, bij mij blijft hij hangen zo rond de 9 Mbps als ik dit test met speedtest. Zie hier een screenshot
 
Beide zaken zijn structureel en ik begin me er steeds meer aan te ergeren, wat wordt hier aan gedaan?
26 Reacties 26
fupuser

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi @Annabelle_ , Ik heb er alleen last van binnen de omgeving 2631 Nootdorp. In Den Haag heb ik er geen last van en is de 3G verbinding OK. Er is wel gewoon een 3G verbinding echter is er geen internetverbinding. Het 3G of H+ symbool is in dat geval niet zichtbaar.
Ik heb zelf natuurlijk maar 1 telefoon. Je methode om uit te sluiten dat het niet aan mijn telefoon ligt lijkt mij niet nodig. Anderen binnen 2631 Nootdorp hebben ook last van het af ten toe ontbreken van internet bij een 3G verbinding.
Annabelle_ schreef:
Hé @fupuser dat is niet zo mooi! Je geeft dus aan dar er meerdere mensen last van hebben? Heb je zelf je simkaart al eens in een ander toestel getest, om uit te sluiten of er iets mis is? Heb je dit altijd en overal, of op verschillende plekken?

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ok, ik krijg inderdaad de indruk dat er iets niet helemaal lekker werkt, maar ik heb op dit moment niet voldoende info en voorbeelden om echt iets te laten onderzoeken. Ik heb een aantal topics nagekeken en samengevoegd, maar dat biedt nog niet voldoende informatie. Ook zou bv volgens de metingen die ik kan inzien op 2631 prima UMTS dekking moeten zijn en zijn er ook geen problemen bekend daar nu.

NB vooraf: dit gaat alleen om klachten uit Nootdorp, niet over andere postcodes. Maak daar een apart topic over.

Ik zou iedereen die dit topic leest het volgende willen vragen: test en noteer aub

  • Zo specifiek mogelijk wat het probleem is.
    Bijvoorbeeld wel signaal maar geen dataverkeer, geen bereik
  • Of andere diensten wel werken (bv of je wel kunt bellen)
  • Op welke postcodes je het probleem merkt, plus een voorbeeld waar het wel normaal werkt
  • Stel je toestel in op alleen GSM en daarna op alleen UMTS (3G/WCDMA).
    Merk je verschil tussen deze netwerken? (NB: dataverkeer via GSM is trager, dat is normaal)
  • Welk toestel je gebruikt
  • Je naam, adres, klantnummer en mobiele nummer
Stuur die informatie via een PB hier op het forum naar het account: ForumCrew (dus niet naar mij persoonlijk ;))

Die informatie kunnen wij dan weer doorgeven naar onze netwerktechnici, waarna zij gericht op zoek kunnen naar een eventueel probleem.
ikwilbellen

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Samsung s2 advanced en samsung s3. Beide doen het daar niet.
ForumCrew

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ikwilbellen lees even Bas zijn post. Ik zie nog van niemand een privébericht:).
fupuser

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Afgelopen vrijdag namiddag en in de avond was het weer raak:
Wel 3G signaal maar geen internetverbinding. Waarom doet Vodafone daar niets aan? Weten jullie daar een reden voor? Zijn ze bezig met het uitrollen van 4G en hebben de 3G gebruikers hier last van?

Op verzoek van de moderator zal ik de vragen beantwoorden:

Zo specifiek mogelijk wat het probleem is.
Bijvoorbeeld wel signaal maar geen dataverkeer, geen bereik
Wel signaal maar geen dataverkeermogelijk

Of andere diensten wel werken (bv of je wel kunt bellen)
Over 3g netwerk bellen wel mogelijk

Op welke postcodes je het probleem merkt, plus een voorbeeld waar het wel normaal werkt
2631 Nootdorp

Stel je toestel in op alleen GSM en daarna op alleen UMTS (3G/WCDMA).Merk je verschil tussen deze netwerken? (NB: dataverkeer via GSM is trager, dat is normaal)
Uitgevoerd bij GSM werk de internetverbinding wel.

Welk toestel je gebruikt
Samsung S4
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@fupuser

Merken meer mensen in jouw omgeving dit? Houden de problemen nu ook aan? Is het echt alleen op deze locatie of ook op andere. Helpt opnieuw opstarten?
bjorngruppen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik weet niet waar ik heen moet, dus zo maar..
maar 23 januari was er in klazienaveen een storing, inmiddels verholpen, maar sinds die storing valt mij 3G weg en veranderd dit in H+ Normaal zou je hier bereik mee moeten hebben, maar bij mij dus niet.. Continu valt internet weg. Wat nu? Zonder van kastje naar muurtje te worden gestuurd aub?

vriendelijke groet,
Bjorn
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic