Warhoofd

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

2517 - Den Haag

Hallo,

Ik betaal elke maand 65 euro voor mijn Red 4G abbonement en ik ben NIET blij met de geleverde service van Vodafone.

Er hoort in Den Haag (2517) een 4G verbinding te zijn van Vodafone, 1 van de hoofdredenen dat ik Vodafone koos als nieuwe provider. Er is echter al MAANDENLANG nauwelijks sprake van een 4G verbinding, laat staan een normaal 3G verbinding. (Een test van OOKLA speedtest levert slechts een ping op van 680 met 0.04 mbps download en 0.05 mbps upload)

Er mankeert niks aan mijn toestel en ook het veranderen van netwerkmodus helpt NIKS!

Ik heb reeds eerder telefonisch contact gehad en mij werd toen verzekerd dat het probleem snel verholpen zou zijn omdat het slechts om tijdelijke werkzaamheden ging aan een andere mast. Hierdoor zou het dataverkeer op 2517 het "even" wat drukker krijgen.

Als je vandaag zoekt op problemen in Den Haag komt alles als "opgelost" tevoorschijn. Ook op de dekkingskaart van Vodafone doen jullie mensen (en evt potentiele klanten) veronderstellen dat er een goeie 4G dekking is. Deze informatie is dus incorrect en mijn inziens zelfs misleidend.

Ik zou graag van Vodafone willen horen/zien:
1- De tijdsduur van dit "tijdelijke" probleempje
2- Dat de dekkingskaart en informatie op het internet CORRECT word bijgehouden.
3- Een schappelijke vergoeding voor niet oplossen van dit probleem gedurende een aanvaardbare periode.

Ik ben benieuwd of vodafone ook haar verantwoordelijkheid nakomt en niet slechts haar klanten op die van hun wijst.

Martin
3 Reacties 3
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo @Warhoofd,

Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is wanneer je internetverbinding niet snel werkt. Het Forum is bedoeld voor klanten, door klanten. Klachten waarop een antwoord is vereist van de klachtenservice zoals vergoedingen kun je indienen via de reguliere klachtenservice, kijk voor de contactmogelijkheden op deze site.

Er zijn op dit moment geen problemen bekend op deze locatie, er zijn ook geen andere meldingen. Om achter het probleem te komen zal daarom toch e.e.a. getest moeten worden. Je geeft aan dat je er niets aan je telefoon mankeert. Op welke manier heb je dit precies getest? Via welk netwerktype is deze speedtest tot stand gekomen? Wat voor snelheden haal je met een andere telefoon en een ander netwerktype?
Warhoofd
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn telefoon, een samsung S4, heeft de laatste updates en alle instellingen zijn via "mijn toestel/toestel instellen" van Vodafone gedaan. Bovendien heeft mijn toestel op andere locaties WEL een 4G of 3G verbinding, dus daarom durf ik hardop te beweren dat het NIET aan mijn toestel ligt.

De eerder vermelde resultaten zijn behaald via de netwerkmode: LTE/WCDMA/GSM.
Maar ik heb soortgelijke resultaten ook bereikt met de netwerkmode op WCDMA/GSM.

Ik gebruik voor deze test de android app " SPEEDTEST" van ookla.
Ik heb in het verleden met mijn toestel op deze locatie snelheden gehaald van gemiddeld rond de 23 Mbps download, 13 Mbps upload en een ping van 85.

Een ander toestel op te testen heb ik niet maar collega's ondervinden dezelfde problemen met hun iphone 5, waar ook het signaal 4G helemaal wegvalt en 3G ook nauwelijks beschikbaar is.

De ene dag is er helemaal geen 4G/3G verbinding beschikbaar, de andere dag valt het halvewege de dag uit en soms op dagen zoals vandaag is het netwerk 1 grote stuiterbal en moet je constant omschakelen tussen de diverse netwerkmodus en de telefoon tig keer op een dag uitschakelen/aanzetten in de hoop dat het 4G/3G signaal weer hersteld is.

Naar mijn weten zijn deze problemen rond t einde van 2013, begin 2014 begonnen.

Warhoofd
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Nou, dat is in elk geval duidelijk 😄
Als je ervan overtuigd bent dat je alles hebt geprobeerd om uit te sluiten dat het niet aan je toestel/ simkaart ligt rad ik je aan om even met onze klantenservice contact op te nemen.
Om een onderzoek te kunnen doen moeten ze in elk geval een antwoord hebben op de volgende vragen:
- Wat zijn je naam, adres, mobiele nummer en klantnummer?- Op welke postcode(s) heb je deze problemen?- Heb je problemen met bellen, sms'en, internet of een combinatie van deze?
- Heb je alleen binnenshuis problemen op jouw postcode, of ook buiten en op ander locaties?
- Haal even je simkaart uit je toestel. Merk je verschil als je hem na 2 minuten weer terug plaatst?
- Merk je verschil als je je simkaart in het toestel van iemand anders plaatst?
- Welk merk en type toestel gebruik je?
- Merk je verschil als je je toestel instelt op alleen 2G/GSM?Via het forum kan ik je hiermee niet verder helpen. Dus geef je gegevens telefonisch of via Twitter/ Facebook door .
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic