EM

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

2211 ZG - Noordwijkerhout / De Zilk - Slechte binnenhuis dekking internet & wisselende verbindingen

Afgelopen Paasweekeinde op Landal Dunimar gezeten (2211 ZG - 5) gezeten in heerlijke bungalow. Vorig jaar hier ook geweest, toen geen problemen maar merkte nu continue veel problemen met de Internet verbinding.

Zowel op mijn eigen toestel (Android Smartphone via Hollands Nieuwe) als het toestel van mijn vrouw (Iphone 5 met een Vodafone Red abonnement) voortdurend schakelend tussen GPRS / 3G en H Internet verbinding.

Dit was alle dagen het geval en maakte webbrowsen / e-mailen etc. haast onmogelijk. Veel verbindingsfouten en meldingen daarover in het scherm. Alleen een probleem op deze locatie, dus thuis en op werk de week ervoor en erna geen probleem.

Voor locatie zie: https://plus.google.com/108414767126210997329/about?hl=nl

Zag ook veel Duitse kentekens op het park, dus denk dat het qua Roaming inkomsten wel handig is hier goede dekking te bieden.

Waarom is de dekking er nu zo slecht en waarom wisselt de Internet verbinding de hele tijd tussen de verschillende soorten internet? Staan er 2 verschillende antenne masten ongeveer even ver van dit park af of zo? En kan dit niet worden verbeterd, ook gezien de hoeveelheid (buitendlandse) gasten die hier voortdurend op het park actief zijn?
6 Reacties 6
MvanV

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het schakelen gebeurt door je telefoon. Als hij vindt dat de 3G/H dekking te slecht is gaat ie naar 2g toe met gprs, die dekking is doorgaans groter, alleen de internetsnelheid minder. Je kan vaak dat switchen wel uitzetten in je telefoon.
EM
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tsja, maar als tenminste 2 verschillende telefoons dat onafhankelijk van elkaar doen dan is er dus een probleem met de instelling van de mast(en) in dat gebied. En dat lijkt me niet de bedoeling.... Waren ook andere bezoekers op dat vakantiepark die over het slechte mobiele internet klaagden, het is dus een breder probleem.

Het mobiel internet van Vodafone is daarmee niet bruikbaar in dat gebied waaraan door een betere / andere opstelling van de antenne c.q. de masten door Vodafone wat aan gedaan kan worden. Maar dan moeten ze deze kans op verbetering wel oppakken 😉
EM
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben weer op het vakantiepark dit weekend en het probleem is er nog steeds.

Continu schakelen tussen G / 3G / H netwerk ontvangst.

Mensen staan buite mnbiel te bellen. Dus meer mensenet dekking issues.

Wanneer kijkt Vodafone er eens naar?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @EM

Ik heb de dekking voor je nagekeken en volgens onze gegevens zou de 3G dekking op die locatie goed moeten zijn. Wel is het mogelijk dat de dekking door omgevingsfactoren wordt beïnvloed. Bij Android toestellen kun je een bepaalde netwerkmodus kiezen waardoor je toestel niet meer zal schakelen tussen de verschillende netwerken. Merk je verbetering als je het toestel dan handmatig op UMTS instelt?
EM
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Maartje,

dank je wel voor je antwoord. Ga dat ook zeker proberen of dat wat scheelt als ik daar weer ben (wordt juli).


Waarom verwacht je dat dit een verbetering zal geven?

En kan je dit ook doen op een Iphone 5? Want op die telefoon hebben we ook dezelfde probleem.

Hoor graag van je.

Groeten, EM
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Hallo EM,

Zodra je handmatig een specifiek netwerk selecteert zal je toestel niet continu gaan zoeken/switchen naar een ander netwerk. Op een iPhone is het tegenwoordig helaas niet meer mogelijk om handmatig te kiezen voor 2G/3G. Wel is het zo dat je 4G in of uit kunt schakelen. Je kunt eens proberen om 4G uit te schakelen, ondanks dat dit er niet direct iets mee te maken heeft kan het soms een reden zijn voor dit probleem. We horen het graag van je zodra je weer op locatie bent. Indien je dan alsnog problemen ervaart kunnen we verder onderzoek laten verrichten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic