indymaat

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

1GB bundel ipv 2GB bundel, en nog geen 4G

Geachte Vodafone,

- Onlangs heb ik een iPhone 5S met een Vodafone RED 2GB (theoretisch 30000/15000 kbps.) Aangeschaft via studentmobiel.nl.
- Ik log in op my Vodafone en zie dat ik maar een 1GB bundel heb. Dit klopt niet?

- Ik vraag mij ook af of mijn instellingen in het toestel goed staan voor 4G. Ik heb als allereerst mijn oude vodafone simkaart met een 3G abonnement erin gehad, voordat mijn nieuwe 4G simkaart erin ging. Kan het nu zo zijn dat de APN instellingen niet correct zijn ingevuld voor een 4G verbinding? Ik was laatst in Rotterdam, en ook enkel daar had ik een 3G verbinding.

Wat hebben jullie nog meer voor informatie nodig?
APN instellingen?
4 Reacties 4
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @indymaat

Om 4G te kunnen gebruiken heb je alleen een toestel nodig dat 4G geschikt is en een 4G bundel. Log even in op My Vodafone en kijk bij tegoed en verbruik en bij BloX en diensten of daar de 4G bundel geactiveerd is. Zo nee, laat deze dan even activeren door de klantenservice.

Wat betreft de 1GB bundel: Kijk even op je contract wat daar op staat, welk Red abonnement heb je precies besteld? De eerdere Red versies hadden namelijk maar 1GB, de nieuwe 2GB.
indymaat
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hee @Arina ,

Als ik bij mijn Blox kijk, is de enige Blox-bundel die aanstaat mijn "Bundel Informatie". Ik zie eerlijk gezegd ook helemaal geen 4G bundel staan?

Toen ik dit abonnement bestelde bij studentmobiel.nl heb ik gekozen voor het 2e abonnement met een (kortings)maandprijs van 37 euro. Die heb ik juist verkozen boven het 1GB abbonement (32 euro per maand), omdat ik wist dat dit niet genoeg zou zijn..

In mijn contract staat echter niet duidelijk vermeld om wat voor type abonnement het gaat, ik heb het geprobeerd even te kopieren:

Provider Vodafone
Abonnement RED
Contractduur 24 maanden
Contractverlenging Ja
Abonnementskosten € 49,- p.m.
Actietarief 24 maanden € 37,- p.m.
Vodafone Aansluitkosten € 52,50 € 0,-
Nummerbehoud Ja 0651949***
Product Apple iPhone 5S 32GB
Versie Space Gray
Toestelprijs € 145,-
Aanvullende Bundel Extra Toestelkorting € 15,- (€ 15,-
p.m.)
Gehele contract € 15,- p.m.
Verzendkosten € 6,95
Betreft: aanvraag Vodafone abonnement i.c.m. de Apple iPhone 5S 32GB
Ordernummer: 1042817 Leidschendam, 08-01-2014


Op My Vodafone op de pagina abonnement wijzigen, staat het volgende:


Mijn abonnement:

Vodafone RED E

Ik kan dus niet echt ergens zien welk abonnement ik destijds heb besteld... Misschien kan studentmobiel.nl dit achterhalen?

Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@indymaat

Zo te lezen heb je alle facetten om 4G te kunnen ontvangen. Het enige dat ik nog kan bedenken is dat je in een gebied bent waar nog geen 4G beschikbaar is. Je kunt dit nakijken via de dekkingskaart. Om echt zeker te weten hoe het met je GB bundels zit, kun je het beste even contact opnemen door 1201 te bellen of een bericht achter te laten via ons Twitter of Facebook kanaal.
indymaat
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is dus niet mogelijk dat mijn APN instellingen op mijn telefoon alleen een 3G verbinding mogelijk maakt?



Ik werk in een gebied waar toch echt 4G beschikbaar moet zijn als ik het zo zie toch? Waar ik woon niet, maar dat weet ik.

Ik zal voor mijn internetbundel contact opnemen met de klantenservice.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic