xsjlo

Stamgast
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

1711RR slecht tot geen bereik


  • postcode -1711RR plaatsnaam Hensbroek - probleem slcht tot geen bereik - datum 01-08-2014.
    n.
  • sim in een ander toestel gedaan 4G hebbenw enog niet 3G naar 2G gezet helaas geen verbetering.
  • Meerdere mensen blijken er last van te hebben.
  • 3 nummers dus in totaal en 3 verschillende toestellen.
  • Thuis hangt er dan een Femtocell maar die werkt niet buiten en daar is het nu dus echt mis (in de tuim)
Graag een oplossing.
4 Reacties 4
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Beste xsjlo,

Ik zie inderdaad dat het 3G bereik niet voldoende is op postcode 1711RR. Als ik je verhaal lees lijkt het alsof het eerst beter was. Klopt dit? Hoelang merk je deze verminderde dekking al?
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Let op: als je hem op 2G zet dan doet de femtocel het niet op je telefoon. Als je de mogelijkheid hebt dan kan het helpen om de femtocel binnen te plaatsen bij een raam dat op de tuin uitkijkt. Liefst een hoge plek bij het raam dus.

De kans dat hij een groot deel van de tuin + groot deel binnen bedekt is dan het grootst. Tenzij de tuin en het huis heel groot zijn...

Zeker als er thuis nog een verlengkabel en lange netwerkkabel liggen is het zeker de moeite waard om even te proberen!
xsjlo
topicstarter
Stamgast
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Hallo Annabel,

Ja het bereik was een stuk beter, nu is het bijna niet meer mogelijk om fatsoenlijk te bellen buiten.
Thuis heb ik dus de Femto hangen en daarmee kan ik bellen. Loop ik buiten hoor ik robot geluiden of hij zegt geen service, buitenservice gebied.
Dit heb ik nooit zo erg gehad als de laatste tijd.

Groet,
Xsjlo

xsjlo
topicstarter
Stamgast
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Hoi Ruudnl,

Ik heb de Femto naast de meterkast hangen, ik woon in een chalet dus als ik hem moet verplaatsen voor de tuin moet ik 10 meter snoer door me chalet leggen, dit zie ik niet zitten.

Thuis heb ik hem op autonetwerk staan, ga ik de deur uit zet ik hem al standaard terug naar 2G anders kan ik zeker weten niet bellen, met 4! nummers hebben we dat hier.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic