Ruudjedam

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

1135 Edam storing


  • Sinds zaterdagmiddag 4-1-2014 geen 4g en 3g verbinding in de buurt, daarbuiten wel.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
JJS78

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik kan het bevestigen. Het werkt sinds gisteren weer.

Bedankt.

Bekijk in context

25 Reacties 25
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi @Ruudjedam

Er zijn daar geen storingen bekend, ik zie wel in de omgeving Volendam een storing op 3G, wellicht heb jij daar last van? Schakel eens naar 2G, hoe is dan je verbinding?
Ruudjedam
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb 2g al geprobeerd en dat werkt. Als ik op een meter of 500 van huis ben werkt 4g wel.
Ruudjedam
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Net met de bus door Volendam ook geen last. Alleen bij mij in de straat in Edam valt het signaal weer weg.
Ruudjedam
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Probleem lijkt op dit moment opgelost.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Dat is goed om te horen!
BoYP

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hello, the network is a problem!!! I cannot call, not be called, as of 7 January 2:00 pm! The network shortly lived after 6:00 pm on the 7th. But then, falls out again. Hanging on the chat with smart phone crew for over an hour. All possiblities checked: 3G / 4 G switched off, telehpone power off and restart, competitor network searched and reselect on vodafone, new sim card... all options tried, none is actually the problem. The real problem is THE NETWORK!!!
BoYP

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
1135 Edam netwerk probleem niet opgelost sinds 6 januari

1135 Edam, netwerk probleem sinds 6 januari. Het netwerk valt steeds uit. Kan niet bellen of gebeld worden. Netwerk probleem is op meerde keer aangemeld door bellen of chat.

Urgent!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

En werkt het 2G netwerk wel in je buurt. Kijk ook even op het topic Vodafone storingen daar kun je ook kijken of er ook werkelijk en storing bezig is bij je postcode.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi allen, zouden jullie de volgende vragen willen beantwoorden?

- wat werkt er precies niet
- wat werkt er wel
- merk je verschil als je je toestel instelt op alleen GSM of alleen UMTS
- op welke postcode bevind je je (1135 uiteraard, maar merk je het ook verder)
- merk je het probleem 100% vd tijd? Of bv in de ochtend wel, in de middag niet, etc?

Dan kan ik een melding doen bij onze technische dienst. Thx!
BoYP

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
- wat werkt er precies niet

Bellen (gebeld worden), SMS, Internet: 3G / 4G is al uitgeschakeld, 2G werkt niet.

- wat werkt er wel

Alles werkt buiten oude stadskern (ongeveer) Edam.

- merk je verschil als je je toestel instelt op alleen GSM of alleen UMTS

Geen verschil!

- op welke postcode bevind je je (1135 uiteraard, maar merk je het ook verder)

Gebieden dat netwerk niet werkt zijn oude stadskern Edam, ongeveer in de postcode gebied 1135BZ tot 1135TG.

- merk je het probleem 100% vd tijd? Of bv in de ochtend wel, in de middag niet, etc?
Heel af en toe werkt de netwerk, maar dit is dan minder dan 1 minute. Daarna, werkt weer niet. Wel zo, als je toevallig op het moment gebeld worden, dan blijft netwerk ook werken, tot je ophangen en dan valt die weer weg (no call, no SMS, no internet). De sterkt van de singal veranderd steeds, maar ook als die 100% is, kan nog steeds niet bellen, sms of internet.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Super-info, zeker ook laatste toevoeging 🙂 Ik stuur je even een PB voor je nummer, dan gaan we dat gebruiken als voorbeeldnummer.
BoYP

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bas, dank voor je commentaar. Maar ondertussen ben ik (en mijn buurvrouw, mijn buurman...) al 3 dagen zonder Vodafone. Ik moet voor mijn bedrijf voor de zoveelste keer aan mensen uitleggen dat mijn telefoon het niet doet en dat ik niet kan bellen of gebeld kanworden. Zelfs geen SMS. Voorafgaand toen ik deze klacht indiende, heb ik al meerdere keren met de Vodafone smartphone crew gechat. De stress stapelt op. Maar nog zorgelijker, ik lijdt schade door deze lakse houding van Vodafone. Mijn bedrijf is afhankelijk van de telefoon! Eerlijk gezegd, ondanks dat ik jaren naar tevredenheid Vodafone heb gebruikt, ben ik toch van plan om over testappen naar KPN. Ik kan niet uitleggen aan mijn (internationale) zakelijke partners dat ik ondanks herhaalde meldingen bij meerdere afdelingen van Vodafone na drie dagen nog steeds niet mobiel bereikbaar ben vanuit mijn eigen werkplek.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik begrijp dat het zeker zakelijk heel hinderlijk is. Heeft je bedrijf bij ons een contactpersoon? Je zou die dan aan kunnen spreken. Een probleem met een mast kan helaas soms voorkomen en we proberen uiteraard alles proactief op te sporen en voor het een issue wordt te verhelpen, maar 100% uptime is niet te garanderen helaas.
Maar er zijn eventueel wel workarounds. Je zou je nummer bv tijdelijk kunnen doorschakelen naar je vaste lijn. Je contactpersoon of een collega van de klantenservice kan je daar eventueel mee helpen.
BoYP

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bas, ondertussen is het al 4 werkdagen dat ik zonder Vodafone verbinding zit. Af en toe netwerk down is onwenselijk, maar begrijpelijk. 4 dagen lang het probleem ontkennen en ontwijken is onprofessioneel en waste of time van beide kanten. (Bijgevoegd het Twitter bericht van een andere afdeling van Vodafone, ter info).
Graag NU actie. Geen excuses meer. Stuur iemand van de TD naar de 1135TG mast en naar mijn adres.
En… dit kan NIET wachten tot ‘na het weekend’.


Bijlage:
Twitter bericht van Webcare Vodafone naar me:
‪@yp_b123 Het is goed dat je dit bekent hebt gemaakt via het Forum. Wellicht kun je mensen die dit ook merken vragen om dit ook ½
/2 te posten in dit topic? Zo kunnen we de impact bepalen en doorzetten naar de technische dienst. ^AH

Van me naar #Vodafone:
‪@vodafoneNL Het is niet mijn taak om ANDERE ONTEVREDEN KLANTEN van ‪#Vodafone 1135 Edam te mobiliseren. MIJN probleem moet serieus opgelost.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi BoYP, ik begrijp dat die opmerking je in het verkeerde keelgat is geschoten. Excuses daarvoor, mijn collega's hebben dit puur behulpzaam bedoeld. Het probleem is aangekaart bij de technische dienst en is in onderzoek. Of er vandaag nog een monteur naar de mast kan, bv qua beschikbaarheid en of dat wel de juiste oplossing zou zijn, kan ik helaas niet bepalen. Alle problemen worden zo snel mogelijk opgelost en als een monteur bij de mast nodig is zal deze zo snel mogelijk worden gestuurd, maar met duizenden masten in bedrijf kan ik niet beloven dat dat vanmiddag nog zijn. Een andere verwachting wekken zou oneerlijk zijn. Ik hoop op je begrip hiervoor.
tonyvwie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Schandalig dat dit zo lang duurt en er geen communicatie vanuit Vodafone komt. Ben voor mijn werk afhankelijk van netwerk. Waarom stuurt vodafone geen sms naar klanten die wonen in d eomgeving van deze mast? Het zou ze sieren dat zij de dagen dat ik geen bereik heb terugbetalen
Robbieafca

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi

Heb ook al een week geen ontvangst binnen
Zodra ik naar buiten loop heb ik met een beetje mazzel weer ontvangst
Als ik bellend binnenkom heb ik geen probleem maar zodra ik ophang en weer wil bellen krijg ik in me toestel dat ik niet ben aangemeld bij het netwerk. Heel erg vervelend daar ik zakelijk nu niet te bereiken ben!!!
Woon op de Dam in Edam
Robbieafca

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn zoon heeft ook Vodafone maar kan wel gewoon bellen als hij binnen is
Mijn vrouw en ik dus NIET!???
Vodafone gebeld, vanaf de parkeerplaats (!!!!) om het probleem te melden maar die zeggen dat ik me sim enzo eruit moet halen.......heb al gezegd dat dat niet het probleem kan zijn want buiten kan ik gewoon bellen!!!
Heel vervelend dit!!!!
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Welke telefoon gebruik je? Een tijdelijke oplossing voor het bellen kan zijn als je overschakelt naar 2G (GSM). Daarvoor moet je in de netwerkinstellingen van je telefoon hem op GSM Only zetten. Sommige telefoons (iPhone 5 of nieuwer) kunnen dit helaas niet.

Klinkt alsof 3G overbelast is in jullie buurt, bijvoorbeeld doordat een andere mast is uitgevallen. Natuurlijk is omschakelen naar 2G geen oplossing, maar wellicht ben je zo wel weer bereikbaar totdat het probleem echt is opgelost.

@Robbieafca: als 2G ook niet werkt, kijk dan eens wat je zoon gebruikt en wat dan blijkbaar wel werkt?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic