Al ruim 2 jaar maak ik gebruik van een Vodafone Bel+Sms 275 abonnement. Ik ben met dit abonnement nooit op internet gegaan, heb alle verbindingen voor het internet juist toen ik mijn telefoon (Nokia C3-00) kreeg direct uitgezet. Ik heb in deze 2 jaar tijd dan ook nooit kosten voor dataverbruik gehad. Nu ga ik per 19 Januari overstappen naar T-Mobile. En prompt is mijn rekening voor December niet het gebruikelijke bedrag van ongeveer 35 tot 40 Euro (inclusief een paar sms'jes naar Turkije elke maand). Nee ik krijg van Vodafone een gepeperde rekening van € 90,86. Uiteraard ben ik direct op My Vodafone gaan kijken naar de gespecificeerde rekening en volgens Vodafone ben ik in November 20 uur en 45 minuten online geweest met mijn telefoon met een totaal dataverbruik van 0,000 MB. En ook voor December zag ik dat mijn verbruikskosten (dus buiten mijn abonnement om) alweer € 50,85 zijn.
Uiteraard ben ik toen gaan bellen met de klanten"service" van Vodafone. Ik kreeg een zeer onvriendelijke mevrouw aan de lijn die mij vertelde dat ik gewoon moet betalen omdat ik mijn abonnement voor 11 Augustus 2011 heb afgesloten. En bij abonnementen die voor die datum zijn afgesloten gaat het betalen van internet (als je geen internet bundel bij je abonnement hebt zoals ik) per kwartier en niet per gebruikte MB's. Per kwartier betaal ik dan ook (exclusief BTW) 63 Eurocent. Op mijn vraag aan mevrouw het mogelijk is dat ik 20 uur en 45 minuten online kan zijn zonder ook maar 0.001 MB (een duizendste MB) te verbruiken was mevrouw haar enige antwoord: "Het staat in het systeem en dus moet uw online zijn geweest want anders wordt er geen data gebruik geregistreerd. Dus u moet het gewoon betalen." Het enige wat mevrouw voor mij wilde doen was (na veel aandringen) er voor zorgen al het data verkeer naar mijn abonnement wordt geblokkeerd, zodat ik mijn Vodafone abonnement, zonder bang te zijn voor nog meer kosten voor dataverbruik, nog wel kan gebruiken tot ik overstap naar T-Mobile. Maar aan de reeds gemaakte kosten kon niks gedaan worden. Ik vind dit schandalig omdat:
1. Ik mijn telefoon juist zo heb ingesteld dat die niet online kan gaan, dit is in de 2 jaar dat ik mijn telefoon met een Vodafone abonnement heb ook nog nooit gebeurd, en nu ik overstap zogenaamd plotseling wel.
2. Ik, als ik al online zo zijn gegaan, het Vodafone netwerk voor 0,000 heb belast want ik heb immers 0,000 MB data verbruikt.
Dus Vodafone hoe gaan we dit oplossen....