hoevenbuys

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Unlimited extra 1GB aansluiten werkt niet

Goedendag

ik gebruik al zeker een jaar messenger om deze klacht onder de aandacht te brengen en probeer het nog maar eens via dit medium. 
Ik zie op dit medium allemaal herkenbare zaken die ik ook heb. 
Ook ik heb een red unlimited abonnement, waarbij je pas in de kleine lettertjes leest dat je 5gb krijgt en als dat op is automatisch 1 gb erbij krijgt en als je meer wil eea handmatig moet optoppen.  Op zich hoeft dat geen probleem te zijn als het gewoon werkt. Maar dat doet het zeker al een jaar niet. Iedere keer een vriendelijke medewerker die het gaat onderzoeken en zegt dat het bekend is en men ermee bezig is. Maar nooit verder geen enkele reactie gehad. 
Als je mijn verbruik bekijkt zal je zien dat ik normaal heel weinig verbruik, maar op momenten dat ik het echt nodig heb in het buitengebied werkt het niet. 
Mijn problemen zijn:

Geeft regelmatig aan dat ik maar 1 gb tegoed heb ipv 5 gb

na verbruik 5 gb wordt bijgevuld met 1 gb. Daarna stopt de mogelijkheid tot aanvullen regelmatig, je blijft het een uur lang proberen en nog steeds niet. En of het is zeer zeer traag. Kortom een onwerkbare situatie, 

ik krijg geen dossiernummer zodat ik telkens weer het verhaal moet vertellen, men gaat onderzoeken en dan het verhaal krijg we zijn ermee bezig. 
U begrijpt dat mijn vertrouwen tot een oplossing ver weg is. 
Ik sta op het punt om te verlengen, maar ik wel zeker weten dat het opgelost gaat worden binnen een maand. 
oplossing zou kunnen zijn om zolang Vodafone het probleem niet heeft opgelost het abonnement echt unlimited ( uiteraard met bvb een beperking van bvb 25gb per dag om misbruik te voorkomen)

Ik heb geen klachten over de medewerkers iedereen is vriendelijk en begripvol, maar dat lost niets op. 
Management moet met een tijdelijke oplossing of daadwerkelijke oplossing komen. 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens!
Ik heb gelijk een onderzoek voor je aangemaakt bij de technische dienst. Dit staat bekend onder Case 10208058 @hoevenbuys,
De technische dienst zal hierna kijken of zij dit kunnen oplossen. Mocht dat niet het geval zijn, dan zullen we moeten wachten totdat mijn collega's het abonnement gaan aanpassen /updaten. 

Je geeft aan dat je een Multi Data Sim hebt. De multisim werkt alleen met onze oudere abonnementen en bieden wij ook niet meer aan. De Multi Data Sim werkt niet samen met het Red Unlimited abonnement. 

Mocht je problemen ondervinden met het aansluiten van de 1GB, neem dan contact op met mijn collega's via de chat, Facebook of Twitter. Mijn collega's zijn hier 24/7 aanwezig en kunnen de 1GB voor je aansluiten. Op de Community zijn we niet altijd aanwezig waardoor we dit niet gelijk kunnen oppakken. 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @hoevenbuys 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat vervelend en wat je zegt, meer mensen hebben hier problemen mee. Het is echt een management probleem want de Vodafone medewerkers geven het wel elke weer door aan de betreffende afdeling, maar het probleem zit er nog altijd in. Heb laatst wel gelezen bij een My Vodafone update dat het beter zou moeten gaan, maar daar lees ik ook andere verhalen over. Uiteraard hoop ik ook dat het binnen een maand opgelost is, maar als het al een jaar duurt, heb ik daar wel een hard hoofd in. Begrijp me niet verkeerd, ik draag Vodafone een warm hart toe en ben zeer tevreden, maar soms gaan dingen fout en blijft het fout gaan :-(~

Ik hoop dat iemand van Vodafone je kan helpen en dat het echt snel opgelost kan worden. Dat is dan ook de reden waarom ik voorlopig nog maar even bij mijn Red Together abonnement blijf met een Ziggo abonnement, dan heb ik aan 200GB voldoende en hoef ik ook niet te verhogen. Maar ja, onbeperkt is het niet, wat ik dan gelukkig niet nodig heb. Laten we even wachten op iemand van Vodafone en die zal het wel weer doorgeven aan de juiste afdeling. Goed weekend gewenst!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @hoevenbuys,

Welkom op de Community van Vodafone.
Het Red Unlimited issue met het aansluiten van de 1GB is inderdaad een vervelend issu. We zijn hiervan ook op de hoogte.

We zijn op de hoogte van het issue met Red Unlimited. 
Zodra de eerste 1GB op is, duurt het inderdaad lang voordat de 2e aangesloten is.

Ik maak hiervoor graag een onderzoek aan.

Kun je mj een bericht sturen (door op mijn naam te klikken en daarna mag je klikken op "stuur een bericht") met de volgende gegevens:
Voor- en achternaam
Adres en postcode
Geboortedatum en laatste 4 cijfers van je geboortedatum
mobiel nummer

Ook heb ik minimaal 5 datums met tijdstippen nodig waarop je de 1GB hebt aangesloten maar het te lang duurt voordat het werkt. 
Ik hoor graag van je! 

hoevenbuys
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor je bericht. 
Red Together zou zeker een oplossing kunnen zijn. Alleen zie ik dat ik in combinatie met ziggo maar 100 gb krijg. Kan je ook alleen 200gb krijgen. 
Ik zit vaak in buitengebied zonder WiFi vandaar. 
Het zou Vodafone wel sieren om zolang het probleem er is een alternatief zonder storingen aan te bieden. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik weet niet of Vodafone je daar mee kan helpen. Na het weekend is er weer iemand van Vodafone die je daar antwoord op kan geven. Ik heb zelf een Red Together en een extra, vandaar mijn 200GB. Maar ben daar wel heel attent mee 👍😉

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens!
Ik heb gelijk een onderzoek voor je aangemaakt bij de technische dienst. Dit staat bekend onder Case 10208058 @hoevenbuys,
De technische dienst zal hierna kijken of zij dit kunnen oplossen. Mocht dat niet het geval zijn, dan zullen we moeten wachten totdat mijn collega's het abonnement gaan aanpassen /updaten. 

Je geeft aan dat je een Multi Data Sim hebt. De multisim werkt alleen met onze oudere abonnementen en bieden wij ook niet meer aan. De Multi Data Sim werkt niet samen met het Red Unlimited abonnement. 

Mocht je problemen ondervinden met het aansluiten van de 1GB, neem dan contact op met mijn collega's via de chat, Facebook of Twitter. Mijn collega's zijn hier 24/7 aanwezig en kunnen de 1GB voor je aansluiten. Op de Community zijn we niet altijd aanwezig waardoor we dit niet gelijk kunnen oppakken. 

hoevenbuys
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Steven

 

Het is nu een maand geleden sinds ons persoonlijk contact voor een zaak die al een jaar loopt.

en die zoals ik begrijp niet alleen bij mij voorkomt en waar Vodafone ook mee bekend is

Je hebt voor mij wederom een case nummer 10208058 @hoevenbuys. aangemaakt.

Tot op heden heb ik geen enkele reactie van Vodafone hierop mogen ontvangen.

De klachten zijn nog steeds hetzelfde, zoals bvb als laatst op 2 en 4 April 2021.

Ik kan niet anders dan concluderen dat het nog steeds niet in orde is.

Je schreef me vorige keer

"Mocht dat niet het geval zijn, dan zullen we moeten wachten totdat mijn collega's het abonnement gaan aanpassen /updaten"

Dat moment is denk ik nu wel gekomen

 

Ik heb 3 vragen:

1: Wat is de reactie van de technische dienst op case nummer 10208058 @hoevenbuys.

2: Hoe denkt Vodafone om te gaan met het feit dat ik al een jaar voor een Red Unlimited abonnement betaal, zonder dat ik er volledig gebruik van kan maken.

3: Kan ik binnen een week een voorstel ontvangen hoe Vodafone denkt mij abonnement te upgraden of aan te passen. En wie informeert mij daarover.

 

Mijn voorstel voor wat betreft de aanpassing is als volgt:

Het gaat meestal fout bij het opwaarderen, als men nu eea gewoon instel op unlimited zonder automatisiche of handmatige opwaardering dan is het probleem denk ik opgelost.

Over compensatie van het ongemak laat ik de eer aan vodafone om dat te bepalen, met in ogenschouw genomen mijn gemiddelde verbruik van afgelopen jaar.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @hoevenbuys 
Volgens mij is Steven even niet bereikbaar. Daarom noem ik @Cecilia , die kan je misschien na de paasdagen verder helpen. Heb nog even hoop en dan zal er iemand van Vodafone er naar kijken. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @hoevenbuys

Geen reactie van Steven, maar van mij. De reden daarvoor is dat Steven wegens ziekte tijdelijk afwezig is. Hopelijk is hij snel herstelt, zodat hij hier weer voor iedereen aanwezig is. 

Laat ik gelijk met de deur in huis vallen dat ik jou geen concreet antwoord kan geven op de vragen die je stelt. Ik zie dat het onderzoek nog steeds open staat en heb een notitie in het onderzoek achter gelaten met het verzoek om contact hierover met jou op te nemen. 

hoevenbuys
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Cecilia,

Bedankt voor je snelle reactie.

Als ik eind van de week nog geen concrete reactie heb gekregen, waar ik verder mee kan zal ik je weer benaderen.

Voor mijn contract  verlengdatum verlengd wil ik een oplossing van welke aard dan ook.

mvg

Jan van der Hoeven

 

 

hoevenbuys
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Cecilia,

Zoals besproken zou ik wederom contact met je opnemen als ik nog geen concreet antwoord had ontvangen deze week.

Helaas is er nog steeds radiostilte.

Begint nu wel een beetje vervelend te worden.

Kan je me een concreet antwoord geven wie en wanneer iemand contact opneemt met een oplossing van welke aard dan ook.

Indien niet wil ik graag horen welke procedure ik moet volgen om een klacht in te dienen waar ik wel een concreet antwoord op krijg.

Dus niet iets in de trand van we zijn er mee bezig, want dat hoor ik al een jaar.

Hieronder nog even de laatste vragen zoals ik die naar je collega Steven had gestuurd en waarop jij gereageerd hebt.

Beste Steven

 

Het is nu een maand geleden sinds ons persoonlijk contact voor een zaak die al een jaar loopt.

en die zoals ik begrijp niet alleen bij mij voorkomt en waar Vodafone ook mee bekend is

Je hebt voor mij wederom een case nummer 10208058 @hoevenbuys. aangemaakt.

Tot op heden heb ik geen enkele reactie van Vodafone hierop mogen ontvangen.

De klachten zijn nog steeds hetzelfde, zoals bvb als laatst op 2 en 4 April 2021.

Ik kan niet anders dan concluderen dat het nog steeds niet in orde is.

Je schreef me vorige keer

"Mocht dat niet het geval zijn, dan zullen we moeten wachten totdat mijn collega's het abonnement gaan aanpassen /updaten"

Dat moment is denk ik nu wel gekomen

 

Ik heb 3 vragen:

1: Wat is de reactie van de technische dienst op case nummer 10208058 @hoevenbuys.

2: Hoe denkt Vodafone om te gaan met het feit dat ik al een jaar voor een Red Unlimited abonnement betaal, zonder dat ik er volledig gebruik van kan maken.

3: Kan ik binnen een week een voorstel ontvangen hoe Vodafone denkt mij abonnement te upgraden of aan te passen. En wie informeert mij daarover.

 

Mijn voorstel voor wat betreft de aanpassing is als volgt:

Het gaat meestal fout bij het opwaarderen, als men nu eea gewoon instel op unlimited zonder automatisiche of handmatige opwaardering dan is het probleem denk ik opgelost.

Over compensatie van het ongemak laat ik de eer aan vodafone om dat te bepalen, met in ogenschouw genomen mijn gemiddelde verbruik van afgelopen jaar.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @hoevenbuys

Dat het vervelend begint te worden, dat begrijp ik. Het speelt ook al enige tijd zoals je aangeeft. Het probleem wat je ervaart hangt onder een incident. Je bent dus helaas ook niet de enige die dit probleem ervaart. Als ik het incident controleer, dan zie ik wel een oplosdatum onder voorbehoud staan. Het lastige alleen is dat deze datum onder voorbehoud is en dus alsnog kan wijzigen. Wel wil ik je vragen om vanaf morgen te controleren of het probleem bij jou is opgelost. Mocht dit niet het geval zijn, dan wil ik je adviseren om een klacht in te dienen zodat mijn collega's van de afdeling klachten jou een concreet antwoord kunnen geven op jouw vragen/verzoeken. Die mogelijkheid heb ik via de Community helaas niet. Sorry.

hoevenbuys
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Cecilia,

Ik begrijp dat je niets over het technische probleem momenteel iets kan zeggen.  
Maar er stonden nog andere zaken open die jullie beloofd hadden om op te pakken en die jullie met het management zouden bespreken en waarover jullie contact met mij zouden opnemen. 

namelijk een tijdelijke oplossing en evt compensatie. 
Ik hoor hier graag reactie op zoals besproken. 
Verder verwijs je me met een link naar de klachtafdeling en dan kom ik weer in de chat waar ik al voordat ik via de community sprak een jaar lang contact had, het cirkeltje is dan weer rond en zijn we weer op nul. 
Graag concreet antwoord hoe verder 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @hoevenbuys

Zoals in mijn vorige reactie is aangegeven staat er in het ticket een oplosdatum (onder voorbehoud). Om die reden vroeg ik je om te controleren of je morgen nog steeds tegen het probleem aan loopt. De kans bestaat namelijk dat het probleem is opgelost. En eerlijk. Ik zal hiervoor hard duimen, want ook wij willen dit probleem net zo graag als jou opgelost zien.

Je verwijst in je berichten ook een aantal keren naar dit zinnetje ‘"Mocht dat niet het geval zijn, dan zullen we moeten wachten totdat mijn collega's het abonnement gaan aanpassen /updaten" Wat Steven hiermee bedoeld is dat er dan contact zal worden gelegd naar aanleiding van de case die openstaat. Via de Community kunnen wij je abonnement namelijk niet migreren of updaten. Ook vraag je om een verzoek tot compensatie wegens het ongemak en het niet optimaal gebruik kunnen maken van je abonnement door dit issue. Dat je graag een concreet antwoord wilt op deze vragen/verzoeken dat begrijp ik. Echter, dit kan niet via deze weg gerealiseerd worden. Dit zal besproken worden als het ticket is opgelost en als dat te lang duurt, dan moet ik je doorverwijzen naar mijn collega’s van de afdeling klachten om te kijken naar de mogelijkheden hierin. Op de pagina/link die ik je heb gestuurd kun je in het dropdown-menu kiezen voor een e-mail naar de afdeling klachten. Dat is de juiste weg om te bewandelen om in contact te komen met klachten.

hoevenbuys
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Cecilia,

Je had me gevraagd om te controleren of het probleem zich nog steeds voordoet.

5 gb en meer verbruik heb ik niet zo vaak, omdat op huisadres wifi gebruikt wordt.

Het probleem doet zich voor waar geen wifi bereik is.

Komend weekend zal ik dat voor je proberen en je laten weten

 

hoevenbuys
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Cecilia, 

Je verzocht om te controleren of zich het probleem nog steeds voordeed, ik gaf toen aan dat ik eea in het weekend weer zou proberen omdat ik dan op een lokatie was waar geen wifi was. Ik had het idee dat het daar verband mee had.

Echter gisteravond 14 April wifi uitgeschakeld op het huisadres en veel verbruikers (ziggo go) aangezet om in een korte periode 5 Gb op te maken.

ik heb zowel de app als de widget geinstalleerd 

 

En wat blijkt probleem is nog steeds hetzelfde op het moment dat er aangevuld moet worden na verbruik van 5 gb is het einde oefening met internet

 

 

ik heb chronologisch bijgehouden wat er zich afspeelde en welke gegegevens en foutmeldingen er gebeurden.

Overzicht

ik kreeg geen sms melding van 80% van mijn dagtegoed van 5 Gb

19,27 uur -19.48 uur App geeft verbruik aan en ik heb nog  op 64 Mb van 5 Gb volgens de App  Regelmatig geupdated maar blijft op 64 mb hangen

19.51 uur sms melding 80% van je 1 Gb ( dat is de 1 gb die automatisch word geupdate de eerste keer.

19,54 uur App geeft nog steed 64mb van 5 Gb aan

20.16 Melding er is iets stuk Probeer het later nog een keer.

20.17 uur App geeft 0 mb van 1 Gb aan en ik zie rode button aanvullen tot 1 Gb. Rode button blijft heel lang licht rood

201.18 Melding je extra Gb is nu aangevuld

20.19 uur app geeft 1.00 gb van 1 Gb aan en ik heb weer verbinding  

20,34 uur app geeft aan  dat ik 577 mb van 1 gb verbruikt hebt en ik gebruik rode button om weer 1 gb te verhogen 

20..35 ophogen werkt weer niet 

20.42 Widget geeft aan 5.77 gebruikt van 1 Gb ( widget en app lopen niet sychroom)

20.47 app verbruik 577 mb van 1 gb maar blijft nog steeds hangen 

21.01 Widget is nu zwart ipv van rood en geeft 577 mb van 1 gb aan.

21.02 app geeft 1016 mb van 1.00 Gb per dag aan.

Laatste 2 weken zie ik regelmatig dat er meer staan dan 5 GB bvb 5008 van 5 Gb en is het vakje zwart ipv rood 

21.04 widget geeft 1016 /1.00 Gb aan in zwart vlak Maar geen internet of zeer zeer traag

21.14 nog steeds werkt niets

21.36 app geeft aan 1016 mb van 1 Gb

21.37 aangevuld tot 1 gb geeft app aan

21.39 nog steeds werkt niets

Toen zijn we er maar mee gestopt  na 2 uur proberen.

 

Dit is mijn reactie zoals Vodafone mij gevraagd heeft, nu hoor ik graag reactie van jullie

als je screenshots wil van alle momenten dan stuur ik ze graag op.

 

 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @hoevenbuys

Spijtig om te lezen dat het probleem nog steeds aan de orde is en de oplosdatum (welke onder voorbehoud was) dus niet is gelukt. Nogmaals het advies om hiervoor toch echt een klacht in te dienen en daarbij de printscreens toe te voegen. Op die manier kom je terecht bij mijn collega's van klachten die met jou kunnen kijken naar een andere alternatieve oplossing en eventuele compensatie. Via deze weg kan dat helaas niet. Sorry! 😞 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic