Jako

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Is een contractoverdracht echt onmogelijk?

Vodafone slaagt erin om stoom uit mijn oren te laten komen. Dat is best wel knap. Het verhaal:

 

Gescheiden. Contract telefoonnummer (ex-)echtgenote staat op mijn naam. Ex wil contract graag overnemen.

Ik vul op 2-2-21 online-formulier contractoverdracht in. Op 6-2 ontvang ik een email "Je nummeroverdracht is bijna rond". Daar staat in dat ik "het formulier niet correct heb ingevuld of dat er een bijlage ontbreekt". Wat er precies is misgegaan is niet duidelijk, maar ik zal wel een foutje hebben gemaakt. Ik vul 7-2 opnieuw het formulier in en let natuurlijk extra goed op dat alles compleet is. Op 9-2 weer dezelfde (standaard)mail van Vodafone. Dan maar bellen met de klantenservice. Vriendelijke medewerkster die kan zien dat ik een aanvraag heb ingediend maar niet of en wat er zou ontbreken. Zij kan het niet oplossen. Advies: opnieuw invullen of abonnement omzetten naar prepaid en ex een abonnement laten aanvragen. Zal dan wel ten minste een dag of vier niet bereikbaar zijn. Dat is niet handig als je voor je werk afhankelijk bent van je telefoon, dus dan toch maar opnieuw het formulier invullen (dezelfde dag). Op 11-2 weer de (standaard)mail van Vodafone. Nog maar een keer invullen. Op 15-2 weer de (standaard)mail...

 

Beste Vodafone, als jullie een fijn online-systeem hebben dat jullie en jullie klanten tijd en energie zou moeten besparen, zorg dan dat het werkt!  Of zorg voor een klantensupport die in staat is het probleem op te lossen.

 

Als er hier nog mensen zijn die tips hebben hoe ik deze, toch niet heel erg ingewikkelde, exercitie tot een goed einde kan brengen dan ben ik erg dankbaar. Ondertussen kook ik verder.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb zojuist het nummer van je zoon overgezet naar jou toe @Jako
Op het nummer ontvang je een sms met daarin ook de bevestiging.
De rekening voor het nummer van je zoon loopt tot aan vandaag bij mevrouw.
De eerstkomende rekening zal lopen (voor dit nummer) vanaf vandaag tot en met het einde van de maand erna.
Daarna krijg je een rekening over 1 maand.

 

Helaas is het mij niet gelukt om het nummer van mevrouw over te zetten naar haar klantnummer. Dit heb ik intern aangekaard onder 10180615 en zal opgepakt worden door mijn collega's.
Zodra het nummer overgezet is, geldt het bovenstaande verhaal ook voor dat nummer.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Jako 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Uiteraard heel vervelend en wat je zegt, het zou gewoon heel simpel moeten gaan. Je hebt dan toch al zoveel aan je hoofd, dit moet Vodafone toch, zeker in deze internet tijd, makkelijk kunnen oplossen. Jammer genoeg kan ik je niet helpen want ik ben ook een klant, net zoals jij. Het beste wat je kan doen is iemand van Vodafone informatie verstrekken zodat die met je mee kan kijken. Ik hoop dat die iets voor je kan doen omdat het ook al ligt bij een speciale afdeling, maar ze kunnen altijd even voor je kijken.

Op dit moment kan ik je daarmee dus niet helpen. Je mag hiervoor @Louis  een privé bericht sturen met daarin de volgende gegevens:
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum
- 06 nummer
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer.

Misschien kan hij je verder helpen, hij werkt voor Vodafone en ik denk dat die wel een kijkje kan nemen 😉

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Jako

Dat klinkt alsof er wat verkeerd gaat. Namens Vodafone mijn excues hiervoor.

Ik kijk graag met je mee naar het overdragen van het contract. 
Graag ontvang ik de bovenstaande gegevens via een prive bericht.
Ook hoor ik graag om welke case nummers het gaan. De case/incidentnummers heb je als bevestiging ontvangen bij de aanvraag. 
 

Jako
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor jullie reactie, @Energieboy en @Louis. Ik heb @Louis een privébericht met de gevraagde gegevens gestuurd. Fingers crossed...

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb ik inderdaad gezien @Jako :).
Ik heb gereageerd op je bericht. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb zojuist het nummer van je zoon overgezet naar jou toe @Jako
Op het nummer ontvang je een sms met daarin ook de bevestiging.
De rekening voor het nummer van je zoon loopt tot aan vandaag bij mevrouw.
De eerstkomende rekening zal lopen (voor dit nummer) vanaf vandaag tot en met het einde van de maand erna.
Daarna krijg je een rekening over 1 maand.

 

Helaas is het mij niet gelukt om het nummer van mevrouw over te zetten naar haar klantnummer. Dit heb ik intern aangekaard onder 10180615 en zal opgepakt worden door mijn collega's.
Zodra het nummer overgezet is, geldt het bovenstaande verhaal ook voor dat nummer.

Jako
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank Steven. Een stap gemaakt, de volgende hopelijk in zicht. Ik wacht de berichten van je collega's af.

Erg plezierig dat je dit zo snel hebt opgepakt.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Jako,
Heel graag gedaan! Ik ben blij dat ik je hiermee verder heb kunnen helpen. 
Ik zie inmiddels dat de aanvraag is gesloten. Is het nummer correct overgezet?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic