Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes

Ik heb een nieuw abonnement, en nu?

Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer

Yes! Een nieuw abonnement met het toestel dat je zo graag wilde hebben. Hoe gaat het nu verder?


Ik ben een nieuwe klant en ik neem mijn nummer niet mee
Als dit op jou van toepassing is, dan hoef je eigenlijk alleen een bestelling te plaatsen. Dit kan telefonisch via 0800-0560 (gratis), online of in een Vodafone winkel. Je krijgt dan een nieuw mobiel nummer bij je nieuwe abonnement/toestel. 
Als je telefonisch of online bestelt, gaat je abonnement in op het moment dat de simkaart bij je arriveert. Als je de simkaart en het toestel in de winkel aanschaft, activeren de medewerkers de simkaart voor je en kun je er thuis gelijk mee aan de slag.

Ik ben een nieuwe klant en neem mijn nummer mee vanaf een andere provider
Het meenemen van je mobiele nummer wanneer je switcht van provider, noemen we nummerbehoud of een nummerportering. Afhankelijk van de opzegtermijn van de andere provider kun je bij ons je nieuwe abonnement aanvragen. Zodra de aanvraag voor nummerbehoud door je oude provider is goedgekeurd, zal de overstapdatum worden bepaald. Je krijgt de simkaart en het eventuele toestel dan toegestuurd en je simkaart wordt dan actief op de datum die je eerder hebt doorgekregen via sms.
Op het moment dat je Vodafone simkaart actief wordt, is de simkaart van je oude provider niet meer actief. Het kan daarna ongeveer 24 uur duren totdat alles helemaal is overgezet naar Vodafone.
Als je dit alles liever in een Vodafone winkel afhandelt, dan kan dat uiteraard ook. Je krijgt dan van hen een seintje als de overname van je nummer is goedgekeurd door je huidige provider. Je kunt dan je toestel afhalen.

Lees alles over overstappen met nummerbehoud op deze pagina

Ik ben al Vodafone klant en heb mijn abonnement verlengd
Zodra je met een Sim-Only abonnement verlengt via de website of de telefonische verkoopafdeling gaat je nieuwe abonnement direct in. Verleng je met toestel? Je toestel wordt dan binnen een aantal dagen naar je toegestuurd. Het nieuwe abonnement gaat in zodra we het toestel opsturen. Zo kun je bij ontvangst van het toestel meteen gebruik maken van je nieuwe abonnement.
Als je je abonnement verlengt in de winkel werkt dit hetzelfde, met als enig verschil dat je het toestel direct meekrijgt! Uiteraard kan dit alleen als het toestel ook op voorraad is.

Hoe vraag ik eigenlijk nummerbehoud aan?
Lees een uitgebreide instructie over het  (aanvragen van) nummerbehoud in dit topic. Of regel je overstap met nummerbehoud meteen!

 

Ik heb nog een andere vraag
Om over je bestelling te discussiëren met andere forumgebruikers kun je natuurlijk ook op ons forum terecht. Lees ook vooral eens dit topic: Ik heb verlengd (of ben zojuist klant geworden), en nu?

Staat jouw vraag er nog steeds niet tussen of is er een ander issue dat je wilt melden? Open dan je eigen topic

0 Reacties 0
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic