1
Vraag
2
Reacties
FrisoV

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

vragen overstap naar Red Together

Mijn dochters abonnement bij Ben loopt bijna af en dat van mij bij Vodafone bijna. Ik ben daarom van plan een Red Together over te stappen samen met de aanschaf van een nieuwe telefoon. Mijn vrouw en zoon hebben lopende contracten bij Vodafone. Die ik uitgaande van de informatie op de site tijdens de looptijd gewoon kan laten overzetten naar mijn contract

Mijn vragen zijn:

Hoe zet ik heb abonnement van mijn dochter bij Ben over met nummerbehoud naar Vodafone en hoe snel kan ik dat dan toevoegen. (verwijzingen op de site van Vodafone gaan naar verwijderde pagina's)

We zijn gewend om na x jaar een nieuwe telefoon te nemen. Vaak bij het afsluiten van een nieuw abonnement Indien mijn vrouw of zoon na de overstap een nieuwe telefoon willen, moeten zij die dan bij Vodafone of ergens anders los aanschaffen? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @FrisoV 
Welkom op de Community van Vodafone.
Leuk om te lezen dat je geïnteresseerd bent in het Red Together abonnement met de hele familie! 

Ik leg je graag meer uit over Red Together.
Red Together is een abonnement waarbij je 1 hoofd abonnement (Red Together) hebt en de rest heeft een Red Together Extra abonnement.

Bij dit abonnement is het van belang dat alle nummers op hetzelfde klantnummer staan. 
Als eerst raad ik aan om te controleren of het nummer van mevrouw en je zoon onder jouw klantnummer staan,
Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je dit via hier aanvragen. 

Daarna is het de bedoeling dat alle abonnementen omgezet gaan worden.
Jouw nummer moet hierin omgezet worden naar het Red Together abonnement.
De nummers van mevrouw en je zoon naar het Red Together Extra abonnement.
Dit kan doormiddel van een verlenging of het tussentijds omzetten van je abonnement.

Kleine toevoeging: het Red Together Extra abonnement is alleen mogelijk met toestel op basis van 2 jaar. 
Bij Sim Only kun je de maand variant afsluiten of op basis van 2 jaar. Je kunt dan of voor 2 jaar gaan of de toestellen los aanschaffen via een van onze winkels of ergens anders.
Het Red Together abonnement is op basis van 1 jaar of 2 jaar (Sim Only of met toestel).


Ik adviseer je als eerste de bovenstaande stappen te doorlopen voordat het nummer van je dochter naar ons over komt. Het Red Together Extra abonnement werkt namelijk zonder het Red Together abonnement.
Vervolgens kunnen we voor je dochter het Red Together Extra abonnement aanvragen in combinatie met nummerbehoud onder jouw klantnummer. Hierdoor komt haar nummer al automatisch op jouw klantnummer terecht.
Je dochter krijgt dan een sms met een datum waarop haar nummer overkomt. Op de dag dat het nummer overkomt, zal ze op het aangegeven tijdstip in de sms, de verbinding verliezen met het netwerk van Ben. Vervolgens mag ze onze simkaart in het toestel stoppen, even opnieuw opstarten en ze ziet vanzelf een verbinding voorbij komen.

Zodra de abonnementen omgezet zijn naar Red Together of Red Together Extra, dienen de nummers nog gekoppeld te worden via My Vodafone. Hierdoor kan iedereen gebruik maken van de datapot. Diegene met het hoofd abonnement heeft de mogelijkheid om notificaties in te stellen bij het verbruik en nummers te pauzeren. zodat ze geen data kunnen verbruiken.

Ik kan me voorstellen dat dit best veel informatie is. Mocht je vragen hebben, dan hoor ik het graag! 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @FrisoV 
Welkom op de Community van Vodafone.
Leuk om te lezen dat je geïnteresseerd bent in het Red Together abonnement met de hele familie! 

Ik leg je graag meer uit over Red Together.
Red Together is een abonnement waarbij je 1 hoofd abonnement (Red Together) hebt en de rest heeft een Red Together Extra abonnement.

Bij dit abonnement is het van belang dat alle nummers op hetzelfde klantnummer staan. 
Als eerst raad ik aan om te controleren of het nummer van mevrouw en je zoon onder jouw klantnummer staan,
Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je dit via hier aanvragen. 

Daarna is het de bedoeling dat alle abonnementen omgezet gaan worden.
Jouw nummer moet hierin omgezet worden naar het Red Together abonnement.
De nummers van mevrouw en je zoon naar het Red Together Extra abonnement.
Dit kan doormiddel van een verlenging of het tussentijds omzetten van je abonnement.

Kleine toevoeging: het Red Together Extra abonnement is alleen mogelijk met toestel op basis van 2 jaar. 
Bij Sim Only kun je de maand variant afsluiten of op basis van 2 jaar. Je kunt dan of voor 2 jaar gaan of de toestellen los aanschaffen via een van onze winkels of ergens anders.
Het Red Together abonnement is op basis van 1 jaar of 2 jaar (Sim Only of met toestel).


Ik adviseer je als eerste de bovenstaande stappen te doorlopen voordat het nummer van je dochter naar ons over komt. Het Red Together Extra abonnement werkt namelijk zonder het Red Together abonnement.
Vervolgens kunnen we voor je dochter het Red Together Extra abonnement aanvragen in combinatie met nummerbehoud onder jouw klantnummer. Hierdoor komt haar nummer al automatisch op jouw klantnummer terecht.
Je dochter krijgt dan een sms met een datum waarop haar nummer overkomt. Op de dag dat het nummer overkomt, zal ze op het aangegeven tijdstip in de sms, de verbinding verliezen met het netwerk van Ben. Vervolgens mag ze onze simkaart in het toestel stoppen, even opnieuw opstarten en ze ziet vanzelf een verbinding voorbij komen.

Zodra de abonnementen omgezet zijn naar Red Together of Red Together Extra, dienen de nummers nog gekoppeld te worden via My Vodafone. Hierdoor kan iedereen gebruik maken van de datapot. Diegene met het hoofd abonnement heeft de mogelijkheid om notificaties in te stellen bij het verbruik en nummers te pauzeren. zodat ze geen data kunnen verbruiken.

Ik kan me voorstellen dat dit best veel informatie is. Mocht je vragen hebben, dan hoor ik het graag! 

Lies1708

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier zijn vrouw

Onze zoon heeft een abonnement die onder mijn klantnummer viel. Tijdens de aanvraag heb ik zijn telefoonnummer ook ingevuld dat het moet worden overgedragen.
Gister heb ik een mail gekregen dat mijn abonnement nu onder mijn mans klantennummer valt. Ik zie echter nergens dat het nummer van mijn zoon nu ook onder mijn mans klantennummer valt. Alleen mijn nummer wordt genoemd. Klopt dat?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2999Posts
  • 868Oplossingen
  • 1027Likes

Hi @Lies1708 
Ik ben even een kijkje gaan nemen achter de schermen. Bij het account van jouw man is nu een extra mobiel telefoonnummer gekoppeld. De telefoonnummers eindigen op 44 en 47. 

Lies1708

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn zoons nummer eindigt op 08. Waar is zijn nummer dan nu gebleven? 
Zijn nummer hing onder mijn klantnummer.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2999Posts
  • 868Oplossingen
  • 1027Likes

Hi @Lies1708 
Ik begrijp dat de nummers eindigend op 44 en 47 van jou en jouw man zijn? Wil je het nummer van je zoon eens in je Community profiel zetten? Je kunt er ook voor kiezen om even te bellen naar mijn collega's via 0800-0560. Zij hebben namelijk ook wat meer mogelijkheden wat betreft het omzetten van jullie abonnementen als alles goed staat. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic