1
Vraag
2
Reageer en help mee
dylando41

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

loyaliteit

Dag Vodafone, er stuit mij iets tegen mijn borst wat ik echt heel vervelend vind.

ik mag verlengen en wilde graag een abonnement afsluiten via 'mobiel.nl'. zij hadden en leuke aanbieding van een abonnement in combinatie met de nieuwe S21. dat heb ik doorgezet en aangegeven het toestel voor een leuke prijs direct af te betalen. nu is het zo dat tijdens mijn bestelling ik niet heb aangegeven dat ik wilde verlengen maar een nieuw abonnement heb afgesloten. maar wel met nummer behoud. nu is tijdens de aanvraag dat gezien omdat het mobiel nummer is herkend. maar opeens krijg ik een bericht dat ik dan nog eens 80 euro moet bij betalen. ik heb mobiel.nl gebeld en verhaal gehaald. zij vertellen mij dat jullie hun meer centjes geven als zij nieuwe klanten werven en minder centjes als loyale bestaande klanten (zoals ik) een verlenging willen. 

het kwam erop neer dat exact hetzelfde abbonement en exact hetzelfde toestel 80 euro prijsverschil heeft als je bijvoorbeeld een nieuw of een verlengd abonnement neemt. ik voel mij hierdoor flink in de maling genomen door jullie en door mobiel.nl. tevens jullie ook gebeld en verhaal gehaald. geen medewerker wist niks van de actie van mobiel.nl en kon mij geen gelijke aanbieding aanbieden. mobiel.nl kon mij ook niet verder helpen en wijzen de vinger constant naar jullie omdat jullie eenmaal meer commissie geven op nieuwe klanten dan op trouwe bestaande klanten. 

ik voel me hierdoor dus flink benadeeld als trouwe klant, terwijl ik eigenlijk continu signalen krijg dat vodafone juist goed is voor haar bestaande klanten. zo hoor ik ook van de medewerkers die ik spreek bij jullie klanten/klachtenservice. 

door dit soort acties overweeg ik afscheidt te nemen omdat ik nu het gevoel krijg dat jullie broodje aap verkopen en jullie bestaande klanten dus niet serieus nemen. 

met dit verhaal te typen hoop ik dat jullie enigszins mij als bestaande klant toch ook die aanbieding kunnen geven die mobiel.nl hanteert voor nieuwe klanten of eventueel met mobiel.nl contact op nemen om de bestelling (die reeds al in gang is gezet en al grotendeels (op die 80 euro na) betaald is) toch door te zetten met nummerbehoud. 

 

 

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @dylando41 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Jeetje zeg, wat een verhaal en begrijpelijk dat je deze hier plaatst. Alleen begrijp ik niet dat je hiermee Vodafone de schuld in schoenen schuift, je hebt zelf rond gekeken voor een goedkopere oplossing en waarschijnlijk niet goed gekeken en/of opgelet. Ik zou waarschijnlijk ook gekozen hebben voor de goedkoopste oplossing, maar dat is het dan vaak niet altijd. Zo ik weet is het vaak dat tussen personen, zoals mobiel.nl, een provisie krijgen op de verkoop van abonnementen en goedkoper toestellen kunnen aanbieden omdat ze er meer van inkopen. Dat is dan nu ook het geval, omdat je al klant bent bij Vodafone kan je geen nieuw abonnement afsluiten en daarom krijgt mobiel.nl ook minder provisie voor deze verkoop. Het is anders als je bij mobiel.nl kiest voor een andere provider, met nummerbehoud, dan krijg je wel die extra korting van mobiel.nl. Het is nu eenmaal erg zakelijk en te begrijpen dat je het er niet mee eens bent, maar zo zijn de spelregels.

Zelf neem ik altijd eerst contact op met de klantenservice van Vodafone en overleg ik of ze me nog iets kunnen aanbieden. Daarna kijk ik nog eens verder rond en vaak kom ik dan toch weer terug bij de aanbieding van Vodafone (en krijg dan echt geen broodje app verhaal). Dit omdat ik al klant ben en daarom misschien ook een fijne aanbieding heb gekregen. Aangezien nu alles in gang is gezet met je nieuwe abonnement kan ik het me goed voorstellen dat dit niet meer terug te draaien is. Je zou eventueel mobiel.nl nog kunnen vragen of ze ook een bedenktijd hebben en of je van het contract af kan. Als dat niet het geval is, dan denk ik toch dat je aan deze constructie vast zit en niet anders meer kan. Want eenmaal doorgevoerde nummerbehoud staat vast, behalve binnen het termijn van opzeggen en dan moet het allemaal zijn verwerkt. Daarvoor zou ik dan toch contact opnemen met mobiel.nl of het mogelijk is.

Gelukkig hoef ik hier niet over te oordelen, daar zijn mensen van Vodafone voor. Deze komen hier regelmatig online om klanten te helpen als klanten elkaar niet kunnen helpen, zoals nu. Heb daarom nog even geduld en dan komt er iemand van Vodafone online en die zal je bericht oppakken. Ik hoop voor een positieve uitslag, succes.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @dylando41,
Welkom op de community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat het voelt alsof wij niks voor bestaande klanten doen. Gelukkig is dit niet het geval! Als je via ons verlengt zit er geen verschil tussen de aanbiedingen voor bestaande en nieuwe klanten. Vodafone heeft er voor gekozen om hier geen verschil in te maken.
Je mag dan ook altijd contact met ons opnemen (via een winkel, via 0800-0560 of via een van de andere kanalen) zodat wij met je mee kunnen kijken naar een persoonlijk aanbod zoals @Energieboy aangeeft. Het beste kun je altijd eerst kijken of de provider (in dit geval wij) of we je een leuk aanbod kunnen doen. Heb je dit ook gedaan? 

Daarna kun je altijd nog bij externe partijen kijken welke acties en tarieven er zijn.  De afspraken die gemaakt zijn tussen externe partijen en ons, staan hier dan ook los van. Omdat je gekozen hebt om via mobiel.nl te verlengen, ga je akkoord met de prijzen en tarieven op hun website. Hierin kunnen wij verder niets betekenen omdat je voor een externe partij gekozen hebt. 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic