Hoi @Anoop
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Erg vervelend dat je kosten maakt en er zeker van bent alle data uit te hebben gezet. Ik loop graag even je vragen door en begin even onderaan, deze weet ik uit mijn hoofd. Het is niet mogelijk om je vakantiebudget nog lager te zetten dan die 60,50 euro. Wel hoger, wat je misschien wel hebt gezien, maar lager is dus niet mogelijk, ook niet maar de 0,00 euro. Waarom daarvoor is gekozen bij Vodafone, geen idee.
En dan, om kosten te besparen, als er toch data gebruikt is, zou ik Blox Beperkt Internet aanzetten. Mocht je door je data heen zijn dan vervalt de snelheid van je data abonnement en kan je met een lagere snelheid gratis verder internetten. Het is dan niet zo snel, maar je kan nog wel op whatsapp of mail controleren, al kan het soms wel erg traag zijn (internetsnelheid gaat dan naar 64 kbps). Buiten de EU is deze bundel overigens NIET geldig! Dit kan je in je My Vodafone aanzetten door te klikken op PRODUCTEN, kies het mobiele nummer, en dan klik je op BUNDELS en daar kan je deze bundel aan- of uitzetten.
Ik heb mij laten vertellen dat je je data bundel niet meer uit kunt zetten omdat deze ook te gebruiken moet zijn binnen de EU, volgens de nu wettelijke regels. Je kan alleen je bundel uitzetten door, zoals je zelf al hebt aangegeven, in je telefoon DATA en ROAMING uit te zetten. Alleen data zal niet helpen, je moet echt ook ROAMING uitzetten! Wil je dan toch gebruik maken, of een buitenland bundel aanschaffen, bekijk dan eens de Vodafone buitenlandbundels! (Soms kan het zijn dat je verbind met het maritieme netwerk. Dit netwerk is het satalietnetwerk en vind je op open water, in de bergen etc. Dit netwerk valt niet onder roaming.)
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Vodafone kan dus op dit moment geen blokkade aanbrengen, dit moet je zelf doen in je telefoon. Waarom er wel kosten worden berekend kan zijn dat je boven je databundel bent uitgekomen en dan moet je natuurlijk betalen voor wat je op dat moment hebt gebruikt, tot aan die 60,50 euro.