1
Vraag
2
Reageer en help mee
M.Freijse

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

dataverbruik software update

Op 1juni 2021 is een software update geplaatst op mijn Samsung A41. Dat leverde bijna 2GB dataverbruik op, terwijl ik met wifi was verbonden. Hoe kan dat ? Met wifi verbruik je toch geen data ??

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @M.Freijse 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Normaal gezien zou het zo moeten zijn wanneer je op WiFi zit, dat je dan geen data gebruikt. Want WiFi is ook geen Vodafone data gebruik. Maar het kan natuurlijk altijd nog zo zijn dat je WiFi net niet goed genoeg was en dat die daarom toch over is gegaan naar data gebruik via je abonnement. Zeker als je niet in de buurt bent van je WiFi of dat er storing is door teveel kanaal gebruik. Technisch, maar alles is mogelijk waardoor je denkt op WiFi te zitten, maar dat dan toch niet zat. En bij een update laat je hem gewoon lopen en kijk je niet elke keer of die nog wel op WiFi staat. 

Gemaakte data is terug te zien in je My Vodafone, ter controle. Ik zelf zet soms data gebruik uit, zeker als ik niet in de buurt zit van mijn router/WiFi. Misschien iets om een volgende keer te proberen. 

M.Freijse
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel. Wel vreemd dat er zomaar dataverbruik geregistreerd wordt als je denkt op wifi te zitten. Ook op andere tijdstippen gebeurt dat zomaar, b.v. 's nachts. Waarom doet Vodafone dat ?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dat doet Vodafone niet, dat doet je telefoon. Als die net geen WiFi kan vinden, dan gaat die over op data van Vodafone. Bij een iPhone kan je dit uitzetten, als je geen WiFi hebt, dan ook geen data gebruiken. Of je zet je toestel op vliegtuigmodus. Het is dus echt niet zo dat Vodafone data pakt, als je die niet gebruikt. 

M.Freijse
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel voor de tip !

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic