1
Vraag
2
Reacties
EllenMarit

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

abonnement of prepaid bij verhuizing naar buitenland

Hi, binnen niet al te lange tijd emigreren wij naar Frankrijk. Kun je je huidige nummer inclusief abonnement behouden? Of moet je dit stopzetten? Ik heb weleens begrepen dat als je 1 x in het half jaar wel in Nederland bent en dus op het Nederlands netwerk je telefoon gebruikt dat je dan je abonnement kunt blijven gebruiken?

Of moet je over naar een prepaid kaartje met je huidige nummer en zijn daar dan ook nog voorwaarden aan verbonden?

Ik hoor het graag!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes

Hoi @EllenMarit 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Om een abonnement te behouden moet je ook in het bezit zijn dan een Nederlands adres. Voor een bankrekening moet je hiervoor een IBAN hebben uit een SEPA land waarop een automatische incasso kan plaatsvinden. Dit mag géén spaarrekening zijn. Als je abonnement wil behouden dan heb je ook te maken met Fair Use Policy van Vodafone. Daarin zijn toch wel wat strenge regels waar je je aan moet voldoen. 

Je kan je abonnement laten omzetten naar prepaid als je abonnement is afgelopen en anders kan je je abonnement afkopen. Prepaid nummer moet dan wel 1x in de 6 maanden een keer actief zijn geweest: Je tegoed blijft onbeperkt geldig, als je het minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt. Na elk betaald belletje of sms'je, elke internetsessie (niet via wifi) en elke opwaardering, is je totale tegoed weer 6 maanden geldig. Doe je dit niet dan raak je je nummer kwijt!! Opladen kan dan online via de website van Vodafone.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en mocht er vanuit Vodafone nog aanvullingen zijn dan zal er morgen iemand online zijn om mij aan te vullen 😁. Wens je veel plezier in Frankrijk! 

 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes

Hoi @EllenMarit 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Om een abonnement te behouden moet je ook in het bezit zijn dan een Nederlands adres. Voor een bankrekening moet je hiervoor een IBAN hebben uit een SEPA land waarop een automatische incasso kan plaatsvinden. Dit mag géén spaarrekening zijn. Als je abonnement wil behouden dan heb je ook te maken met Fair Use Policy van Vodafone. Daarin zijn toch wel wat strenge regels waar je je aan moet voldoen. 

Je kan je abonnement laten omzetten naar prepaid als je abonnement is afgelopen en anders kan je je abonnement afkopen. Prepaid nummer moet dan wel 1x in de 6 maanden een keer actief zijn geweest: Je tegoed blijft onbeperkt geldig, als je het minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt. Na elk betaald belletje of sms'je, elke internetsessie (niet via wifi) en elke opwaardering, is je totale tegoed weer 6 maanden geldig. Doe je dit niet dan raak je je nummer kwijt!! Opladen kan dan online via de website van Vodafone.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en mocht er vanuit Vodafone nog aanvullingen zijn dan zal er morgen iemand online zijn om mij aan te vullen 😁. Wens je veel plezier in Frankrijk! 

 

Tjeerd85

Raadgever
  • 90Posts
  • 19Oplossingen
  • 20Likes

@Energieboy Volgens mij moet je niet 1x in de zoveel maanden actief zijn, maar hem 1x in de zoveel maanden opwaarderen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @EllenMarit, welkom hier!

Wat super leuk dat jullie gaan emigreren naar Frankrijk! Alvast heel veel geluk gewenst daar. Wat betreft jouw vraag zie ik dat @Energieboy je al heeft voorzien van een mooi antwoord. Mocht je nog aanvullende vragen hebben, laat het hier dan gerust weten 🙂 We denken graag met je mee. 

@Tjeerd85 De informatie van @Energieboy is correct. Met prepaid blijft je tegoed en mobiele nummer onbeperkt geldig als je deze minstens één keer per 6 maanden gebruikt om te bellen, een betaalde sms te sturen of te internetten. Of als je je tegoed opwaardeert. Zo weten wij dat je nummer nog actief is.
 

Maak je 6 maanden geen gebruik van je tegoed en waardeer je niet op?

  • De volgende 3 maanden kun je je tegoed niet gebruiken
  • De eerste 2 maanden van de 3 ben je nog bereikbaar maar kun je niet bellen, sms'en of internetten
  • Waardeer je niet op binnen deze 3 maanden dan sluiten we je nummer af en vervalt je tegoed
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic