1
Vraag
2
Reacties
RicoGielen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo en vodafoneklant toch aansluitkosten

Na een geschil opgelost te hebben ga ik een nieuw abonnement met aankoop telefoon aan betaal ik de coulance (lees korting) weer terug met de aansluitkosten. Dit is een sigaar uit eigen doos. 

 

Als als jarenlang ziggo en vodafoneklant klopt dit toch niet?  Ook als ik de vragen en antwoorden in deze community bekijk. Hier is ook niet over gesproken. Vraag nu via dit kanaal om niet alweer te moeten bellen. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ah, je zegt dat je al jarenlang klant ben van Ziggo en Vodafone.
Dan zou het kunnen dat je je abonnement hebt aangelast naar en lagere abonnementsgroep. Heb je meer tegoed dan je op krijgt? Je kunt je abonnement na één maand gratis verlagen binnen je abonnementsgroep. Wil je verlagen naar een andere abonnementsgroep, bijvoorbeeld van een Red naar een Start abonnement, dan kost dat eenmalig € 25

Weet niet of je dit hebt gedaan, dan zijn de kosten wel gerechtvaardigd. Zie ook de pagina van Vodafone. Maar goed, ik kan het niet inzien, we laten het even over aan de mensen van Vodafone. 

Bekijk in context

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dank denk ik dat je het verkeerd hebt begrepen.
Want van een Red naar Start abonnement is een verlaging en geen verhoging.

Wil je verlagen naar een andere abonnementsgroep, bijvoorbeeld van een Red naar een Start abonnement, dan kost dat eenmalig € 25. En jij bent gaan verlagen van Red naar Start, ook al krijg je nu meer GB's per maand, toch verlaag je van abonnementsgroep. Voor nu is dat voor jou natuurlijk beter want je krijgt meer GB's en is het abonnement ook goedkoper dan je al had (ga ik zo vanuit). Je kunt je abonnement na één maand gratis verlagen binnen je abonnementsgroep en binnen je abonnementsgroep is dan binnen Start abonnement of Red abonnement. 

Hoe dan ook, Vodafone heeft dus wel naar z'n eigen voorwaarden gehandeld. Maar laat iemand van Vodafone hier verder een antwoord op geven 🙂

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @RicoGielen 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik weet niet over welke aansluitkosten het gaat maar als je al klant bent bij Ziggo en je neemt een Vodafone abonnement dan heb je geen aansluitkosten. Tenminste, zo is het altijd geweest. Dus ik verwacht dat ze een foutje hebben gemaakt en dat komt dan vanzelf wel weer goed. Mocht je een nieuwe klant zijn bij Ziggo dan kan het zijn dat je aansluitkosten hebt, dat weet ik niet. Maar voor deze informatie hebben we gelukkig @Lycke en @Alex die met je mee kunnen kijken om te zien wat er mis is gegaan en deze eventueel voor je kunnen corrigeren. Heb nog even geduld, het komt zeker goed!

Overigens, ik weet niet wat het geschil is geweest dus wat daarin de afspraken zijn, dat weet ik niet. Ben niet werkzaam bij VodafoneZiggo! 

RicoGielen
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank @Energieboy,

 

Voor het snelle antwoord, gewaardeerd. We zijn al inderdaad jarenlang klant van zowel Ziggo als ook Vodafone. Betreft aansluitkosten voor een vervangend mobiel abonnement. Geschil had te maken met billijkheid en daarop netjes toegepaste coulance. Fijn als Vodafone @Lycke of @Alex dit willen bekijken. Bedankt 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ah, je zegt dat je al jarenlang klant ben van Ziggo en Vodafone.
Dan zou het kunnen dat je je abonnement hebt aangelast naar en lagere abonnementsgroep. Heb je meer tegoed dan je op krijgt? Je kunt je abonnement na één maand gratis verlagen binnen je abonnementsgroep. Wil je verlagen naar een andere abonnementsgroep, bijvoorbeeld van een Red naar een Start abonnement, dan kost dat eenmalig € 25

Weet niet of je dit hebt gedaan, dan zijn de kosten wel gerechtvaardigd. Zie ook de pagina van Vodafone. Maar goed, ik kan het niet inzien, we laten het even over aan de mensen van Vodafone. 

RicoGielen
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank betreft een upgrade van Red Essential naar Start L (upgrade in GB)

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dank denk ik dat je het verkeerd hebt begrepen.
Want van een Red naar Start abonnement is een verlaging en geen verhoging.

Wil je verlagen naar een andere abonnementsgroep, bijvoorbeeld van een Red naar een Start abonnement, dan kost dat eenmalig € 25. En jij bent gaan verlagen van Red naar Start, ook al krijg je nu meer GB's per maand, toch verlaag je van abonnementsgroep. Voor nu is dat voor jou natuurlijk beter want je krijgt meer GB's en is het abonnement ook goedkoper dan je al had (ga ik zo vanuit). Je kunt je abonnement na één maand gratis verlagen binnen je abonnementsgroep en binnen je abonnementsgroep is dan binnen Start abonnement of Red abonnement. 

Hoe dan ook, Vodafone heeft dus wel naar z'n eigen voorwaarden gehandeld. Maar laat iemand van Vodafone hier verder een antwoord op geven 🙂

RicoGielen
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@ener idd. dat is mij niet bekend geweest. In deze is het duidelijk. Dank heb dan toch naar Red geupgrade zojuist

 

Dank voor je expertise en hulp.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic