1
Vraag
2
Reacties
Dronq

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo en Vodafone combineren

Hi,

Ik heb enkele vragen over het combineren van Ziggo en Vodafone abonnementen, waarvan ik de antwoorden niet online kon vinden.

Wij hebben al Ziggo internet en TV thuis, maar deze staat op de naam van mijn huisgenoot, wie deze rekening ook betaalt.

Mijn eerste vraag is dus; kan ik een Red Together abonnement nemen zonder dat het Ziggo abonnement op mijn eigen naam staat? Ze staan dan wel allebei op hetzelfde adres.

Mijn tweede vraag gaat over Red Together: Dit wil ik delen met mijn vader (ander adres), en hij wilt graag een nieuwe telefoon met korting. Volgens mij kan alleen de beheerder (dat zou ik dus moeten zijn, omdat we op míjn adres Ziggo hebben) een telefoon bij z’n abonnement krijgen. Kan ik dan alsnog een red together abonnement afsluiten waarbij ik de beheerder ben en dus de telefoon krijg, maar vervolgens die telefoon aan m’n vader geef zodat hij kan profiteren van de korting die je bij het abonnement krijgt? Of geeft dat op één of andere manier problemen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hi @Dronq 

Welkom op de Community. Ik leg je graag meer uit over beide vragen.
Laat ik beginnen met je eerste vraag over de extra's.

 

Zodra het abonnement in gaat, gaan de systemen tussen Vodafone en Ziggo synchroniseren. Het is van belang dat beide op exact hetzelfde adres vermeld staan voor de extra's.
Daarna wordt er gekeken of je aan de voorwaarden voldoet en eventueel een akkoord gegeven.
Zie voor alle voorwaarden: http://voda.fo/ne/khac1. Binnen 1 week wordt de extra's dan ook aangesloten als je aan de voorwaarden voldoet.
Zodra de extra's worden aangesloten, wordt er vanuit ons een sms gestuurd. Je ziet in My Vodafone de dubbele data vanaf dat moment erbij staan en op je factuur.


In Mijn Ziggo kun je het extra zender pakket (1 per adres) aanvragen samen met het veilig online pakket. Dit gaat dan ook via Ziggo. Je kunt dan ook kiezen uit:
•Ziggo Sport Totaal: zes premium sportkanalen
•Ziggo Movies & Series L met o.a. het beste van HBO
•Ziggo Kids: vijf zenders voor elke leeftijd
Meer hierover lees je hier: https://www.ziggo.nl/vodafone/extras/

Zolang alles op exact hetzelfde adres staat, worden de extra's toegevoegd. 


Betreft je 2e vraag. Zodra je jouw abonnement hebt aangevraagd (Red Together) en dit is in gegaan, kun je op jouw klantnummer een Red Together Extra abonnement aanvragen met toestel. DIt toestel mag je gewoon aan je vader geven zodat hij ook data uit de groepspot kan gebruiken.
Omdat het op een klantnummer moet staan hiervoor, ben jij de hoofdbeheerder. Dit betekent dat alle aanvragen via jou gaan. Samen hebben jullie dan 1 data pot waaruit jullie beide data kunnen verbruiken. Ook al is hij op een ander adres of locatie.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hi @Dronq 

Welkom op de Community. Ik leg je graag meer uit over beide vragen.
Laat ik beginnen met je eerste vraag over de extra's.

 

Zodra het abonnement in gaat, gaan de systemen tussen Vodafone en Ziggo synchroniseren. Het is van belang dat beide op exact hetzelfde adres vermeld staan voor de extra's.
Daarna wordt er gekeken of je aan de voorwaarden voldoet en eventueel een akkoord gegeven.
Zie voor alle voorwaarden: http://voda.fo/ne/khac1. Binnen 1 week wordt de extra's dan ook aangesloten als je aan de voorwaarden voldoet.
Zodra de extra's worden aangesloten, wordt er vanuit ons een sms gestuurd. Je ziet in My Vodafone de dubbele data vanaf dat moment erbij staan en op je factuur.


In Mijn Ziggo kun je het extra zender pakket (1 per adres) aanvragen samen met het veilig online pakket. Dit gaat dan ook via Ziggo. Je kunt dan ook kiezen uit:
•Ziggo Sport Totaal: zes premium sportkanalen
•Ziggo Movies & Series L met o.a. het beste van HBO
•Ziggo Kids: vijf zenders voor elke leeftijd
Meer hierover lees je hier: https://www.ziggo.nl/vodafone/extras/

Zolang alles op exact hetzelfde adres staat, worden de extra's toegevoegd. 


Betreft je 2e vraag. Zodra je jouw abonnement hebt aangevraagd (Red Together) en dit is in gegaan, kun je op jouw klantnummer een Red Together Extra abonnement aanvragen met toestel. DIt toestel mag je gewoon aan je vader geven zodat hij ook data uit de groepspot kan gebruiken.
Omdat het op een klantnummer moet staan hiervoor, ben jij de hoofdbeheerder. Dit betekent dat alle aanvragen via jou gaan. Samen hebben jullie dan 1 data pot waaruit jullie beide data kunnen verbruiken. Ook al is hij op een ander adres of locatie.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Dronq
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Steven Vodafone Bedankt voor de hele vlugge en uitgebreide reactie!

Uit jouw reactie maak ik het volgende antwoord op mijn vraag op:

kan ik een Red Together abonnement nemen zonder dat het Ziggo abonnement op mijn eigen naam staat?

Ja, want ik voldoe aan de voorwaarden dat de abonnementen op hetzelfde adres staan, ze hoeven niet op dezelfde naam te staan.

Dit stukje begrijp ik niet helemaal;

Zodra je jouw abonnement hebt aangevraagd (Red Together) en dit is in gegaan, kun je op jouw klantnummer een Red Together Extra abonnement aanvragen met toestel. Dit toestel mag je gewoon aan je vader geven

Ik was in dit geval namelijk specifiek aan het kijken naar de aanbieding voor het toestel dat mijn vader wilt; de iPhone 12: deze kost normaal €909 maar met Red Together €840. Ik dacht dat deze korting alleen gold voor de beheerder/eerste persoon bij dit abonnement. En dus dat hij geen korting krijgt op het toestel met Red Together Extra abonnement. Of krijg je deze korting ook bij Red Together Extra?

Dus ik dacht: ikzelf ben beheerder, sluit Red Together af voor mezelf mét iPhone 12 (en korting), geef het toestel aan mijn vader en sluit een Red Together Extra voor hem af.

Ik hoop dat je me nog volgt…

In ieder geval bedankt voor de hulp!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Er kan er maar 1 de hoofdgebruiker zijn. In dit geval zal dit jij of je vader zijn. Er kan maar 1 red together per klantnummer. De andere abonnementen moeten een Red Together extra hebben. Ook bij het extra abonnement krijg je de korting @Dronq 

 

Dronq
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Duidelijk, dankjewel!

Dronq
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geweldig! Net dat duwtje om me te overtuigen. Nog een klein vraagje: moet ik de aansluitkosten betalen? Of hoeft dat niet omdat we het abonnement van m’n vader verlengen (en ik zelf nieuwe klant ben)?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Bij een nieuw abonnement wel en bij een verlenging niet.

Zorg er wel voor dat beide onder hetzelfde klantnummer terecht komen. Het beste kun je dan het abonnement  van je vader om laten zetten naar jouw klantnummer. Dit kan via hier 

https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/contract-overdragen.shtml

 

Daarna kan ik zijn abonnement omzetten naar red together extra met toestel

 

Dronq
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Top! En nóg een laatste vraag (excuus...): Ik moet nog even overleggen etc. en kan dit niet direct nu afsluiten, maar ik weet wel dat ik dit binnen een maand ga doen. Als ik wel zo snel mogelijk m’n nummer en abonnement bij jullie wil, is het dan slim om m’n huidige abonnement (bij Tele2) nu alvast stop te zeggen zodat ik nu alvast de opzegtermijn van een maand daar in gang zet? Dan hoef ik straks niet nóg een maand te wachten.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Als je het nummer wilt meenemen, dan wordt het abonnement stopgezet door nummerbehoud. Indien je dat niet wilt kun je het idd opzeggen.

Dronq
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik wil wel het nummer meenemen. Maar ik dacht; stel ik sluit het abonnement op 30-10 bij jullie af met nummeroverdracht, moet ik dán nog een maand wachten (tot 30-11) voordat het abonnement bij Tele2 is afgelopen en ik bij jullie m’n eigen nummer heb.
Maar als ik nu alvast m’n abonnement bij Tele2 opzeg (18-10) en op 30-10 het abonnement bij jullie afsluit, is m’n Tele2 abonnement wel al afgelopen op 18-11 en kan dan al m’n nummer worden overgezet en kan ik profiteren van het abonnement bij jullie. 
Of werkt nummerbehoud niet als ik zelf al het abonnement heb stopgezet?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

In geval van nummerbehoud: Zodra je dit aanvraagt, dan zullen wij een datum terug krijgen van je provider.  Je ontvangt dan een sms met een datum waarop je nummer overkomt. Zodra je nummer overkomt wordt het abonnement door nummerbehoud bij je huidige provider geannuleerd.

Dit hoef je dan ook niet zelf te doen 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic