Atm

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Wie gaat deze uitdaging aan....?

Heb in mei 2022 een Xiaumi Redmi note 9 Pro aangeschaft met een Vodafone abonnement, unlimited voor Nederland en 40 GB per maand voor het buitenland. Dit abonnement is op 1-8-2022 officieel ingegaan. Van mei tot 1-8-2022 had ik nog een klein abonnement via Simpel.nl. Dit werkte uitstekend. Ik kwam niet boven die 250 Mb per maand uit.

Op 2 aug. ging mijn Vodafone abonnement in. De overgang naar Vodafone werkte uitstekend. Hoe mooi, unlimited voor Nederland. De volgende ochtend, 2 augustus, moest ik tot mijn verbazing al 2 GB ophogen, omdat de 10 Gb al verbruikt was en ik amper internet gebruikt had. Elke morgen weer 2 GB ophogen. Er verdwijnt zeer veel data op een voor mij onverklaarbare wijze. Gelukkig is het voor Nederland unlimited. Dit herhaalde zich dagelijks. Lastig, maar werkte wel. Op 5 augustus naar Frankrijk vertrokken. Voor het buitenland max. 40 Gb per maand..... In no time was ik door mijn 40 Gb bundel heen....

Hierover 3 x contact gehad met Vodafone. Zij kunnen me niet helpen. De zeer vriendelijke Vodafone medewerkers hebben uit coulance in totaal 10 Gb opgehoogd. Dit was ook binnen enkele uren verdwenen als sneeuw voor de zon..... 

Alles, voor zover ik weet, wat ik uit kon zetten om data te besparen,  heb ik uitgezet...

Is dit bij iemand bekend en vooral, weet iemand de oplossing.... 🤞🍀

Ik ben onderhand radeloos. 

Atm

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Atm
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Energieboy, 

Sinds het terugbrengen naar de fabrieksinstellingen zijn er geen Gb meer verdwenen. Jouw oplossing was lastig, maar heeft prima geholpen. Energieboy, hartelijk dank👍🥳

Bekijk in context

29 Reacties 29
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Atm 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Uiteraard super vervelend en begrijpelijk dat je hier aan de bel trekt 🙂
Maak een backup van je toestel en zet je toestel terug naar fabrieksinstellingen en kijk dan of het probleem zich blijft voortdoen. Dit is waarschijnlijk de enige manier om er achter te komen of het nu aan je toestel ligt of aan de app's die toch online, ook al was het bij je vorige provider niet zo, data gebruikt. Een grote stap, dat is het zeker en wil je dat niet dan zijn er nog andere kleine dingen die je zou kunnen proberen.

Doe een netwerkinstellingen reset op je toestel, bekijk de instellingen van je Mobiele Internet en kijk ook eens naar de app's die op de achtergrond data mogen gebruiken. Je hebt wel alles al uitgezet, maar misschien zit er toch ergens nog iets wat gebruik maakt van internet. Ik zelf zou eerst deze stap proberen en als het niet lukt dan toch proberen om je toestel eens helemaal naar fabrieksinstellingen te zetten. Misschien pakt dit nog wel instellingen van TM (simpel.nl), dat is ook nog een mogelijkheid. 

Atm
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dank je Energieboy,

Heb mijn telefoon teruggebracht naar de fabrieksinstellingen.... Ben er de hele dag mee bezig geweest... gelukkig vakantie. Nu maar afwachten of de Gb nog steeds verdwijnen....

Groet Atm

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Laten we hopen dat het werkt en als het dan goed blijft, dan zou je kunnen proberen je backup weer terug te zetten. Of alles 1 voor 1 terug zetten, als je niet teveel dingen op je telefoon hebt staan. Ah ja, daar zijn vakanties ook voor 😉

Atm
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Energieboy, 

Sinds het terugbrengen naar de fabrieksinstellingen zijn er geen Gb meer verdwenen. Jouw oplossing was lastig, maar heeft prima geholpen. Energieboy, hartelijk dank👍🥳

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Fijn om te lezen. Laten we hopen dat het goed blijft gaan 👍

fredben

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bij mij is er op 20 en 21 augustus bijna 100GB verbruikt terwijl mijn mobiele datagebruik 4,1GB deze maand aangeeft. Normaal zit ik per dag op nog geen 1000mb. Heb een Xiaomi 11T Pro. Zou nu al meer dan € 1000,00 moeten bij betalen. Vreemd.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @fredben 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Een volgende keer is het beter om een eigen topic te openen. Nu kom ik je vraag toevallig tegen, anders valt die weg bij iemand anders z’n vraag. 

Een Vodafone medewerker heeft het volgende geplaatst:
We zijn inmiddels enige tijd verder, maar hebben recent meer meldingen gekregen over onverklaarbaar dataverbruik. Mocht je hier nog steeds last van hebben en is het nog steeds onverklaarbaar, dan verwijs ik je graag door naar dit topic. Zie ook de reactie van mijn collega Cecilia met de vraag om de gegevens per privébericht te sturen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @fredben. Ik heb je gegevens via privébericht ontvangen en doorgezet om uit te zoeken/op te lossen. Bedankt!

fredben

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Heb gisteren een mailtje gehad dat de data daadwerkelijk verbruikt is en het verbruik zal in rekening worden gebracht. Google drive gebruik ik niet. Is 1,1 gb gebruikt van 15 gb en is al jaren zo. Zou niet weten waar die data naar toe is. Streamen gaat via de laptop/pc. Gezien het dagelijks verbruik maart (ingang abbo) tot 20-08 in kb of mb is dit wel een heel grof verbruik. Ik zal in ieder geval niet verlengen en die van mijn vrouw ook niet dit schept geen vertrouwen. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @fredben 
Maar daar zeg je wat. Is het streamen dan wel goed gegaan? Is daar per ongeluk toch niet data verbruikt? Dat kan natuurlijk wel eens gebeuren. In mijn huis heb ik WiFi goed voor elkaar maar heel soms zit ik toch op 5G. Misschien dat er daar iets mis in is gegaan. 

En probeer ook eens je toestel helemaal terug te brengen. Backup maken, terug naar fabrieksinstellingen en dan kijken wat er gebeurd. Vodafone haalt niet zomaar heel veel GB van je data af. 

fredben

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Streamen gaat via de laptop. Mobiel staat opLTE. En van morgen alles terug gezet naar de fabrieksinstelling. Heb mijn abo gewijzigd naar unlimited data. € 23,00 extra per maand maar daar nog niks van gehoord. Wil niet meer voor verrasingen komen te staan. € 1000,00 in 2 dagen bijbetalen daar werk ik niet voor. Mijn vrouw heeft ook een Xiaomi en instellingen nagenoeg het zelfde als mijn toestel. Bijna al mijn klanten gebruiken whatsapp. Maandag zal ik wel internet moeten hebben.

Atm
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Jammer genoeg moet ik weer melden, ben weer terug bij af.  De nieuwe maand is ingegaan, 1 september. Ben nog steeds in Frankrijk. Gelukkig 40 Gb voor deze nieuwe maand. Tot vanmiddag 18.00 uur had ik 400 MB verbruikt. Daarna mijn telefoon bijna niet gebruikt. Kijk net vol goede moed naar mijn verbruik in de Vodafone app..... Verbruik: Bijna 10 Gb.......  Hoe is dit mogelijk...... Begint het verdwijnen van data weer.... 

Wat kan ik nu nog doen..... 😳

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Atm 
Uiteraard heel vervelend en wat er aan de hand is, geen idee. Dit kan te maken hebben met je bezoek in het buitenland, dat ze niet de juiste informatie doorgeven, of er is toch nog altijd hier in Nederland iets aan de hand wat niet klopt. Zoals reeds aangegeven door de mensen van Vodafone, ze kennen het probleem en werken eraan 🙂 Bedankt voor het melden!

Atm
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Energieboy,

Het terugzetteen naar de fabrieksinstellingen heeft jammergenoeg toch niet geholpen. Het is een paar dagen goedgegaan, maar nu is het weer helemaal mis. Zo jammer. Vanmorgen om 00.14 uur is er meer dan 14 Gb verdwenen.... Een paar dagen geleden ook, net na middernacht. Ben nu van mijn net begonnen nieuwe maand met 40 Gb (in het buitenland), al meer dan 30 Gb kwijt.

over een week ben ik weer in Nederland en is het weer unlimited, glukkig.

Ik kan stellen, dat het vanaf dag 1 (1 aug. 2022) dat ik een abonnement bij Vodafone heb, is misgegaan...... Mijn man heeft precies hetzelfde abonnement en bij hem werkt alles perfect, dus het kan wel.........

We hebben alletwee vanaf 1 juli een nieuw toestel van Xiaumi, met een " Vodafone Red Unlimited"  abonnement, ingaand op 1 augustus. De maand juli hebben we alletwee nog  het oude abonnement bij een andere provider gehad, zonder problemen.

 

Wacht met smart op een oplossing ....

 

Met vriendelijke groeten, Atm

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Wat vervelend zeg, maar wel fijn om te lezen dat het bij je man wel goed gaat.
Heel gek dat het bij sommige mensen niet helemaal goed verloopt, er zijn meer mensen die er last van hebben en Vodafone zoekt het uit. Er zou een brief naar mensen zijn gegaan waarbij er data zomaar af ging, weet niet of jij die hebt ontvangen. Daarin staat overigens alleen dat ze het gaan oplossen, dus geen oplossing 🙂

Laten we hopen dat @Lycke , @Alex of @Cecilia je verder kunnen helpen en je probleem door kunnen zetten. Want dit is natuurlijk wel iets wat opgelost moet worden. 

Atm
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dag Energieboy,

We wachten af. Tot dan zal ik via wifi vaak gebruikmaken van het abonnement van mijn man. Bij hem verdwijnen gelukkig geen extra data.

Groetjes, Atm

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Atm,

 

Wat ontzettend zuur dat het probleem weer terug is! Ik ga een onderzoek laten instellen naar dit probleem. Even voor mijn beeldvorming: Alles is exact hetzelfde als eerst? Je ziet bij het gebruik op je telefoon een stuk minder verbruik en/of geen apps die plots veel GB heeft verbruikt?

Atm
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste Alex,

Via de "instellingen" heb ik nu even van alle apps die ik heb, het dataverbruik bij elkaar opgeteld. Het totaal is ongeveer 300 MB. Ik kom dus nog lang niet aan 1 Gb..... Hopelijk bij jij de reddende engel in nood.

Met vriendelijke groet,

Atm

Atm
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Heb net de Vodafone app weer bekeken, er is vandaag alweer 2,5 Gb verdwenen. Totaal van 40 Gb voor deze maand (buitenland) is nu zo goed als op. Daarna gaat het trage internet weer in werking...😔

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic