1
Vraag
2
Reacties
Fenaasje1983

Gedreven Ontdekker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Welk abonnement kan ik het beste kiezen?

MODERATOR EDIT: 

< Bekijk meer informatie over Next > 

 

Ik heb de volgende vragen;


Momenteel heb ik nog een oud abonnement bij jullie te weten Red € 36,47, hiervan gaat af € 5,00 wegens Ziggo klant en € 8,62 (korting zolang je abonnement loopt) Totaal € 22,85 onlangs zijn de tarieven veranderd en kost hetzelfde abonnement € 21,00 incl.

€ 5,00 korting wegens Ziggo klant, ik zou graag willen weten wat jullie hierin voor mij kunnen betekenen, ben al jaren klant bij jullie, en het prijsverschil scheelt toch iets.

Ik betaal maandelijks nu € 27,85 omdat ik een 2e simkaart heb (dat moet ook zo blijven) Maar zou nu moeten uitkomen op € 26,00 per maand. Dus hoor graag van jullie het aanbod om dit om te zetten.

 

Vraag 2: 

Ik zou graag mijn abonnement willen verlengen met NexxT, maar zou i.p.v toestel een SimOnly abonnement willen, is dit mogelijk? Om evt. later een nieuwe toestel uit te zoeken, ik zie momenteel niet zulke interessante toestellen bij jullie.

 

Vraag 3: 

Ik zou eventueel geïnteresseerd zijn in de toestellen:

* XIAOMI 12Pro (nog niet te vinden op jullie website, gaan jullie dit toestel t.z.t. aanbieden?

* OppO Find X5 Pro, het geval ik dit toestel kies met NexxTT indien de SimOnly niet mogelijk is wat moet ik dan voor mijn huidige abonnement nog afbetalen, en wat zullen de kosten zijn/worden?

Het huidige contract is tot februari 2023.

Het NexxTT abonnement in de nieuwe variant indien ik verplicht bent toestel te nemen wil ik € 5,00 per maand aan toestellening, rest van de toestel wordt betaald via 1e factuur.

 

Ik hoor graag van u de opties en antwoorden op mijn vragen. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Fenaasje1983 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Het is hier op de community een beetje lastig om je advies te geven over abonnementen en wat je het best kan doen. Mijn advies is om contact op te nemen met de klantenservice van Vodafone en die kunnen met je mee kijken wat je nu hebt en dan een aanbieding doen als je zou gaan verlengen. Maar ik ga toch proberen om je antwoord te geven op je vragen.

Als eerst loop ik tegen deze zin aan: omdat ik een 2e simkaart heb (dat moet ook zo blijven)
Wat is dit voor 2e simkaart? Is dit een MultiSIM kaart? Om eerlijk te zijn verwacht ik dit wel en dan kan ik je hierbij al zeggen dat als je je abonnement aanpast, je MultiSIM kaart volledig komt te vervallen. Deze heeft Vodafone niet meer dus alle mensen die deze kaart nog in hun bezit hebben, die kunnen deze nog gebruiken. Zodra je maar iets aan je abonnement aanpast, dan ben je die kaart kwijt! 

Prijsverschil tussen wat je hebt en wat ze nu verkopen is niet zo groot. Je zou over kunnen stappen en dan ga je minder betalen, als dit abonnement ook past bij je gebruik van aantal GB, dan zit je natuurlijk goed. Je gaat dan slechts 21,- euro betalen en heb je een Red met 30GB. Maar let op, je MultiSIM komt te vervallen! Maar weegt dit op tegen wat je nu moet betalen?

Op je tweede vraag kan ik kort zijn, NEE. Next is alleen voor mensen die geen toestel hebben en toch een toestel willen, of voor mensen waarvan hun toestel opeens defect raakt en ze dan een nieuwe willen. Daar is Next voor bedoelt en dus niet zoals jij het zou willen, sorry maar zo zit het in elkaar. Vraag 3 is eigenlijk al een beetje beantwoord, lijkt me. Maar toestellen die Vodafone NIET online verkoopt, hebben ze ook niet in hun assortiment. Pas als dat toestelen een keer komt, dan kan je deze kopen bij Vodafone. Het is niet zo dat Vodafone voor jou dit toestel gaat bestellen en verkoopt. Je tweede toestel vraag werkt dus niet, je kan natuurlijk wel direct Next aanspreken, maar dan moet je ook direct een toestel bij je nieuwe abonnement nemen. En die laatste vraag hoef ik dan niet op in te gaan, daar kunnen de mensen van de Next afdeling je dan alles over vertellen, als je daar gebruik van maakt.

Mijn idee hier over, en ik ben geen Vodafone medewerker, net zoals een klant dus mijn uitspraken kunnen anders zijn als je contact opneemt met de klantenservice van Vodafone. Ik kijk er misschien anders naar en Vodafone kan uiteraard misschien iets doen aan kortingen en/of andere aanbiedingen: Gewoon lekker blijven zitten met wat je hebt, het kost je wel iets meer maar dan heb je wel die MultiSIM kaart (als het daarom gaat tenminste). Of je neemt een Red Together abonnement, ben je 27,50 euro kwijt voor je 1e sim en daarnaast neem je een Red Together Extra voor 15,- euro en dan ben je in totaal 45,50 euro per maand kwijt en heb je 200GB. Ik hoor je al gelijk denken, maar dat is me teveel, en ik geef je groot gelijk, maar ik geef even een voorbeeld als je echt een tweede SIMkaart nodig hebt. Uiteraard kan je ook het nieuwe abonnement afsluiten, de nieuwe RED voor slechts 21,- euro en dan een Prepaid SIMkaartje aanschaffen voor wat je er nog naast wil doen. Want dat is me ook niet duidelijk, wat je met die tweede kaart doet (zal wel iets voor je laptop of tablet zijn, dan is overigen een prepaid aanschaffen weet niet slim) 😊

Hopende dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd. Wil je echt meer informatie en/of vragen of Vodafone iets voor je kan betekenen qua kortingen of zo, bel even de klantenservice of ga langs bij een Vodafone Winkel

Bekijk in context

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Fenaasje1983 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Het is hier op de community een beetje lastig om je advies te geven over abonnementen en wat je het best kan doen. Mijn advies is om contact op te nemen met de klantenservice van Vodafone en die kunnen met je mee kijken wat je nu hebt en dan een aanbieding doen als je zou gaan verlengen. Maar ik ga toch proberen om je antwoord te geven op je vragen.

Als eerst loop ik tegen deze zin aan: omdat ik een 2e simkaart heb (dat moet ook zo blijven)
Wat is dit voor 2e simkaart? Is dit een MultiSIM kaart? Om eerlijk te zijn verwacht ik dit wel en dan kan ik je hierbij al zeggen dat als je je abonnement aanpast, je MultiSIM kaart volledig komt te vervallen. Deze heeft Vodafone niet meer dus alle mensen die deze kaart nog in hun bezit hebben, die kunnen deze nog gebruiken. Zodra je maar iets aan je abonnement aanpast, dan ben je die kaart kwijt! 

Prijsverschil tussen wat je hebt en wat ze nu verkopen is niet zo groot. Je zou over kunnen stappen en dan ga je minder betalen, als dit abonnement ook past bij je gebruik van aantal GB, dan zit je natuurlijk goed. Je gaat dan slechts 21,- euro betalen en heb je een Red met 30GB. Maar let op, je MultiSIM komt te vervallen! Maar weegt dit op tegen wat je nu moet betalen?

Op je tweede vraag kan ik kort zijn, NEE. Next is alleen voor mensen die geen toestel hebben en toch een toestel willen, of voor mensen waarvan hun toestel opeens defect raakt en ze dan een nieuwe willen. Daar is Next voor bedoelt en dus niet zoals jij het zou willen, sorry maar zo zit het in elkaar. Vraag 3 is eigenlijk al een beetje beantwoord, lijkt me. Maar toestellen die Vodafone NIET online verkoopt, hebben ze ook niet in hun assortiment. Pas als dat toestelen een keer komt, dan kan je deze kopen bij Vodafone. Het is niet zo dat Vodafone voor jou dit toestel gaat bestellen en verkoopt. Je tweede toestel vraag werkt dus niet, je kan natuurlijk wel direct Next aanspreken, maar dan moet je ook direct een toestel bij je nieuwe abonnement nemen. En die laatste vraag hoef ik dan niet op in te gaan, daar kunnen de mensen van de Next afdeling je dan alles over vertellen, als je daar gebruik van maakt.

Mijn idee hier over, en ik ben geen Vodafone medewerker, net zoals een klant dus mijn uitspraken kunnen anders zijn als je contact opneemt met de klantenservice van Vodafone. Ik kijk er misschien anders naar en Vodafone kan uiteraard misschien iets doen aan kortingen en/of andere aanbiedingen: Gewoon lekker blijven zitten met wat je hebt, het kost je wel iets meer maar dan heb je wel die MultiSIM kaart (als het daarom gaat tenminste). Of je neemt een Red Together abonnement, ben je 27,50 euro kwijt voor je 1e sim en daarnaast neem je een Red Together Extra voor 15,- euro en dan ben je in totaal 45,50 euro per maand kwijt en heb je 200GB. Ik hoor je al gelijk denken, maar dat is me teveel, en ik geef je groot gelijk, maar ik geef even een voorbeeld als je echt een tweede SIMkaart nodig hebt. Uiteraard kan je ook het nieuwe abonnement afsluiten, de nieuwe RED voor slechts 21,- euro en dan een Prepaid SIMkaartje aanschaffen voor wat je er nog naast wil doen. Want dat is me ook niet duidelijk, wat je met die tweede kaart doet (zal wel iets voor je laptop of tablet zijn, dan is overigen een prepaid aanschaffen weet niet slim) 😊

Hopende dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd. Wil je echt meer informatie en/of vragen of Vodafone iets voor je kan betekenen qua kortingen of zo, bel even de klantenservice of ga langs bij een Vodafone Winkel

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic