1
Vraag
2
Reacties
naonik

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat gebeurt er als ik mijn abonnement niet meteen verleng?

Weet er iemand wat er gebeurt als je je abonnement laat verlopen en het nummer niet meer wil gebruiken? Wordt dit nummer automatisch gebolokkeerd of heb je dan een soort prepaid sim kaart. Ik wil nl het nummer laten verlopen en er geen gebruik meer van maken maar ben bang dat als ik niets onderneem alles gewoon geactiveerd blijft.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Naonik,

Indien je je Vodafone abonnement wilt be-eindigen, dan moet je op tijd opzeggen. Op tijd is tenminste 30.dagen voor de einddatum van je huidige abonnements-overeenkomst. Opzeggen kan per telefoon bij de telefonische klantenservice van Vodafone op telefoonnummer 1201.
Maar ook per brief. En via een online web-formulier.

Als je niet opzegt. Dan wordt je abonnements-overeenkomst automatisch stilzwijgend voortgezet door Vodafone.
Als je wel op tijd opzegt. Dan eindigt de abonnements-overeenkomst op de einddatum van dat contract.
Of 30 dagen na de datum waarop je hebt opgezegd.

Vodafone bewaart jouw nul-zes-nummer nog geruime tijd op naam van de ex-klant. Gedurende die tijd kun je je nul-zes-nummer alsnog laten overzetten naar een abonnement of prepaid-constructie bij een andere telecom-provider.

Na ongeveer twaalf maanden wordt jouw nul-zes-nummer los-gekoppelt van jouw naam. En kan dat nummer overgezet worden naar een nieuwe klant van Vodafone.

Jij kunt op ieder gewenst moment een nieuwe abonnementsovereenkomst aangaan. Desgewenst met een nieuw nul-zes-nummer. Zowel bij Vodafone. Als bij een andere telecom-provider.

Succes !

Netwerker

Bekijk in context

14 Reacties 14
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Naonik,

Indien je je Vodafone abonnement wilt be-eindigen, dan moet je op tijd opzeggen. Op tijd is tenminste 30.dagen voor de einddatum van je huidige abonnements-overeenkomst. Opzeggen kan per telefoon bij de telefonische klantenservice van Vodafone op telefoonnummer 1201.
Maar ook per brief. En via een online web-formulier.

Als je niet opzegt. Dan wordt je abonnements-overeenkomst automatisch stilzwijgend voortgezet door Vodafone.
Als je wel op tijd opzegt. Dan eindigt de abonnements-overeenkomst op de einddatum van dat contract.
Of 30 dagen na de datum waarop je hebt opgezegd.

Vodafone bewaart jouw nul-zes-nummer nog geruime tijd op naam van de ex-klant. Gedurende die tijd kun je je nul-zes-nummer alsnog laten overzetten naar een abonnement of prepaid-constructie bij een andere telecom-provider.

Na ongeveer twaalf maanden wordt jouw nul-zes-nummer los-gekoppelt van jouw naam. En kan dat nummer overgezet worden naar een nieuwe klant van Vodafone.

Jij kunt op ieder gewenst moment een nieuwe abonnementsovereenkomst aangaan. Desgewenst met een nieuw nul-zes-nummer. Zowel bij Vodafone. Als bij een andere telecom-provider.

Succes !

Netwerker

Cynt76

Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een SO Bel+SMS+Web-2 Altijd 27,50 euro abonnement. Deze loopt in december af en nu vraag ik me af of ik perse moet verlengen, of dat ik het gewoon door kan laten lopen.
Blijven de voorwaarden dan ook hetzelfde? (o.a. 10gb data).
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Cynt76 ,

Mijn abonnement kon ook doorlopen in die tijd nog en Bel+SMS+Web en volgens mij blijven de voorwaarden nog steeds gewoon hetzelfde!
Je kunt ook kiezen voor en nieuw toestel met nieuw abonnement.

Misschien dat iemand dit even kan bevestigen?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @SamsungExpert & @Cynt76,

Met je contract wordt een minimumduur afgesproken, meestal één of twee jaar. Na het verstrijken van deze periode wordt je overeenkomst en abonnement stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd (tenzij er natuurlijk een andere bepaling is opgenomen in je contract, maar dit heb ik nog niet eerder gezien).

Na je contractperiode (of uiterlijk vier maanden voor de einddatum) is het gebruikelijk om je abonnement te verlengen met een nieuw abonnement en overeenkomst (met of zonder telefoon). Verleng je je abonnement niet? Dan kan door beide partijen het abonnement worden opgezegd, met inachtneming van de opzegtermijn.

Over het algemeen wordt je abonnement door Vodafone niet opgezegd, tenzij jouw soort abonnement wordt uitgefaseerd. In dat geval ontvang je hier schriftelijk informatie over.
Cynt76

Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor het antwoord.
Dan laat ik het abonnement gewoon doorlopen, want ik heb nog geen ander abonnement gezien met dezelfde voorwaarden en MB's voor dezelfde prijs.
Ik wil gewoon zo weinig mogelijk belminuten en zo veel mogelijk MB's en dat gaat vaak niet samen.
Ik laat het dus gewoon doorlopen...thanks.
Mike_

Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op 2 Februari 2015 loopt mijn 2-jarig abonnement Sizz-Talent-3 af. Wat zijn mijn opties?
Als ik niets doe, wordt mijn abonnement dan stilzwijgend verlengd?

Ik betaal momenteel 30 euro per maand. Dat mag wat mij betreft ook minder zijn. Ik heb maandelijks genoeg bel en internet tegoed over.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Mike_ ,

Je kan helaas niet meer verlengen bij Sizz, je kunt je verlenging doorzetten via Vodafone dan.
Als je contact opneemt met de klantenservice zullen zij je en abonnement aanbieden. Of je het aanbod kiest ligt aan jou je mag ja/nee zeggen ;).

Je leest de FAQ's op: http://www.sizz.nl/shop/afronden-samenwerking/
StefanC

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Mijn contract loopt af op 10 maart, maar ik ben aan het wachten met verlengen totdat de Samsung Galaxy S6 uitkomt. Naar verwachting zal deze rond half april gereleased worden.
Ik heb vernomen dat het contract gewoon zal doorlopen zolang hij niet wordt opgezegd. Is het dan mogelijk om het contract in april weer te verlengen zodra die nieuwe telefoon uit komt?

Ook vroeg ik me af of het mogelijk is om de telefoon te pre-orderen zodra hij aangekondigd is.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Stefan,

Natuurlijk kun je er in Maart 2015 voor kiezen om je huidige abonnement stilzwijgend (= zonder verder aktie van jouw kant) door te laten lopen, onder dezelfde voorwaarden als dat je gewend bent.
En natuurlijk kun je in April 2015, of een latere maand, verlengen naar een smartphone-included-abonnement met de smartphone van jouw keuze. Dat kan dus ook in Mei, Juni, Juli, of wanneer de Samsung Galaxy S 6 wordt gereleased in Nederland.

Pre-orderen bij Vodafone raad ik je dringend af. Vodafone heeft echt gefaald bij het gehele pre-order-proces van de Apple iPhone 6 en Apple iPhone 6 Plus. Vodafone maakte echt een rotzooitje van die pre-order-procedure. Daar moet je je zeker niet voor inschrijven.

Houd er ook rekening mee dat verlengen via een partner van Vodafone goedkoper is, dan direkt bij Vodafone verlengen. Bijvoorbeeld bij The PhoneHouse of een betrouwbare webshop zoals: http://www.typhone.nl/?forceDesktop=true

Of één van de vele, andere partners van Vodafone.

Dan betaal je vaak geen bijbetaling voor state-of-the-art smartphones. En bij Vodafone zelf, kan die bijbetaling oplopen tot €250,00 !!! Dit advies kan je dus tot €250,00 besparen.

Kies zelf maar. Maar beslist niet voor pre-orderen bij Vodafone !!!

Succes!

Netwerker

StefanC

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Dankjewel voor de snelle reactie en het goede advies!
Ik ga dan zeker bij de partners kijken naar de mogelijkheden
methinx

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Morgen (1 augustus) is mijn abbo afgelopen. Ik heb een nieuw abbo afgesloten bij een andere provider. Deze heeft mij een tijd geleden bevestigd dat deze in gaat op 5 augustus. Nu is mijn vraag, wat betaal ik voor deze 5 dagen?
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo

Je betaalt aan Vodafone abonnementskosten voor de eerste vier dagen van de maand Augustus 2015. Dus voor de periode vanaf 1 Augustus tot en met 4 Augustus 2015. Vier dagen. Plus de verbruikskosten van de maand Juli 2015. Op je allerlaatste faktuur van Vodafone staan dan alleen de verbruikskosten voor de periode 1 Augustus - 4 Augustus 2015.

Je nieuwe telecom-provider brengt (als het goed is) de periode 5 Augustus 2015 en daarna in rekening op je eerste faktuur.

Succes!

Netwerker
methinx

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je antwoord! Dat is dan neem ik aan mijn oude abbo gedeeld door 30 keer 4 ongeveer? En is dan dus ook dat deel beschikbaar voor mijn data limiet? En niet een soort buiten bundel kosten?
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@methinx,

Je krijgt het tegoed voor deze maand inderdaad naar rato. Dat is inderdaad het tegoed (en ook de kosten) voor het aantal dagen van de maand dat je gebruik maakt van je abonnement. Je berekening zo is juist, maar houd er wel rekening mee dat als je buiten die bundel gaat, je wel kosten kunt maken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic