1
Vraag
2
Reacties
Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 57Likes

Waarom wordt er steeds € 0,01 afgeschreven van mijn prepaid?

Ik probeer jullie te bellen op +31 654500100 vanuit Spanje.

Maar of dit nummer is niet bereikbaar of ik hang bijzonder lang in de wacht of (zoals zojuist) dan heb ik verbinding, zou ik een code toegestuurd krijgen maar word ik er vervolgens uitgegooid. Zo vreselijk irritant dit!!

Ik heb maar 1 vraag....

Ik heb Vodafone prepaid op mijn esim in mijn iPhone met mijn nederlandse nummer. Dit nummer gebruik ik vooral voor whatsapp en om af en toe een nederlandse instantie te bellen.

Op mijn gewone sim heb ik een spaans nummer dat ik gebruik om te bellen.

So far so good.... echter ik krijg te pas en te onpas 0,01 in rekening gebracht voor mijn laatste gesprek??? Ik ontvang de melding via sms. Zelfs als ik helemaal niks gedaan heb, soms zelfs midden in de nacht. Ik heb dan niet gebeld, heb geen sms ontvangen, helemaal niets.

Kan iemand me uitleggen waardoor dit komt en hoe dit te stoppen?

Ik hoor graag.

gr.

Marjolein 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marjolv
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 57Likes

Bedankt voor je reactie!

Vodafone heeft het zojuist voor me opgelost (hoop ik). Even afwachten of het nu over is.

Het klopt wat je zegt.... er wordt heel kort even verbinding met het datanetwerk gemaakt. In de iPhone is een instelling waarmee je dit kunt uitzetten. Mijn Spaanse sim heeft nl. niet echt bijster goede verbinding hier en mijn Vodafone eSim dan weer wel.

In de iPhone:

Instellingen --> mobiel netwerk --> mobiele data

Hierin staan mijn primaire Spaanse sim en als tweede de Nederlandse eSim.

Hieronder staat een optie: sta schakelen tussen mobiele data toe. Deze stond aan en is nu uitgezet.

Bovendien heb ik voor de zekerheid op mijn Nederlandse eSim data roaming uitgezet.

Mogelijk dat dit de oplossing is.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 12510Posts
  • 3606Oplossingen
  • 3282Likes

Hi @Marjolv 
Je toestel maakt dan om een of andere reden toch even contact met het Vodafone netwerk. Daarom betaal je 0,01 eurocent per keer. Er is dus iets op je toestel dat contact maakt met het netwerk. Vodafone personeel kan helaas niet zien waaraan deze kosten gemaakt worden. Je zal daarom zelf op onderzoek uit moeten gaan. Probeer je toestel eens uit te zetten met data verbinding, kan je zien of het daar aan ligt. Blijft het dan toch komen dan ligt het aan het bellen. Wat je dan nog kan proberen is je simkaart in een ander toestel stoppen en van iemand anders in jou toestel. 

Dat is een beetje wat je nu kan uitproberen om te zien waar het aan ligt. 

Marjolv
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 57Likes

Bedankt voor je reactie!

Vodafone heeft het zojuist voor me opgelost (hoop ik). Even afwachten of het nu over is.

Het klopt wat je zegt.... er wordt heel kort even verbinding met het datanetwerk gemaakt. In de iPhone is een instelling waarmee je dit kunt uitzetten. Mijn Spaanse sim heeft nl. niet echt bijster goede verbinding hier en mijn Vodafone eSim dan weer wel.

In de iPhone:

Instellingen --> mobiel netwerk --> mobiele data

Hierin staan mijn primaire Spaanse sim en als tweede de Nederlandse eSim.

Hieronder staat een optie: sta schakelen tussen mobiele data toe. Deze stond aan en is nu uitgezet.

Bovendien heb ik voor de zekerheid op mijn Nederlandse eSim data roaming uitgezet.

Mogelijk dat dit de oplossing is.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12510Posts
  • 3606Oplossingen
  • 3282Likes

Bedankt voor je reactie en ik hoop ook dat het werkt en dat je er nu geen last meer van hebt. Succes en laat anders nog even weten, mocht het mis gaan ðŸ˜‰ (wat ik nu natuurlijk niet hoop).

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic